AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #21 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Panama Jack var ikke bra, sa noen lenger opp. 🙊 Anonymkode: 2fdfb...9ee Selv om noen skrev det lenger opp, så har vel jeg lov til å dele min gode erfaring med merket 🙂 Anonymkode: ad344...a5d 9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #22 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Selv om noen skrev det lenger opp, så har vel jeg lov til å dele min gode erfaring med merket 🙂 Anonymkode: ad344...a5d Ja, selvsagt. Jeg synes bare det blir vanskelig å vurdere når en sier de er best og en sier de er verst. Anonymkode: 2fdfb...9ee
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #23 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 1.2.2021 den 16.19): Ja, selvsagt. Jeg synes bare det blir vanskelig å vurdere når en sier de er best og en sier de er verst. Anonymkode: 2fdfb...9ee Du burde legge merke til at det innlegget kom uten noen som helst forklaring på hvorfor de ikke anbefales... Når brukeren ikke kan skrive noen grunn til den negative omtalen, blir innlegget verdiløst. Jeg har ulike typer vintersko, deriblant Panama Jack, og har heller ingenting å innvende på dem. De må gås inn litt, er kanskje litt stive i starten, men jeg er fornøyd. Nå bor ikke jeg akkurat på det kaldeste stedet i Norge, men har tykkere vintersko beregnet for tøffere forhold, om det behøves. Anonymkode: 97af4...d2f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #24 Skrevet 4. februar 2021 Hvorfor snakker dere om Sorel som om det er en spesifikk modell? Jeg har et par Sorel, og de er lette, varme (for varme til å gå i matbutikken med, synes jeg) og veldig fine når jeg skal være ute i mange timer, men det er ikke den "Sorel" som dere snakker om. Går ut fra at dere med "Sorel" mener "Sorel Caribou" - det har jeg også hatt, og jeg fatter ikke at noen gidder å traske rundt med slike til daglig! Det er som å gå med støvler på sommerstid... Anonymkode: aa662...df5 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #25 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor snakker dere om Sorel som om det er en spesifikk modell? Jeg har et par Sorel, og de er lette, varme (for varme til å gå i matbutikken med, synes jeg) og veldig fine når jeg skal være ute i mange timer, men det er ikke den "Sorel" som dere snakker om. Går ut fra at dere med "Sorel" mener "Sorel Caribou" - det har jeg også hatt, og jeg fatter ikke at noen gidder å traske rundt med slike til daglig! Det er som å gå med støvler på sommerstid... Anonymkode: aa662...df5 Dersom du bor i et område med kalde vintre, så må man faktisk ha slike gode vintersko som Sorel Caribou. Her jeg bor ligger temperaturene stort sett under 30 minus fra desember og ut februar, innimellom også under 40 minus. Jeg jobber i tillegg ute flere timer om dagen. Da er disse gode å ha, nemlig. Dersom du bor i mildere strøk vil man nok berges med enklere sko. Anonymkode: 77d4b...0aa 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #26 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dersom du bor i et område med kalde vintre, så må man faktisk ha slike gode vintersko som Sorel Caribou. Her jeg bor ligger temperaturene stort sett under 30 minus fra desember og ut februar, innimellom også under 40 minus. Jeg jobber i tillegg ute flere timer om dagen. Da er disse gode å ha, nemlig. Dersom du bor i mildere strøk vil man nok berges med enklere sko. Anonymkode: 77d4b...0aa De færreste bor i områder hvor det er så kaldt i så lang tid og de færreste kvinner har jobber hvor de står ute i timesvis hver dag. Jeg bodde i Troms da jeg hadde Soril Caribou. Solgte dem etter en stund ettersom jeg aldri gadd å bruke dem! Jeg vil påstå at man kommer veldig langt med litt mer siviliserte skovarianter som støvletter ala Timberland 6" eller for den saks skyld lettere og nettere modeller fra Sorel. Som noen nevnte tidligere i tråden er det viktigere å ikke ha trange vintersko, for så lenge skoene er vann- og vindtette skal det mye til før man fryser forutsatt at skoene er romslige nok til at det er litt luft rundt føttene. Sannsynligvis vil mer enn 95 % av kvinneguidens brukere bo på et slikt sted og ha en slik livsstil/bruk av skoene at man ikke har behov for ekstreme -40 graders-støvler som veier over to kilo på føttene. Tenker normal bruk er å gå til og fra universitetet/jobb/bil/buss/trikk/bane, gå tur (med en venninne, hunden, eller barnevogn), dra på matbutikk, en tur på lekeplassen med barna osv. Folk får gå i akkurat hva de vil for min del, men det kunne aldri falt meg inn å anbefale Sorel Caribou som hverdagssko til noen jeg kjenner. Ikke engang til min grandtante på Røros Anonymkode: aa662...df5 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #27 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): De færreste bor i områder hvor det er så kaldt i så lang tid og de færreste kvinner har jobber hvor de står ute i timesvis hver dag. Jeg bodde i Troms da jeg hadde Soril Caribou. Solgte dem etter en stund ettersom jeg aldri gadd å bruke dem! Jeg vil påstå at man kommer veldig langt med litt mer siviliserte skovarianter som støvletter ala Timberland 6" eller for den saks skyld lettere og nettere modeller fra Sorel. Som noen nevnte tidligere i tråden er det viktigere å ikke ha trange vintersko, for så lenge skoene er vann- og vindtette skal det mye til før man fryser forutsatt at skoene er romslige nok til at det er litt luft rundt føttene. Sannsynligvis vil mer enn 95 % av kvinneguidens brukere bo på et slikt sted og ha en slik livsstil/bruk av skoene at man ikke har behov for ekstreme -40 graders-støvler som veier over to kilo på føttene. Tenker normal bruk er å gå til og fra universitetet/jobb/bil/buss/trikk/bane, gå tur (med en venninne, hunden, eller barnevogn), dra på matbutikk, en tur på lekeplassen med barna osv. Folk får gå i akkurat hva de vil for min del, men det kunne aldri falt meg inn å anbefale Sorel Caribou som hverdagssko til noen jeg kjenner. Ikke engang til min grandtante på Røros Anonymkode: aa662...df5 TS etterspør skikkelig gode vintersko ettersom han/hun ofte fryser på tærne. Da anbefaler jeg det som jeg vet fungerer. Jeg synes Sorel Caribou er fine vintersko. De er relativt like mange vinterstøvletter som folk går med til hverdags. Jeg hadde lett brukt disse som hverdagssko om jeg skulle gå til jobb eller skole i byen. Heldigvis har TS fri vilje, og kan selv vurdere ut fra svarene han/hun får. Ingen tvinger vedkommende til å kjøpe Sorel Caribou, men siden mange anbefaler disse så er det vel grunn til å tro at det er gode sko. Anonymkode: 77d4b...0aa
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #28 Skrevet 5. februar 2021 Hei, TS her. Jeg har kjøpt Sorel Winter Carnival, ligner på Caribou, men ser at det er canvas istedet for skinn på skaftet. Tenker ikke å bruke disse som hverdags/pensko, men til lek og aktivitet i snøen. Har et par boots fra Rieker som er veldig varme og gode, men dessverre er de ikke vanntette, så derfor fryser jeg på føttene når jeg blir stående i dyp snø. Skal teste ut Sorelene i helga, det er rundt ti minus og masse snø her nå, så da får vi se om de står sin prøve. Anonymkode: 2fdfb...9ee
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #29 Skrevet 5. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De færreste bor i områder hvor det er så kaldt i så lang tid og de færreste kvinner har jobber hvor de står ute i timesvis hver dag. Jeg bodde i Troms da jeg hadde Soril Caribou. Solgte dem etter en stund ettersom jeg aldri gadd å bruke dem! Jeg vil påstå at man kommer veldig langt med litt mer siviliserte skovarianter som støvletter ala Timberland 6" eller for den saks skyld lettere og nettere modeller fra Sorel. Som noen nevnte tidligere i tråden er det viktigere å ikke ha trange vintersko, for så lenge skoene er vann- og vindtette skal det mye til før man fryser forutsatt at skoene er romslige nok til at det er litt luft rundt føttene. Sannsynligvis vil mer enn 95 % av kvinneguidens brukere bo på et slikt sted og ha en slik livsstil/bruk av skoene at man ikke har behov for ekstreme -40 graders-støvler som veier over to kilo på føttene. Tenker normal bruk er å gå til og fra universitetet/jobb/bil/buss/trikk/bane, gå tur (med en venninne, hunden, eller barnevogn), dra på matbutikk, en tur på lekeplassen med barna osv. Folk får gå i akkurat hva de vil for min del, men det kunne aldri falt meg inn å anbefale Sorel Caribou som hverdagssko til noen jeg kjenner. Ikke engang til min grandtante på Røros Anonymkode: aa662...df5 Grandtanta di på Røros har de nok allerede. Det er en sko som så godt som alle her har 😄 Anonymkode: 8c3d6...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #30 Skrevet 5. februar 2021 Sorel 1964 pac Anonymkode: fde71...ae6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå