AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Jeg er en mann midt i livet (forhåpentligvis...) som er skilt. Noe av grunnen til skilsmissen var at jeg som mann var veldig følsom og likte å prate om ting som i forholdet opplevdes som vanskelige, mens hun ikke var interessert i å prate i det hele tatt, så lenge HUN ikke følte at det var en utfordring. "Det er ikke noe å snakke om, jeg synes det er greit. Hvis du har problemer med det, så må du snakke med noen om det". Noen.... For meg så var hun jo en av de "noen" som jeg ville prate med. Nå skjedde det ikke så ofte at jeg ville diskutere "store" ting, men kanskje et par ganger i året. Ellers var det jo småting, men hun ville heller ikke snakke om slikt (feks økonomi, familiebesøk, venner, hennes jobb og hverdag, min jobb og hverdag....) Så vi fikk aldri pratet ut de 15 årene vi var gift. De siste 4-5 årene var vi sammen kun pga barna. Men altså, hva synes dere kvinner om menn som har følelsene litt utenpå? Jeg kan gråte av ting på tv, filmer, eller ting i hverdagen som er trist eller fint. Jeg er ikke deprimert eller lignende, og jeg er en munter og humørfylt mann som også sprer latter og smil, og som både liker og alltid har tatt meg av de typiske ting som en mann gjør i hjemmet. Anonymkode: ef25c...1c5 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Jeg er sammen med en sånn som eksen din, ville heller vært sammen med en som deg. Anonymkode: 0f96d...1cd 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 Elsker menn som kan vise følelser. Anonymkode: b35d5...89b 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 Jeg liker følsomme menn, men jeg liker ikke sensuelle menn 😜 føler ofte disse to eksemplene kan bli blandet. Jeg vil ha en manne mann, men følelser er helt fint! Det jeg mener med sensuelle menn er litt mer hvordan man beveger seg. Jeg har ikke noe imot at en mann f eks gråter. Men det skal ikke gå så langt at man begynner snakke baby språk. Men det gjelder begge skjønn Anonymkode: 12c85...f42 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 For mine del handler det om hvor myelogen følelser det blir. Eksmannen min var veldig fin der; vi pratet og lyttet til hverandre, om smått og stort, men han gikk ikke rundt og følte noe hele tiden. Jeg er egentlig ikke vant til sånne menn. Men i det siste har jeg datet en mann som har så mye følelser at jeg ikke orker mer. Han kjenner hele tiden på stemningen i rommet, jeg tror han er yrkesskadet av å jobbe som psykolog. Og sier jeg noe "feil", så føler han noe om det med én gang. Altså, det er for mye. Men høres ikke ut som om du er så ille som det. TS. Det å kunne være åpen om følelsene er egentlig fint - så lenge det ikke er heeele tiden. Anonymkode: 941a4...767 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #6 Skrevet 31. januar 2021 Jeg kunne virkelig ønske jeg hadde en mann som deg! Det er kjempe attraktivt, men vanskelig å finne. Kanskje alt ettersom hvilke typer man tiltrekker seg. Og du spør om dette er positivt. I utgangspunktet er det jo bra å snakke om ting, da det knytter bånd, man forstår hverandre bedre og det blir mindre misforståelser. Men alle er forskjellige, og sikkert ikke alle som liker det heller, slik som med kona di. Det gjelder å finne noen man er kompatibel med. Men skjønner deg godt. Hos oss er det motsatt. Jeg vil snakke om alt og er følsom, mens partner er motsatt. Kjempe frustrerende for begge to til tider🙂 Anonymkode: 061a9...ecf
Gjest AnonymBurker Skrevet 31. januar 2021 #7 Skrevet 31. januar 2021 Du kan godt være følsom så lenge dama ikke trenger gjøre noe arbeid med følelsene dine. Kvinner lener seg på menn, ikke motsatt. Husker jeg holdt på med ei dame som sa det rett ut "jeg føler meg som mannen i forholdet" fordi jeg var emosjonelt sårbar og trengte henne mer enn hun trengte meg. Mitt råd til deg er egentlig å løse de fleste problemer selv, og kun bry deg om følelser når hun ytrer noe.
Tradegy Skrevet 31. januar 2021 #8 Skrevet 31. januar 2021 Hèlt fint at man kan kjenne på mye følelser og har behov for å ventilere. Jeg selv er såpass sensitiv, at jeg må ha det emosjonelt stødige i en partner. Det handler om ulike kjærlighetsspråk 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #9 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBurker skrev (1 time siden): Du kan godt være følsom så lenge dama ikke trenger gjøre noe arbeid med følelsene dine. Kvinner lener seg på menn, ikke motsatt. Husker jeg holdt på med ei dame som sa det rett ut "jeg føler meg som mannen i forholdet" fordi jeg var emosjonelt sårbar og trengte henne mer enn hun trengte meg. Eller finne deg ny dame. I vårt forhold er det han som lener seg på meg. Det passer jeg til. Jeg liker å ta godt vare på en mann. Helt topp! Anonymkode: b35d5...89b
Gjest TheCatLady Skrevet 1. februar 2021 #10 Skrevet 1. februar 2021 Altså man trenger vel å lene seg på hverandre i et forhold? Det er slik jeg tenker i hvert fall. Jeg synes det er fint med menn som tør å vise følelser og menn som ønsker å snakke om ting. Eksen var helt ekstrem andre veien. Ville aldri snakke om noe og viste sjeldent følelser. Det fungerte ikke for meg. Skjønte meg ikke på han og fikk ikke det jeg hadde behov for i et forhold.
Gjest AnonymBurker Skrevet 1. februar 2021 #11 Skrevet 1. februar 2021 50 minutter siden, AnonymBruker said: Eller finne deg ny dame. I vårt forhold er det han som lener seg på meg. Det passer jeg til. Jeg liker å ta godt vare på en mann. Helt topp! Anonymkode: b35d5...89b Ja men mange er ikke som deg Skulle vært flere sånne
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #12 Skrevet 1. februar 2021 Jeg takler det ikke godt må jeg innrømme. Jeg forbinder slikt med min eks, som gråt mye og alltid skulle prate om sine følelser. Dem var det uhorvelig mange av. Mine fikk liksom ikke plass noen steder, for han følte alltid mer og mest. Trengte forståelse. Jeg ble slitt ut av det. Fortrengt av det. Det var ikke plass til meg og at jeg skulle føle noe eller trenge noe. Var ikke ord nok til å få viljen sin gråt han til han fikk den. Covert narssisist... Det tok noen år, et fælt brudd, langvarig trakassering etterpå og et par runder hos psykolog for å bearbeide det hele før jeg innså det. Uansett, han kunne nok fint ha presentert seg som deg TS. Trodd på det selv også. Uansett, jeg har siden ikke taklet menn som er så "følsomme". Jeg får helt noia av det. Kjenner jeg blir utslitt umiddelbart, og får trang til å løpe fort. Anonymkode: 10d2a...cc0 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #13 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBurker skrev (5 minutter siden): Ja men mange er ikke som deg Skulle vært flere sånne Det er ikke så mange menn som er så tydelig som min kjæreste på at det er ønskelig :). Anonymkode: b35d5...89b
Gjest lillemy36 Skrevet 1. februar 2021 #14 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er sammen med en sånn som eksen din, ville heller vært sammen med en som deg. Anonymkode: 0f96d...1cd Helt enig!!!!!! ❤️❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #15 Skrevet 1. februar 2021 Var sammen med en mann som var veldig følsom. Men han brukte følelsene sine til å manipulere og for å få meg til å syns synd på han. Og så vart alle følelsene til sinne. Og de var også utenpå. Det finnes nok av følsomme menn, og det er greit. Men når de gjerne nevner at de er det, gjerne skryter av det, er det som regel ikke ett bra tegn. Er litt "nice guys" . Anonymkode: d15a7...d58 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #16 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg takler det ikke godt må jeg innrømme. Jeg forbinder slikt med min eks, som gråt mye og alltid skulle prate om sine følelser. Dem var det uhorvelig mange av. Mine fikk liksom ikke plass noen steder, for han følte alltid mer og mest. Trengte forståelse. Jeg ble slitt ut av det. Fortrengt av det. Det var ikke plass til meg og at jeg skulle føle noe eller trenge noe. Var ikke ord nok til å få viljen sin gråt han til han fikk den. Covert narssisist... Det tok noen år, et fælt brudd, langvarig trakassering etterpå og et par runder hos psykolog for å bearbeide det hele før jeg innså det. Uansett, han kunne nok fint ha presentert seg som deg TS. Trodd på det selv også. Uansett, jeg har siden ikke taklet menn som er så "følsomme". Jeg får helt noia av det. Kjenner jeg blir utslitt umiddelbart, og får trang til å løpe fort. Anonymkode: 10d2a...cc0 Det finnes jo en mellomting da. Er jo langt unna fra å være følsom til narssisist. Dette var jo veldig dømmende basert på en erfaring. Anonymkode: 061a9...ecf 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #17 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det finnes jo en mellomting da. Er jo langt unna fra å være følsom til narssisist. Dette var jo veldig dømmende basert på en erfaring. Anonymkode: 061a9...ecf Det å være vettskremt på grunn av tidligere svært vonde opplevelser er ikke egentlig å være dømmende, men å være redd. Anonymkode: 10d2a...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #18 Skrevet 1. februar 2021 Som med mye trenger jeg balanse i en annen. En mann som hele tiden bærer følelsene sine utpå for alle til å se/høre blir alt for mye for meg som heller mer mot den andre siden. Men en som derimot ikke er redd for å vise og prate om følelser til de rette tidene er bare bra. Anonymkode: 0ef1c...395 1
OPIgirl Skrevet 1. februar 2021 #19 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBurker skrev (7 timer siden): Du kan godt være følsom så lenge dama ikke trenger gjøre noe arbeid med følelsene dine. Kvinner lener seg på menn, ikke motsatt. Husker jeg holdt på med ei dame som sa det rett ut "jeg føler meg som mannen i forholdet" fordi jeg var emosjonelt sårbar og trengte henne mer enn hun trengte meg. Mitt råd til deg er egentlig å løse de fleste problemer selv, og kun bry deg om følelser når hun ytrer noe. Tull. Mange menn lener seg på kvinner også.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #20 Skrevet 1. februar 2021 Må inrømme at det ikke hadde vært noe for meg. Men det har ikke med kjønn å gjøre. Setter ikke pris på følelsene-utenpå-kroppen-folk uansett hvilket kjønn det er fordi jeg er overhodet ikke sånn selv. Ikke at det er riktig eller galt, det er jo bare sånn man er...men jeg hadde ikke orket det. Anonymkode: cf8da...88d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå