Gå til innhold

Er det normalt med slike meldinger fra en mannlig kollega eller venn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du har en venn eller kollega av det motsatte kjønn som plutselig sender deg en slik melding: 

"Hei, den vakreste jenta...."

Er det ok eller betyr det at han føler noe han ikke burde føle? Han har aldri sagt eller sendt noe lignende før.

Synes det er ekkelt, helt ærlig 

Anonymkode: 56131...f29

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ville tolket det som at han har følelser ja. Og jeg ville nok helt klart følt det ubehagelig, med mindre jeg hadde de samme følelsene selv.

Men, digresjon: syns det blir feil å si at han har følelser han ikke «burde føle». Det er ikke ulovlig å ha følelser for en venn eller kollega. Så kan man selvfølgelig mene at meldingen burde vært dempet/droppet, men følelsene i seg selv er det ingenting «feil» med.

Endret av Sessan_
  • Liker 15
Skrevet

Perverst og ekkelt.

Det høres ut som han er ute etter sex, ubehagelig spør du meg.

Anonymkode: 2edf9...a36

• Liker 8
Skrevet
Sessan_ skrev (21 minutter siden):

Ville tolket det som at han har følelser ja. Og jeg ville nok helt klart følt det ubehagelig, med mindre jeg hadde de samme følelsene selv.

Men, digresjon: syns det blir feil å si at han har følelser han ikke «burde føle». Det er ikke ulovlig å ha følelser for en venn eller kollega. Så kan man selvfølgelig mene at meldingen burde vært dempet/droppet, men følelsene i seg selv er det ingenting «feil» med.

Mulig at jeg sa det på en feil måte, ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Perverst og ekkelt.

Det høres ut som han er ute etter sex, ubehagelig spør du meg.

Sex? 

Skrevet

Harry flørt

Anonymkode: c00aa...270

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sex? 

Ja, den medinga høres ut som polakk som presser etter sex.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, den medinga høres ut som polakk som presser etter sex.

Polakk?? Dårlig erfaring? 🤣

Han er norsk.

• Liker 4
Skrevet

Han er interessert i deg 🙂 

Anonymkode: 65bcd...0aa

• Liker 6
Skrevet

Han kan jo bare ha tråkket feil, vært i et humør hvor han prater slik eller opplevd at dere to har en slik tone. Det er rett og slett bare å si ifra, så løser det seg greit. 

• Liker 1
Skrevet
PM75 skrev (18 minutter siden):

Han kan jo bare ha tråkket feil, vært i et humør hvor han prater slik eller opplevd at dere to har en slik tone. Det er rett og slett bare å si ifra, så løser det seg greit. 

Det er jo det vi ikke har! Derfor ble jeg så overrasket. Vi har god vennlig kontakt, men dette....

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Han er interessert i deg 🙂 

Sex eller...? 

Skrevet

Hva mener du med melding «hei, den vakreste jenta»? Hva kommer etter det? Slik du skriver det er det ubestemt?  Det kunne jo stått hei, den vakreste jenta er moren min, eller den vakreste jenta, hvorda.n har du det? Det er jo to vidt forskjellige meldinger. Synes du skal være forsiktig med å overtolke.

Anonymkode: 18be5...102

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sex eller...? 

Ikke nødvendigvis bare det 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva mener du med melding «hei, den vakreste jenta»? Hva kommer etter det? Slik du skriver det er det ubestemt?  Det kunne jo stått hei, den vakreste jenta er moren min, eller den vakreste jenta, hvorda.n har du det? Det er jo to vidt forskjellige meldinger. Synes du skal være forsiktig med å overtolke.

Anonymkode: 18be5...102

Derfor spurte jeg dere :) 

«Hei, den vakreste jenta...Hvordan har du det? Ha en fin dag!» 

• Liker 1
Skrevet

Langt over streken. Jeg har crush på en kollega, men kunne ikke tenkt meg å sende en såpass direkte melding.

Anonymkode: 7f75c...1fd

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som en som vil pule deg. La meg gjette, han er eldre enn deg? Pass deg for disse sleipingene. Den type oppførsel er også korrelert med å være voldtektsmann. 

Ikke romantiser det og tror han har "følelser" for deg. Dette handler om å smigre deg slik at han kan få deg til sengs. Enten fordi han har høy tro på egne evner, eller fordi han ser på deg som naiv og lett å lure. 

Anonymkode: c7a5d...f18

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.1.2021 den 19.38):

Derfor spurte jeg dere :) 

«Hei, den vakreste jenta...Hvordan har du det? Ha en fin dag!» 

Hadde vært så turn off hvis en kollega hadde sendt noe sånn til meg. Det er slik man vil høre fra kjæresten sin, ikke en kollega man ikke har den type relasjon med

Anonymkode: 18ed1...be9

• Liker 8
Skrevet

Hersketeknikk

Anonymkode: 9ad1b...e0f

• Liker 1
Skrevet

Han er nok interessert i deg og dette er et forsøk på å finne ut om det er gjensidig (om enn litt klønete).

Hvis du ikke er interessert tilbake så er det viktig at du får det klart frem, men gjør det på en ryddig måte så dere kan fortsette med god kollegial kontakt.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...