AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Mor og far er skilt. De har tre barn, to på barneskole, en på ungdomsskole. 50/50. Mor er bitter og sur, involverer seg med kriminelle/rusmisbrukere, men er tilsynelatende en god mor, dog litt krangling og diskutering med far uten å se barnas beste. Far er fortvilet og ønsker ikke denne typen mennesker i livet til barna eller å samarbeide med de. Hvordan bør far gå frem, er det noe far kan gjøre? Mor hører ikke på far, da hun er bitter. Hva skal til for at barna blir på fulltid hos meg (far)? Har noen hørt om lignede tilfeller der far får barna på fulltid? Anonymkode: 0098c...137
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mor og far er skilt. De har tre barn, to på barneskole, en på ungdomsskole. 50/50. Mor er bitter og sur, involverer seg med kriminelle/rusmisbrukere, men er tilsynelatende en god mor, dog litt krangling og diskutering med far uten å se barnas beste. Far er fortvilet og ønsker ikke denne typen mennesker i livet til barna eller å samarbeide med de. Hvordan bør far gå frem, er det noe far kan gjøre? Mor hører ikke på far, da hun er bitter. Hva skal til for at barna blir på fulltid hos meg (far)? Har noen hørt om lignede tilfeller der far får barna på fulltid? Anonymkode: 0098c...137 Tilsynelatende en god mor? Er hun en god mor eller er hun ikke en god mor?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 Dævendøtte skrev (1 minutt siden): Tilsynelatende en god mor? Er hun en god mor eller er hun ikke en god mor? En god mor på utsiden værtfall. Barna forteller ikke mye etter samvær hos henne, så kan ikke si annet. Anonymkode: 0098c...137
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En god mor på utsiden værtfall. Barna forteller ikke mye etter samvær hos henne, så kan ikke si annet. Anonymkode: 0098c...137 Ruser mor seg?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 Du kan ta kontakt, anonymt om du ønsker, med barneverntjenesten for å drøfte dine bekymringer. Omgangskrets trenger ikke være bekymringsfullt, men ofte er det det. Du kan også ta kontakt med familievernkontoret for samtale Anonymkode: 52579...199 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #6 Skrevet 31. januar 2021 Dævendøtte skrev (1 minutt siden): Ruser mor seg? Det vet jeg ikke. Men blir bekymret med den omgangskretsen. For barna. Anonymkode: 0098c...137
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. januar 2021 #7 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det vet jeg ikke. Men blir bekymret med den omgangskretsen. For barna. Anonymkode: 0098c...137 Overlater mor barna til kriminelle og rusmisbrukere?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #8 Skrevet 31. januar 2021 Dævendøtte skrev (3 minutter siden): Overlater mor barna til kriminelle og rusmisbrukere? Nei, det gjør hun ikke. Denne kretsen er hu med oftest da hun ikke har barna. Er ett ganske ferskt brudd, ett år siden og dette er noe hun nylig har begynt med. Anonymkode: 0098c...137
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #9 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det gjør hun ikke. Denne kretsen er hu med oftest da hun ikke har barna. Er ett ganske ferskt brudd, ett år siden og dette er noe hun nylig har begynt med. Anonymkode: 0098c...137 Da kan du ikke gjøre noe. Barnevernet, som foreslås over, blander seg ikke i samværssaker. Anonymkode: be247...6d7 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #10 Skrevet 31. januar 2021 Du har ingen sak. Er dette mennesker hun treffer uten barn har det ingenting å si. Anonymkode: 1b5e0...53e 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #11 Skrevet 31. januar 2021 Dævendøtte skrev (11 minutter siden): Ruser mor seg? Om det bare er litt hasj er det jo bare kos. Viktig at barn vokser opp med mødre som røyker seg en joint, det ser jeg på som helt naturlig. Anonymkode: 6bcdc...2d4
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. januar 2021 #12 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det gjør hun ikke. Denne kretsen er hu med oftest da hun ikke har barna. Er ett ganske ferskt brudd, ett år siden og dette er noe hun nylig har begynt med. Anonymkode: 0098c...137 Da forstår jeg ikke hvorfor du skal blande deg. Etter ett år, så er ikke bruddet ganske ferskt heller. Ikke har barna det vondt, ikke ruser mor seg og ikke overlater hun barna til noen andre. Hva er din egentlige agenda her? Lage et helvete for mor?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #13 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da kan du ikke gjøre noe. Barnevernet, som foreslås over, blander seg ikke i samværssaker. Anonymkode: be247...6d7 Vi undersøker omsorgsforholdene, som far er bekymret for. Og derfor kan han ta kontakt Anonymkode: 52579...199 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. januar 2021 #14 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om det bare er litt hasj er det jo bare kos. Viktig at barn vokser opp med mødre som røyker seg en joint, det ser jeg på som helt naturlig. Anonymkode: 6bcdc...2d4 Litt hasj gjør ikke noe, så lenge hun ikke ruser seg mens hun har barna. Hva hun gjør når barna er hos far, det får være opp til henne. Samme med alkohol, alkohol og barn hører ikke sammen, akkurat som hasj og barn ikke hører sammen.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #15 Skrevet 31. januar 2021 Dævendøtte skrev (2 timer siden): Da forstår jeg ikke hvorfor du skal blande deg. Etter ett år, så er ikke bruddet ganske ferskt heller. Ikke har barna det vondt, ikke ruser mor seg og ikke overlater hun barna til noen andre. Hva er din egentlige agenda her? Lage et helvete for mor? Min egentlige agenda er å få henne til å forstå hva konsekvensene av dette kan bli. Fortsetter hun å involvere seg med gjengmedlemmer, er veien kort fra himmel til helvette. Barna skal ikke ha noe med de å gjøre, så fortsetter hun med dette i større grad vil jeg ta affære. Jeg kjenner henne og vet at hun er truende til litt av hvert. Anonymkode: 0098c...137
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #16 Skrevet 31. januar 2021 Såkalte gjengmedlemmer mister ikke omsorgen for sine egne barn engang. Så lenge det ikke er rus inne i bildet vell å merke. Hvem mor omgås med, og ihvertfall uten barn tilstede har ikke du noe med, og påvirker heller ikke hennes omsorgsevne ei heller barna. Anonymkode: f582d...7a0 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #17 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Såkalte gjengmedlemmer mister ikke omsorgen for sine egne barn engang. Så lenge det ikke er rus inne i bildet vell å merke. Hvem mor omgås med, og ihvertfall uten barn tilstede har ikke du noe med, og påvirker heller ikke hennes omsorgsevne ei heller barna. Anonymkode: f582d...7a0 Det er rus inni bilde hos de hun omgås med, og jeg vet ikke om hu tar noe. Men jeg er bekymra for det! Hadde det vært motsatt, at jeg som far drev med det, ville nok tonen vært en helt annen her. Men ok takk for svar, jeg finner nok ut det Anonymkode: 0098c...137 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #18 Skrevet 31. januar 2021 Hvis barna har det fint hos mor er det jo ingen problem? Jeg kan se for meg at jeg hadde likt henne (og tilogmed disse "kriminelle" vennene hennes) bedre enn jeg hadde likt deg. Snakk om å lage problemer der det ikke er noen. Få deg et liv. Anonymkode: 8b9df...bcc 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #19 Skrevet 31. januar 2021 Du får nok kun gjort noe hvis det er hun som ruser seg. Er du bekymret for dette må du selvfølgelig ta tak. Her er det ikke forskjell på mor og far. Hverken på omgangskrets, rus, omgang med gjengmedlemmer osv. Det er ikke ulovlig og ha venner i disse miljøene, heller ikke grunnlag for å miste samvær eller omsorg for barn. Om det passer seg er et helt annet spørsmål. Men somsagt mister ikke hardbarka gjengmedlemmer omsorg for sine egne barn, så hvorfor skulle det ha noenting å si i dette tilfeller. Anonymkode: f582d...7a0 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #20 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis barna har det fint hos mor er det jo ingen problem? Jeg kan se for meg at jeg hadde likt henne (og tilogmed disse "kriminelle" vennene hennes) bedre enn jeg hadde likt deg. Snakk om å lage problemer der det ikke er noen. Få deg et liv. Anonymkode: 8b9df...bcc Ville du likt de som ruser seg, har dommer for bla. voldtekt og slagsmål, er torpedoer, driver organiserte ulovligheter, bedre enn en bekymret far? Da kan du gjerne slå deg ilag med henne. Anonymkode: 0098c...137 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå