Gå til innhold

Tips til noe som smaker som sjokolade men med lite kalorier ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tips eller oppskrift på noe jeg jan lage som smaker som sjokolade men med lite kalorier ? 

Anonymkode: 8318f...4f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må du si hva som er feil med alle de tre hundre og nitti millioner oppskriftene og tipsene om akkurat det samme, som alle kan finne med et enkelt søk på Google.

Anonymkode: 9beb9...e35

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Først må du si hva som er feil med alle de tre hundre og nitti millioner oppskriftene og tipsene om akkurat det samme, som alle kan finne med et enkelt søk på Google.

Sikkert ingenting feil med de, men er det ulovlig å spørre om oppskrift på noe her inne plutselig ? 

Ts

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikkert ingenting feil med de, men er det ulovlig å spørre om oppskrift på noe her inne plutselig ? 

Ts

Ikke ulovlig, men det er veldig vanskelig, det du ber om. Antall tips og oppskrifter, og spørsmål om dette, reflekterer akkurat det. Og siden alle tipsene og rådene går ut på mer eller mindre det samme, må det være feil med dem, og de samme feilene, og for å finne noe som virker, må man først finne ut hva som er feil med det man allerede har. Skjønner?

• Liker 1
Skrevet

Rett i koppen lett kakao

Anonymkode: f27da...8dc

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er godt å vispe litt kakaopulver inn i melk og ha litt honning på toppen. Sikkert mye kalorier i det altså (jeg teller ikke), men for meg fungerer det fint. 

• Liker 1
Skrevet

Den der sukkerfrie sjokolademoussen som selges på enkelte dagligvarebutikker er god med bringebær og kakaonibs. Og et dryss havsalt! Vaniljekesam blandet med kakao synes jeg også er godt, har på bringebær og nibs på det også. 

Liker du sjokolade og lakris? Nero (fra Nidar) er kun 150 kcal i en sånn sjokoladebar, jeg elsker den! 

Vet ikke hva du mener med lite kalorier da, om det jeg foreslår er for mye. :)

Skrevet

Jeg opplever at jeg blir tilfredsstilt av mye mindre sjokolade når den er mørk med et høyt kakaoinnhold. Like mye kalorier selvfølgelig, men med melkesjokolade så kan jeg spise en stor plate på det verste, mens jeg med mørk sjokolade klarer meg med et par ruter. 

Anonymkode: b5193...2d1

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor heller ikke tenke at "dette er en usunn hang-up som jeg må kvitte meg med"?

Anonymkode: 72aeb...479

• Liker 3
Skrevet

Eggedosis med sikrin og kakao.

Frossen brokkoli, blomkål, banan og kakao og vanlige Stevia 

Anonymkode: bc192...8a0

• Liker 2
Skrevet
Albbas skrev (8 timer siden):

Den der sukkerfrie sjokolademoussen som selges på enkelte dagligvarebutikker er god med bringebær og kakaonibs. Og et dryss havsalt! Vaniljekesam blandet med kakao synes jeg også er godt, har på bringebær og nibs på det også. 

Liker du sjokolade og lakris? Nero (fra Nidar) er kun 150 kcal i en sånn sjokoladebar, jeg elsker den! 

Vet ikke hva du mener med lite kalorier da, om det jeg foreslår er for mye. :)

Finnes Nero enda? Hvor har de den? Jeg har ikke sett den på årevis, så jeg trodde ikke den fantes lenger. Veldig god sjokolade :)

Anonymkode: 379e8...807

Skrevet

Hundesjokolade er godt.   😄

Anonymkode: 5d8fe...54f

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes Nero enda? Hvor har de den? Jeg har ikke sett den på årevis, så jeg trodde ikke den fantes lenger. Veldig god sjokolade :)

Anonymkode: 379e8...807

Ja, men selges kun på 7-eleven, Narvesen osv. :)

Skrevet

Jeg har lagd en sjokoladekake som er uten sjokolade. Bruker chagapulver istedenfor. Chaga kan smake litt som sjokolade. Dadler, valnøtter og chaga er oppskriften. 

Du kan også drikke chaga. Og det går an å lage sjokoladedrikk med chaga. 

Anonymkode: c4794...0fa

Skrevet

Eller så kan du prøve Berit Nordstrand sine sjokolader. De er uten sukker og uten dårlig søtning. Jeg liker veldig godt den som heter 50%. 

Anonymkode: c4794...0fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dadler, valnøtter og chaga er oppskriften. 

Du kan omtrent ikke få tak i ingredienser med MER kalorier enn dadler og valnøtter😂

Anonymkode: f27da...8dc

• Liker 1
Skrevet

jeg lager kakao med skummet melk, kakaopulver og sukrin gold. har ikkje sjekket kalorier, men innbiller meg at dette er en utgave med mindre sukker, og mindre fett(?)

Anonymkode: e9b54...b4b

Skrevet

Proteinpudding med sjokoladesmak!

Anonymkode: 3b0b3...280

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...