AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Huseier smeller med døra si hver gang han går ut og inn av huset. Hadde taklet det om han gikk ut et par ganger om dagen, men han går ut og inn FLERE ganger. F.eks når han må til garasjen og hente noe, går ut av huset, smeller med døra, inn i garasjen og smeller der også. Ut av garasjen og smeller, inn i huset og smeller, gå ut til garasjen igjen, smeller, inn igjen og smeller... Dette skjer ofte de dagene hvor han har fri (i hvertfall på søndager!) Jeg føler at siden det er han sin leilighet som jeg leier, må jeg på en måte takle at han bråker på sitt eget sted, hvis dere skjønner? Og at jeg derfor ikke har rett til å be han være stille. Noen andre med slike naboer? Anonymkode: 3f10b...67e 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huseier smeller med døra si hver gang han går ut og inn av huset. Hadde taklet det om han gikk ut et par ganger om dagen, men han går ut og inn FLERE ganger. F.eks når han må til garasjen og hente noe, går ut av huset, smeller med døra, inn i garasjen og smeller der også. Ut av garasjen og smeller, inn i huset og smeller, gå ut til garasjen igjen, smeller, inn igjen og smeller... Dette skjer ofte de dagene hvor han har fri (i hvertfall på søndager!) Jeg føler at siden det er han sin leilighet som jeg leier, må jeg på en måte takle at han bråker på sitt eget sted, hvis dere skjønner? Og at jeg derfor ikke har rett til å be han være stille. Noen andre med slike naboer? Anonymkode: 3f10b...67e Alvorlig talt. Man MÅ smelle litt med døren. Hvis ikke SÅ BLIR DEN IKKE LUKKET ORDENTLIG IGJEN!!! Og da kan døren gli opp, og det kommer trekk inn, for ikke å snakke om dyr eller kriminelle. Dette trodde jeg virkelig var allmennkunnskap. Herre jemini altså... Anonymkode: bbbef...1a2 3
Revenmann29 Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 Han må også følge rettighetene han også. Man skal ikke være til sjenanse for andre. Spør om han har muligheter til og få en demper på døra eller noe 1
Revenmann29 Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Alvorlig talt. Man MÅ smelle litt med døren. Hvis ikke SÅ BLIR DEN IKKE LUKKET ORDENTLIG IGJEN!!! Og da kan døren gli opp, og det kommer trekk inn, for ikke å snakke om dyr eller kriminelle. Dette trodde jeg virkelig var allmennkunnskap. Herre jemini altså... Anonymkode: bbbef...1a2 Absolutt ikke. Man må ikke SMELLE med døra for og få den igjen. Det man gjør er og holde ned håntaket, dytte inn døra forsiktig, og når den er inne, så lener du deg mot døra for at den skal komme inn i "låsen". 10 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alvorlig talt. Man MÅ smelle litt med døren. Hvis ikke SÅ BLIR DEN IKKE LUKKET ORDENTLIG IGJEN!!! Og da kan døren gli opp, og det kommer trekk inn, for ikke å snakke om dyr eller kriminelle. Dette trodde jeg virkelig var allmennkunnskap. Herre jemini altså... Anonymkode: bbbef...1a2 Da har du tydligvis ikke vokst opp i et hus der man kan lukke dørene uten å smelle og ta hensyn til naboene. Alle dører kan lukkes uten å smelles med. De som sier noe annet ser jeg på som hensynsløse. Dører som smeller med blir ødelagte til slutt. Anonymkode: 8fb32...f0e 8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #6 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alvorlig talt. Man MÅ smelle litt med døren. Hvis ikke SÅ BLIR DEN IKKE LUKKET ORDENTLIG IGJEN!!! Og da kan døren gli opp, og det kommer trekk inn, for ikke å snakke om dyr eller kriminelle. Dette trodde jeg virkelig var allmennkunnskap. Herre jemini altså... Anonymkode: bbbef...1a2 Troll 🙄 Anonymkode: 35619...3b2 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #7 Skrevet 31. januar 2021 Jeg smeller også veldig med døra når jeg går inn og ut.. Samboer klager på det ofte. Blitt en uvane, men døra vår går seriøst ikke ordentlig igjen HVER gang jeg prøver å lukke den på «vanlig» måte. Kanskje jeg er slitsom for naboene men har ikke fått noe klager på det. Jeg går ikke inn og ut hele tiden da. Anonymkode: 405d8...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #8 Skrevet 31. januar 2021 Ærlig talt, det må altså gå an å lukke døra si uten å få klager på det. Du har ingenting du skulle ha sagt. Ikke fordi du er leietaker og han er huseier, men fordi nabostøy ikke inkluderer å lukke døra etter seg... Anonymkode: 13658...9d9
mentos86 Skrevet 31. januar 2021 #9 Skrevet 31. januar 2021 Vi hadde leieboer før og prøve være forsiktige med dette. I tillegg irriterte jeg meg litt over at de smalt med døra. Så tenkte jeg, hvor stort er dette problemet? Altså det er snakk om lyd i ett sekund noen ganger om dagen. Begynte tenke over at sånne ting er ikke vits i å irritere seg over. Hvis man bare tenker over det. Ja, kan være irriterende, men gjør da ingen skade eller plager oss på andre måter? Men man føler kanskje mer på sånne ting nå under pandemien. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #10 Skrevet 31. januar 2021 Har en god løsning. Kjøp din egen bolig! Hadde leieboer klaget på meg, hadde jeg kastet de rett ut. Anonymkode: 8180c...48b 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #11 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har en god løsning. Kjøp din egen bolig! Hadde leieboer klaget på meg, hadde jeg kastet de rett ut. Anonymkode: 8180c...48b Lykke til med å kaste ut leieboer fordi han fornærmer deg. Anonymkode: 35619...3b2 8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #12 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Alvorlig talt. Man MÅ smelle litt med døren. Hvis ikke SÅ BLIR DEN IKKE LUKKET ORDENTLIG IGJEN!!! Og da kan døren gli opp, og det kommer trekk inn, for ikke å snakke om dyr eller kriminelle. Dette trodde jeg virkelig var allmennkunnskap. Herre jemini altså... Anonymkode: bbbef...1a2 Eller enda verre, kriminelle dyr! Anonymkode: ab5fb...e69 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #13 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lykke til med å kaste ut leieboer fordi han fornærmer deg. Anonymkode: 35619...3b2 Gjort det før 😉 Anonymkode: 8180c...48b 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #14 Skrevet 31. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Gjort det før 😉 Anonymkode: 8180c...48b Tull Du har jo null peiling på hvordan dette fungerer, så anbefaller deg bare å holde kjeft. Anonymkode: e7a1b...b72 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #15 Skrevet 31. januar 2021 Vi smeller med døra alle mann, altså herlighet. Såppass bør man tåle. Er du så lydømfintlig bør du flytte i enebolig på landet. Anonymkode: 6b471...b66
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #16 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Vi smeller med døra alle mann, altså herlighet. Såppass bør man tåle. Er du så lydømfintlig bør du flytte i enebolig på landet. Anonymkode: 6b471...b66 Det kommer litt an på hvordan det smelles, da. Hvis glassene klirrer i skapet og bildene nesten faller av veggen vil jeg si TS har all grunn til å spørre pent om huseieren kan prøve å dempe smellingen litt. Anonymkode: f470b...553 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #17 Skrevet 31. januar 2021 Bor du på Virik? Høres kjent. Jeg leide der hos noen som smalt så hardt i døra, at det ristet i veggene. Anonymkode: 202a7...0d1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #18 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi smeller med døra alle mann, altså herlighet. Såppass bør man tåle. Er du så lydømfintlig bør du flytte i enebolig på landet. Anonymkode: 6b471...b66 Nei, det gjør vi ikke. Noen av oss har fått noe som kalles "oppdragelse" der vi lærte å ta hensyn til andre enn oss selv. Anonymkode: 48bf3...9cf 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #19 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tull Du har jo null peiling på hvordan dette fungerer, så anbefaller deg bare å holde kjeft. Anonymkode: e7a1b...b72 Det er faktisk veldig enkelt, man pusser opp leiligheten. Helt gyldig oppsigelsesgrunn. Jeg tar ikke hensyn til mine leieboere, de er et unødvendig onde. Anonymkode: 8180c...48b 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #20 Skrevet 31. januar 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: Det er faktisk veldig enkelt, man pusser opp leiligheten. Helt gyldig oppsigelsesgrunn. Jeg tar ikke hensyn til mine leieboere, de er et unødvendig onde. Anonymkode: 8180c...48b Er ikke alltid så enkelt. Du kan ikke bare si "hei jeg skal nu pusse opp".. Her må du faktisk ha planer planlagt og byggetillatelser. Også her kan leieboer protestere, og det må vurderes om oppsigelsen er urimelig, blant annet sett ut fra leieboerens forhold Anonymkode: e7a1b...b72 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå