AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Vi har bæresele (ergobaby adapt) og caboo close sjal fra før men denne gangen skal vi ha sommerbaby og vil gjerne ha et bæretøy som er lett, behagelig og luftig og enkelt å ta av og på. Jeg står litt mellom ringslynge eller elastisk sjal (vevd sjal blir litt for avansert føler jeg). Dere som har prøvd litt - hva anbefaler du av bæretøy til nyfødt (0-3mnd) Elastisk sjal eller ringslynge? I såfall hvilke merker anbefaler du? Anonymkode: 32878...b41
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Hvert til sitt bruk. Elastisk sjal brukte vi mye når vi skulle bære litt, men var det sånn kjapp tur innom butikken så var ringslyngen god å ha. Anonymkode: d28dd...3ae 2
Gjest Albbas Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 Elastisk. Syns ringslynge er vanskelig til nyfødt.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 Ringslynge krever endel øvelse få til. Min nyfødte, nå 2 mnd, er sterk og vanskelig få ned i froskeposisjon med rompen lavere enn knærne i elastisk sjal. Det er beint frem umulig få baby ned i ringslynge, enn så lenge. Ville kjørt elastisk i start og utvidet med ringslynge etterhvert, om behovet er der og baby liker bli bært. Anonymkode: 776fe...716 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 Aldora elastisk! Hadde det sist å skal ha det igjen nå 😁😁 Anonymkode: ca352...9d8 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #6 Skrevet 31. januar 2021 Jeg kjørte elastisk sjal i starten, og meitai etter hvert. Anonymkode: 64ea3...227 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #7 Skrevet 31. januar 2021 Takk for svar gjerne fler tips om type elastisk sjal som er fine til sommerbruk, siden det ser ut til å vinne. Jeg har jo altså allerede caboo, som er elastisk, og bæresele, begge passer fint og jeg liker å bruke de. Så det er altså i tillegg til det, noe enkelt og greit og lett å bruke fra nyfødt Anonymkode: 32878...b41
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #8 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Takk for svar gjerne fler tips om type elastisk sjal som er fine til sommerbruk, siden det ser ut til å vinne. Jeg har jo altså allerede caboo, som er elastisk, og bæresele, begge passer fint og jeg liker å bruke de. Så det er altså i tillegg til det, noe enkelt og greit og lett å bruke fra nyfødt Anonymkode: 32878...b41 Jeg som skrev aldora over her. Perfekt sommersjal siden det er bambus 😊 mykt og deilig Anonymkode: ca352...9d8 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #9 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg som skrev aldora over her. Perfekt sommersjal siden det er bambus 😊 mykt og deilig Anonymkode: ca352...9d8 *Aldoria Anonymkode: ca352...9d8 1
Bokdamen Skrevet 31. januar 2021 #10 Skrevet 31. januar 2021 Coracor er veldig myke og deilige og veldig fine i tillegg. Hvis jeg skulle hatt en til, ville jeg prøvd elastisk ringslynge 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #11 Skrevet 31. januar 2021 Her bodde minsten i aldoriasjalet fra nyfødt til 5 mnd. Veldig fornøyd med det - ikke for varmt siden det er bambus! 🤩 Anonymkode: ab42a...d4a 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #12 Skrevet 1. februar 2021 Har hatt både aldoria og coracor. Jeg foretrekker coracor. Synes det er mye mykere og synes baby sitter bedre i det. Anonymkode: cdaa6...44d 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #13 Skrevet 2. februar 2021 Husk at elastisk sjal krever 3 lag over baby, det kan fort bli varmt om sommeren. Både for deg og baby. Ringslynge krever sitt, men i grunn er det enkelt nok og er veldig lite stoff. Hvor bor du? Det finns bæreveiledere i de fleste større byene, og du kan (og bør) begynne å øve alt nå 😊 Elastisk er faktisk også litt kinkig å lære seg for at det skal bli riktig. Den vanligste feilen man gjør er å ikke stramme godt nok før baby tas oppi, og at man bærer for lavt. Men jeg støtter tipset om elastisk ringslynge! Den har noe kort brukstid, men det har vanlig elastisk sjal også. Ser syyykt digg ut. Hadde jeg fått sommerbaby hadde jeg gått for det, men ser ut som det blir nok en vinterbaby her. Anonymkode: f0938...882
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #14 Skrevet 2. februar 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Husk at elastisk sjal krever 3 lag over baby, det kan fort bli varmt om sommeren. Både for deg og baby. Ringslynge krever sitt, men i grunn er det enkelt nok og er veldig lite stoff. Hvor bor du? Det finns bæreveiledere i de fleste større byene, og du kan (og bør) begynne å øve alt nå 😊 Elastisk er faktisk også litt kinkig å lære seg for at det skal bli riktig. Den vanligste feilen man gjør er å ikke stramme godt nok før baby tas oppi, og at man bærer for lavt. Men jeg støtter tipset om elastisk ringslynge! Den har noe kort brukstid, men det har vanlig elastisk sjal også. Ser syyykt digg ut. Hadde jeg fått sommerbaby hadde jeg gått for det, men ser ut som det blir nok en vinterbaby her. Anonymkode: f0938...882 Takk Jeg bar første baby mye i caboo, og har mange andre rundt meg med peiling på bæretøy så er ikke bekymret for det Men med første var det høst/vinterbaby, så det for meg cabooen blir varm midt i juli. Finnes det elastisk ringslynge altså? Har bare sett på vevde. Jeg tenkte ringslynge mest pga nettopp det at man slipper mange lag, men også at det også kan brukes til større barn. Anonymkode: 32878...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå