AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Jeg bor i et gammelt bygg, med gamle vegger av knekkebrød. Gjennom knekkebrødveggen strømmer liflige lyder fra naboer på alle kanter. Av og til kommer det et dunk i veggen, for å signalisere at nå kan man gjerne skru ned volumet litt, noe de fleste retter seg etter. BORTSETT FRA FLODHESTEN PÅ LOFTET!! Der oppe bor en hundre kilo tung hælvandrer med forkjærlighet for EDM/amfetamintekno, redusert empati og forståelse for at ikke alle liker å få trommehinnen voldtatt av bass til alle døgnets tider, og en kroppsmasse-til-overflate-ratio mot gulvet som gjør at det rasler i kjøkkenskapene når hun, (jeg antar), hopper opp og ned mens hun lager mat. Jeg har vært og banket på hos loft-trollet flere ganger når det har stått på som verst, for å minne henne på at senga mi er like under dansegulvet. Da skrus festen ned et par hakk, i en stakket stund, før volumet sakte men sikkert snirkler seg oppover igjen, til det når et kjempecrescendo før festen går videre ut på byen (dette til latter og jubel fra festerne, og noe som bare gjøres på pur f for å vekke folk). Som regel rumler bassen gjennom veggene i en 3-4 timer hver jævla dag, nok til å irritere, men ikke nok til at man kan si noe på det. Det er tross alt egentlig veggene sin feil, men nå har naboene begynt å dunke i veggene mine når musikken står på, da de tror det er meg. Jeg kan egentlig ikke ringe politiet for dette, da hun stort sett retter seg etter klokka. Jeg har sagt fra flere ganger, og stort sett skrur hun tilstrekkelig ned om man dunker lenge nok i taket (som i seg selv er irriterende nok å holde på med i lengden). Utleier er klar over at det er lytt, men kan antakeligvis ikke gjøre noe med det med det første. Og..ja jeg skal flytte, ved første og beste anledning da problemet faktisk går ut over jobb og psykisk helse (jeg jobber turnus). Det jeg spør om er tips til hva jeg kan gjøre for å tilfredsstille min egen trang til smålig hevn over loft-trollet. Jeg har admin-adgang til felles ruter: Har prøvd å skru den av, uten at musikken kommer bort. Jeg har prøvd motangrep fra eget anlegg, for å illustrere hvor lytt det er, uten nytte. Anonymkode: f239e...8fd
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Sett på skikkelig spesiell høy musikk tidlig søndag morning 😊 For å vekke naboen mens hun fortsatt er fyllesjuk. Spill så høyt at hu ikke får sove ut. Om hu klager, bare gi faen og si at hun kan ikke forvente at regler blir holdt om hu ikke holder de selv Anonymkode: ae947...a90 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 Spille musikk når de skal sove Anonymkode: f028b...ea1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 Eller, så kan du gjøre som ei venninne av meg, hu heiv makrell i tomat på døra til naboen 😂 Anonymkode: ae947...a90
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 Lage mat som lukter vondt opp til henne. Anonymkode: f028b...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #6 Skrevet 31. januar 2021 Uff, kanskje folk hadde behandlet deg bedre om du var litt hyggligere med folk. Du er jo så syrlig oh bitter i innlegget at det er ekstremt ts. Hvor gikk det galt? Anonymkode: 3f2ea...05f 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #7 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Sett på skikkelig spesiell høy musikk tidlig søndag morning 😊 For å vekke naboen mens hun fortsatt er fyllesjuk. Spill så høyt at hu ikke får sove ut. Om hu klager, bare gi faen og si at hun kan ikke forvente at regler blir holdt om hu ikke holder de selv Anonymkode: ae947...a90 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Spille musikk når de skal sove Anonymkode: f028b...ea1 Det går jo utover andre naboer også Anonymkode: d6d9a...768
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #8 Skrevet 31. januar 2021 Virker som du blir fort irritert over ting. Jeg ville ikke hatt deg som nabo. Man må tåle litt støy når man bor i blokk, men selvfølgelig også ta hensyn til hverandre. Høy musikk til alle døgnets tider er såklart veldig plagsomt. Men sålenge de drar ut på byen og holder tiden gjør hun egentlig ikke noe galt? Anonymkode: c6e4d...2ef 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #9 Skrevet 31. januar 2021 Jeg hadde ei tungt alkoholisert dame som nabo den første tiden jeg bodde i rekkehus, og det er jævla slitsomt å forholde seg til høy musikk og festbråk i tide og utide. Det ble fikset ved å lene en stor stålplate innat veggen på soverommet, og så bruke meislemaskin på denne hver morgen dagen derpå. 😂 Anonymkode: d5157...3b5 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #10 Skrevet 1. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Uff, kanskje folk hadde behandlet deg bedre om du var litt hyggligere med folk. Du er jo så syrlig oh bitter i innlegget at det er ekstremt ts. Hvor gikk det galt? Anonymkode: 3f2ea...05f AnonymBruker skrev (16 timer siden): Virker som du blir fort irritert over ting. Jeg ville ikke hatt deg som nabo. Man må tåle litt støy når man bor i blokk, men selvfølgelig også ta hensyn til hverandre. Høy musikk til alle døgnets tider er såklart veldig plagsomt. Men sålenge de drar ut på byen og holder tiden gjør hun egentlig ikke noe galt? Anonymkode: c6e4d...2ef Haha, er dere hælvandrere? 😸 Beklager at dere ble trigget 🤷🏼♀️ Anonymkode: f239e...8fd
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #11 Skrevet 1. februar 2021 Høy musikk etterfulgt av hylende latter med venninner Anonymkode: 3a5c7...a89
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #12 Skrevet 2. februar 2021 Ha ha 😁 Må først si at det var strålende og underholdende godt utformet tekst 🤩 Hva med å bli naboen fra helvete ? ( uten det går ut over de andre ). Etabler et " vennskap" ,for så å innvadere! Kanskje hun flytter! Anonymkode: af6ee...624 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #13 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 31.1.2021 den 17.18): Jeg hadde ei tungt alkoholisert dame som nabo den første tiden jeg bodde i rekkehus, og det er jævla slitsomt å forholde seg til høy musikk og festbråk i tide og utide. Det ble fikset ved å lene en stor stålplate innat veggen på soverommet, og så bruke meislemaskin på denne hver morgen dagen derpå. 😂 Anonymkode: d5157...3b5 🤣 Anonymkode: 3f1c5...c60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå