AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Vet jeg høres bortskjemt ut nå, men er det riktig at jeg (J18) skal skal middag en dag i uka når storebroren og stebroren min aldri måtte gjøre det da de bodde hjemme...? Føler de forskjellsbehandler meg så mye, og forventer mye mer av meg enn de gjorde av dem. Spesielt stebroren min, han gjorde ikke husarbeid engang, men stemor skal alltid klage på at jeg ikke gjør nok og at jeg er lat Anonymkode: 0ecc1...f05
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Du er kvinne, da forventes det at du hjelper til på kjøkkenet 🤷♀️ Spøk til side. Det er selvfølgelig ikke riktig at det blir gjort forskjell på. Men prøv å se det positive i det, du får erfaring på kjøkkenet og kan eksperimente med å lage gode og nye middager 😊 Anonymkode: e3800...f52
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 I utgangspunktet er ikke en middag i uka så mye, men ja, jeg hadde reagert hvis det er åpenbar forskjellsbehandling på bakgrunn av kjønn. Anonymkode: 98b11...13f 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 De gjorde ikke andre ting da, som gressklipping eller snømåking eller lignende? Var stemor i bildet når de bodde hjemme da? Og hva er problemet med å lage mat en gang i uka egentlig? Minste du burde bidra med, og det bør forventes uten at du må mases på. Du er 18 (!!!) år! Anonymkode: 6b5e3...426 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De gjorde ikke andre ting da, som gressklipping eller snømåking eller lignende? Var stemor i bildet når de bodde hjemme da? Og hva er problemet med å lage mat en gang i uka egentlig? Minste du burde bidra med, og det bør forventes uten at du må mases på. Du er 18 (!!!) år! Anonymkode: 6b5e3...426 Jeg vet jo at det ikke er mye å be om, er bare at brødrene min aldri måtte det. Men tør ikke å si i mot dem, da høres jeg bare barnslig ut... Og de gjorde ikke andre ting som du nevnte. Stemor var i bildet da, ja Anonymkode: 0ecc1...f05
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #6 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I utgangspunktet er ikke en middag i uka så mye, men ja, jeg hadde reagert hvis det er åpenbar forskjellsbehandling på bakgrunn av kjønn. Anonymkode: 98b11...13f Jeg tør bare ikke å si ifra, de blir så sure da... Anonymkode: 0ecc1...f05
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #7 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet jo at det ikke er mye å be om, er bare at brødrene min aldri måtte det. Men tør ikke å si i mot dem, da høres jeg bare barnslig ut... Og de gjorde ikke andre ting som du nevnte. Stemor var i bildet da, ja Anonymkode: 0ecc1...f05 Ville spurt. Ikke tenk på om de blir sure. Men jeg synes det er latterlig lave krav de har til en 18-åring som bor hjemme. Her i huset hjelper faktisk barna på 8,9 og 13 mye mer til enn det. Anonymkode: 6b5e3...426 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #8 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville spurt. Ikke tenk på om de blir sure. Men jeg synes det er latterlig lave krav de har til en 18-åring som bor hjemme. Her i huset hjelper faktisk barna på 8,9 og 13 mye mer til enn det. Anonymkode: 6b5e3...426 Hallo jeg gjør jo mer enn det. Henger opp klærne deres, vasker klærne og bretter sammen osv, vasker ALLTID opp alene etter middag når jeg ikke lager, vasker badet mitt og rommet mitt osv. Klager ikke på det selv om det er mer enn brødrene mine har gjort Anonymkode: 0ecc1...f05
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #9 Skrevet 31. januar 2021 Jeg vasket også hele leiligheten alene før, annenhver uke, men det fikk jeg penger for Anonymkode: 0ecc1...f05
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #10 Skrevet 31. januar 2021 Hadet, nå skal jeg lage mat🙁 Anonymkode: 0ecc1...f05
Sophonax Skrevet 31. januar 2021 #11 Skrevet 31. januar 2021 (endret) Jeg synes jo man bør kunne forvente at en som bor hjemme hjelper til såpass, og vel så det. Ser at du gjør flere ting lenger ned i tråden. Det er også verdifull erfaring å ha med deg videre når du skal flytte for deg selv, selv om du kanskje ikke ser det akkurat nå. Du får spørre dem, hvorfor de andre ikke hadde noen oppgaver da de bodde hjemme. Endret 31. januar 2021 av Sophonax 1
Trolltunge Skrevet 31. januar 2021 #12 Skrevet 31. januar 2021 Det er ikke et urimelig krav, men urimelig og svært teit av foreldre å ikke kreve tilsvarende av gutta. De bør også lære å bidra. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #13 Skrevet 31. januar 2021 Stemoren min er så overbeskyttende for sønnen hennes, og kommer til å si sånn «HÆ JO HAN GJORDE MYE MER ENN DEH DA HAN BODDE HJEMME», men jeg vet jo at det ikke er sant, og ser jo hvordan han er når han er her. Han bare går fra bordet uten å vaske opp, og hun lager til og med frokost ferdig til han hver morgen Anonymkode: 0ecc1...f05
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #14 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stemoren min er så overbeskyttende for sønnen hennes, og kommer til å si sånn «HÆ JO HAN GJORDE MYE MER ENN DEH DA HAN BODDE HJEMME», men jeg vet jo at det ikke er sant, og ser jo hvordan han er når han er her. Han bare går fra bordet uten å vaske opp, og hun lager til og med frokost ferdig til han hver morgen Anonymkode: 0ecc1...f05 Du får si det som det er til stemor og far da. Ha en saklig samtale med dem. Det er det mest voksne du kan gjøre. At hun gjør slike bjørnetjenester for sin sønn, vil jo bare gå ut over han når han skal klare seg selv. Så det trenger egentlig ikke du å tenke så mye på. Jeg synes ikke du gjør urimelig mye, da du er 18 år. Men ja, gutta burde gjøre lik mengde. Anonymkode: 6b5e3...426 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå