Gå til innhold

Gift kompis sier så mye fint til meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt det veldig tøft siste året. Virkelig helt grusomt. Min gode venninne har vært der for meg hele tiden. Mannen hennes har støttet og "heiet" litt på sidelinjen.

I forrige uke fikk jeg en melding av han der han sa han hadde noen idéer til hybelen jeg skal bygge. Ville gjerne hjelpe og lurte på om jeg kunne ringe han.

Jeg tenkte at det var veldig hyggelig, han kan jo mye om bygg.

Ringte han og fikk mange gode tips og han tilbyr seg å komme og lage en planløsning. Veldig snilt.

Men i løpet av samtalen, som forøvrig varte i halvannen time, og hvor det viser seg at han er helt alene (bortreist fra kona), så gir han meg utrolig mye komplimenter.

Dette er noe av det han sa "du er så fantastisk, du er som gull", "du er så skjønn, ingen overgår deg der", "du er helt nydelig", "du er så snill du...lurer på hva du er laget av?","du er så sterk, så klok og i tillegg så fin å se på ","jeg vil gjøre alt jeg kan for deg ","jeg håper å se deg blomstre og le igjen ". 

Jeg tenker at han prøver oppmuntre fordi jeg har hatt det vondt. Jeg har blitt tråkket på av en annen og dette vet han mannen her om. Tenker han prøver bygge meg opp.

Likevel kjennes det litt feil. Er det virkelig ok å snakke slik til konas venninne? Eller overreagerer jeg og bør holde fast på at dette er vennskapelig og oppmuntrende? 

Han kan jo selvsagt tenke at det er en selvfølge at jeg ikke misforstår han siden han er gift og vi er venner. Blir likevel bittelitt i stuss...

Anonymkode: 510bb...3dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke greit.

Anonymkode: 81aab...fcf

• Liker 17
Skrevet

Ikke være alene med han, voldtektsfare

Anonymkode: 563a3...ffe

• Liker 3
Skrevet

Det der kalles love bombing du, snart er du like jævlig som du først var fantastisk så IKKE INVOLVER deg her!  

Anonymkode: 85b8d...24c

• Liker 10
Skrevet

Absolutt ikke greit. Stakkars kone. 

Anonymkode: 2257e...8da

• Liker 11
Skrevet

Syns ikke akkurat du er mye til venninne. Og denne samtalen varte i 1,5 time? Hvis dette hadde vært min type så hadde jeg vært skikkelig forbanna på dere begge. 

Anonymkode: 392fc...860

• Liker 13
Skrevet

Jeg tenker hvis han kan sitte og si de samme tings foran kona og hun syns det er ok, så får du nesten stole på at han kun har vennlige intensjoner. 

Jeg hadde garantert blitt sjalu av noen av de komplimentene, og ikke syns det var greit. 

Hvis det virker som han skjuler noe av sin godhet/raushet for kona, så hadde jeg sagt det til henne. 

Du kan jo også spørre ham rett ut, om han sier dette som en venn, eller om han mener det som flørt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Syns ikke akkurat du er mye til venninne. Og denne samtalen varte i 1,5 time? Hvis dette hadde vært min type så hadde jeg vært skikkelig forbanna på dere begge. 

Anonymkode: 392fc...860

Er venn med dem begge. Hun har aldri brydd seg om at jeg og han kan snakke sammen en del på div sammenkomster og slikt. 

Samtalen varte hovedsaklig så lenge fordi vi snakket byggesak, muligheter og løsninger. 

Alt det han sa flettet han inn innimellom.... Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Likevel kjennes det litt feil.

Selvfølgelig kjennes det feil ut. Hadde du likt at din mann sa slikt til andre damer (hvis du hadde en mann)?

Jeg foreslår at fra nå av drar du inn venninna di i samtalen hvis han ringer igjen. Nevn at du gleder deg til å se dem begge, at du setter sånn pris på henne for hun er jo verdens beste venninne, han er sannelig heldig som har en så flott kone. Hvis han setter i gang med noe kommunikasjon på sosiale medier legger du til henne med en gang. Og avslutt telefonsamtalene fort.

Hvis dette utvikler seg så tror jeg fort du blir taperen. Han blir tatt, han skylder på deg, kona velger han og demoniserer deg fordi det er den eneste måten ekteskapet kan overleve på. Du blir uglesett i omgivelsene. Jeg sier på ingen måte at dette er moralsk riktig men dessverre er det fryktelig vanlig at damer legger all skyld på den andre dama.

• Liker 10
Skrevet

Lignende har skjedd med meg og bestekompisen til samboeren min. Bestekompisen hans giftet seg for et års tid siden og etter bryllupet så begynte å han å snappe meg sånn som «åå du er så fin min flotte venninne» «så deilig du så ut på det Instagram bildet» «skulle gjerne sett deg og den digge rumpen din på trening idag» osv.. Jeg fikk nok, så jeg slettet han på alle sosiale medier, ga beskjed til konen hans og i tillegg så fortalte jeg alt til samboeren min noe som resulterte i at de ikke er bestekompiser lenger. Han og konen er separert. AKKURAT som han fortjente.. 

Du bør gi beskjed til konen hans, det er absolutt det riktige å gjøre ! Plutselig viser det seg at han holdt på sånn som det med flere.. 

• Liker 9
Skrevet

Du tar selvsagt IKKE Imot noe gratis hjelp fra ham, og NEI han skal ikke komme og lage planløsning. På tide å bli voksen, TS. Ta ansvar for eget liv og egne prosjekter.

Anonymkode: 0ba16...581

• Liker 8
Skrevet

Han ringte meg igjen i kveld. For å høre hvordan jeg hadde det. Jeg sa jeg ikke kunne prate, skulle legge meg. Ok sa han, han ville bare sjekke at jeg var ok og si at han "tenkte på meg". Jeg sa hadet og god natt - kort og konsis. Fikk så en melding der han skrev (det samme som han sa) at han tenkte på meg og at jeg måtte sove godt og jeg måtte bare ringe når som helst, for han var der for meg til enhver tid. Om det så var på natten! 

Hm...

Han sender ikke hjerter i meldingene, men sånne emojis med stjerner i øynene og skriver mye "varm klem" og slikt. Ja det begynner å plage meg dette, har jo ikke vært slik før nå. Vi har alltid hatt en god tone, de er jo et vennepar av meg og jeg snakker godt med begge, men syns kanskje dette ble litt rart og too much ja...

Takker for alle innspill. Jeg tar det til etterretning. Trengte bare litt guidance på dette. Takk. 

Skrevet

Veldig frekt av han. Han kan ødelegge deres vennskap og forholdet fordi han vil ha både i pose og sekk

Anonymkode: b5c5c...f5b

• Liker 4
Skrevet

Neste gang du treffer venninnen din sier du at mannen virkelig er hjelpsom! Så viser du henne meldinger du har fått. 

Anonymkode: 334aa...899

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han ringte meg igjen i kveld. For å høre hvordan jeg hadde det. Jeg sa jeg ikke kunne prate, skulle legge meg. Ok sa han, han ville bare sjekke at jeg var ok og si at han "tenkte på meg". Jeg sa hadet og god natt - kort og konsis. Fikk så en melding der han skrev (det samme som han sa) at han tenkte på meg og at jeg måtte sove godt og jeg måtte bare ringe når som helst, for han var der for meg til enhver tid. Om det så var på natten! 

Hm...

Han sender ikke hjerter i meldingene, men sånne emojis med stjerner i øynene og skriver mye "varm klem" og slikt. Ja det begynner å plage meg dette, har jo ikke vært slik før nå. Vi har alltid hatt en god tone, de er jo et vennepar av meg og jeg snakker godt med begge, men syns kanskje dette ble litt rart og too much ja...

Takker for alle innspill. Jeg tar det til etterretning. Trengte bare litt guidance på dette. Takk. 

Ehh... høres ut som om han åpner døren på gløtt for en affære. Ville satt tydelige grenser ASAP, dette kommer til å ødelegge alt.

Anonymkode: 94a5e...cee

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hm...

Eh hehe det der sier ikke en gang MANNEN min til meg, han går over alle grenser. Det er ikke ok, si det til venninna di. 

Anonymkode: 85b8d...24c

• Liker 3
Skrevet

Noen mennesker har jo bare en flørtete tone. Men enkelte av de tingene han sa i den samtalen, hører jo ikke hjemme i et vennskap selv om det er ment for å bygge den andre opp.

Jeg pleier å ta litt avstand når menn tar helt av med den type komplimenter. Pleier å hjelpe. Smart måte å takle den siste telefonsamtalen på, du kan jo fortsette sånn. Så lenge du tar litt avstand, er litt kort og ikke gir ham noen respons når han sier/melder slike ting, så burde det jo gå inn etter hvert. Da slipper du full konfrontasjon, noe jeg antar ikke er spesielt ønskelig når det er snakk om gode venner av deg?

Lykke til ❤️ 

• Liker 2
Skrevet

Å fy faen, KUTT!!! 

Anonymkode: 64201...34c

• Liker 2
Skrevet

Ja,han love bomber deg !! Helt klart !! En drittsekk av en ektemann 🤮😆 Fjern deg fra situasjonen.  Du er ikke spesiell 😉 Sier det på en innmari god måte. Vært alenemamma noen få år,,og opplevd flere slike " henvendelser "fra gifte menn i omgangskretsen . Og jeg er MIDT PÅ TREET,  hva utseende og livet ellers gjelder 😆 Trekker paralell til duster på dating apps, som er jævla desperate og hopper på alt. Han er garantert ikke slik BARE med deg. Kona har det sikkert ganske dårlig i hverdagen,,,med mistanker om litt av hvert,,,mikroutroskap,,eventuelt fysisk utroskap. Nå må du gjøre det rette ifht henne. Vet ikke om du bør informere henne ,,,spørs hvor langt det går/ hvor nær hun er deg/ barn involvert etc etc.. Men vis hvertfall DIN standard.  🙂❤ Fremtidige møter og samtaler bør involvere henne. Er hun ikke nær deg personlig- så kutter du !! Du trenger uansett IKKE hjelp fra et slikt rasshøl 😆

Anonymkode: 5ece7...e11

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.1.2021 den 18.32):

Jeg tenker at han prøver oppmuntre fordi jeg har hatt det vondt. Jeg har blitt tråkket på av en annen og dette vet han mannen her om. Tenker han prøver bygge meg opp.

Jeg tenker du skal spørre kona hans om han er sånn mot henne også? 

Da får du gjerne det rette svaret. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...