Gå til innhold

Kritiserte måten venninne behandler hunden på.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hun ble skikkelig sur. 

Har ei ny venninne og hun har en hund. Hver gang jeg har vært på besøk har hunden hennes ligget i bur ( låst ) og der har den vært hele tiden mens jeg har vært der i flere timer. Syntes ikke dette er normalt for jeg har selv hund og den går løst i hjemmet. Den er jo litt bortskjemt, for den ligger i sofaen og senga også, men jeg syntes det er koselig. Har aldri brukt bur på den. Så jeg spurte hvorfor hun låser hunden inne i buret og hun sa at den er jo en hund og hører hjemme i bur? Hun sa den alltid er i buret når de er inne. Jeg sa at jeg syntes det er dyreplageri og ikke bra for kroppen og leddene, da ble hun kjempesur og mente jeg kritiserte henne! 

Det er jo ikke normalt??

Anonymkode: e1d05...f10

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er normalt. Er vokst opp med hund og har hunder selv. Hundegård og bur i bil, men ellers går de fritt og legger seg på plassen sin når de vil / må. 
Mye bruk av bur mener jeg er latskap for å ikke oppdra hunden sin til å fungere greit innomhus. Er ikke bra for hunden å ligge timesvis i bur uten å komme seg ut. 

Anonymkode: 69f09...1ed

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ei ny venninne og hun har en hund. Hver gang jeg har vært på besøk har hunden hennes ligget i bur ( låst ) og der har den vært hele tiden mens jeg har vært der i flere timer. Syntes ikke dette er normalt for jeg har selv hund og den går løst i hjemmet. Den er jo litt bortskjemt, for den ligger i sofaen og senga også, men jeg syntes det er koselig. Har aldri brukt bur på den. Så jeg spurte hvorfor hun låser hunden inne i buret og hun sa at den er jo en hund og hører hjemme i bur? Hun sa den alltid er i buret når de er inne. Jeg sa at jeg syntes det er dyreplageri og ikke bra for kroppen og leddene, da ble hun kjempesur og mente jeg kritiserte henne! 

Det er jo ikke normalt??

Hva er hun? En jævla fengselsbetjent?????? Alle passer ikke til å ha dyr! Stakkars, stakkars, staaakkars dyr som får slike eiere.

Anonymkode: 30c18...864

• Liker 20
Skrevet

Det er overhode ikke normalt nei! Bra du sa fra. Synes også du skal ta kontakt med Mattilsynet eller en dyrevernorganisasjon der du bor. 

• Liker 25
Skrevet

Det der er ikke normalt eller greit! Da tilbringer den jo mesteparten av døgnet i bur? Herregud, for et stusselig hundeliv :(

Anonymkode: c2aa6...126

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det der er ikke normalt eller greit! Da tilbringer den jo mesteparten av døgnet i bur? Herregud, for et stusselig hundeliv :(

Anonymkode: c2aa6...126

Akkurat som mange andre dyr, men da er det ingen som reagerer. 

Hvorfor skal forresten hunder behandles så mye bedre enn griser? 

Anonymkode: 737e0...a7f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da er kanskje løsningen at man jobber for bedre forhold for griser. Ikke at hunder skal ha det ille fordi grisene har det. Det er ikke bra dyrevelferd. Og jo, mange reagerer og jobber aktivt for at dyr skal ha det bedre 

Anonymkode: 69f09...1ed

• Liker 34
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Griser i Norge i bur? Bur hele dagen, eller på vei til slakteren? 

Anonymkode: f8014...48e

Skrevet

Et bur er ingen oppbevaringssted! Jeg ville ha meldt hun inn til mattilsynet, for dette er ikke greit.

Anonymkode: b1626...5df

• Liker 9
Skrevet

Veldig bra du sa fra. Altfor mange hunder har altfor mange timer i bur. Bur om natta, bur mens eieren er på jobb, bur når de har besøk... 

Anonymkode: e1303...8ec

• Liker 4
Skrevet

Tips Mattilsynet om dette. En hund skal ikke leve største delen av livet sitt i et bur...Bra du sier i fra. Slik skal det ikke være.

• Liker 10
Skrevet

874043921_Utennavn.thumb.png.f575da6fdc2e97371c7788d5896f37e0.png

(skjermdump fra mt sin tilsynsveileder) Ville absolutt meldt fra, stakkars hund!

• Liker 6
Skrevet

Det er definitivt en del mennesker som aldri burde ha hatt hund  :sukk:

• Liker 6
Skrevet

Meld fra til Mattilsynet. Dette er dyremishandling. 

Anonymkode: 4f01c...602

• Liker 7
Skrevet

Gudskjelov er ikke det normalt! 

Ville meldt dette videre også. 

Anonymkode: 7e19d...773

• Liker 2
Skrevet

Hunden min er aldri i bur, ikke i bilen heller. Skjønner godt at du sa fra om det! Du burde nesten ringe.. hva heter det. Mattilsynet! Hehe. Ærlig talt altså, stakkars hund... de er jo familiemedlemmer. «Hører hjemme i bur» liksom. I alle dager!

Anonymkode: 451ef...8e3

• Liker 1
Skrevet

Hunden min sover i senga mi, tusler etter meg konstant, ser på tv med meg, vi spiser sammen, hører på musikk sammen..... jeg ser på han som barnet mitt. Han er ALDRI i bur. En normalt oppdratt hund trenger ikke å være i bur, verken i bil eller når eier er på jobb.

Jeg synes dette hørtes ut som mishandling og at du burde varsle Mattilsynet. De kommer på døra hennes og krever å se hvordan hunden har det.

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hunden min er aldri i bur, ikke i bilen heller. Skjønner godt at du sa fra om det! Du burde nesten ringe.. hva heter det. Mattilsynet! Hehe. Ærlig talt altså, stakkars hund... de er jo familiemedlemmer. «Hører hjemme i bur» liksom. I alle dager!

Ikke i bilen heller? Hvordan sikrer du da hunden i tilfelle kollisjon?

Jeg håper det hagler med bøter til folk som kjører rundt med hunden løs i bilen. Det er livsfarlig både for hunden og de andre i bilen, og medtrafikanter.

Dyremishandlig er kanskje hardt tatt i, men hvordan hadde du reagert om du så et barn uten sikring i bil?

Anonymkode: d1e3e...ad2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke i bilen heller? Hvordan sikrer du da hunden i tilfelle kollisjon?

Jeg håper det hagler med bøter til folk som kjører rundt med hunden løs i bilen. Det er livsfarlig både for hunden og de andre i bilen, og medtrafikanter.

Dyremishandlig er kanskje hardt tatt i, men hvordan hadde du reagert om du så et barn uten sikring i bil?

Anonymkode: d1e3e...ad2

Hun bruker sikkert sikkerhetsbelte på hunden sin da, sånn som jeg gjør. Bare klipser fast i selen.  

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er jo ikke normalt??

Meld i fra til Mattilsynet eller noe sånt? Eller dyrebeskyttelsen. Det er IKKE normalt å ha en hund i buret døgnet rundt utenom når hun går tur med den/slipper den ut for å tisse. Hun skulle absolutt ikke tatt hund. MELD i fra med engang.

Anonymkode: bbe60...c6a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...