Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker at jeg er unormal. Har grått kanskje to ganger de siste 10 årene.

Har stått i mye, og oppveksten gjorde at jeg visstnok «la bort» mine egne følelser. 

Har gått til psykolog i 20 år, som altså er halvparten av livet. Fungerer endelig fint i hverdagen, har til og med en fast jobb.

Men å gråte, det gjør jeg fremdeles ikke. Er det flere enn meg? 

Anonymkode: 49514...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gråter hver eneste dag, men sjelden foran andre.

Skrevet

Bare i dag to ganger. Har seriemaraton i dag, og jeg blir altfor fort rørt. Det er heldigvis sjeldent jeg gråter av sorg. 

Skrevet

Sjelden eller aldri. 

Anonymkode: 6151b...832

Skrevet

Sist gang for 10 år siden da en i familien døde. Gråter egentlig aldri. 

Anonymkode: b2120...be5

Skrevet

Ca 1 gang i halvåret

Anonymkode: c0d5b...d1b

Skrevet

Sjelden. Ser da bort fra rørt-gråt av filmer, bøker eller noen jeg syns synd på. Men av sorg eller egen fortvilelse skjer sjelden. To dødsfall ifjor gjorde at jeg gråt ved dødsbudskapet og i begravelsene. Så gråt jeg etpar minutter av ren fortvilelse en gang i høst fordi jeg føler samboer og jeg ikke har det så bra sammen. Ikke alle uttrykker følelsene med tårer, det betyr jo ikke at ikkje følelsene er like sterke? Min barndom var fin og god, så jeg har ikke lagt lokk på følelsene av årsaker i barndommen. 

Det ene er vel like normalt som det andre vedrørende gråtefrekvens tenker jeg. Noen ganger kan jeg misunne dem som liksom får alt ut i gråt og føler seg bedre etterpå. Slik er ikke jeg, og HVIS jeg gråter er jeg bare tett i nesen og har vondt i hodet etterpå. Føler ingen lettelse. 

Anonymkode: 3fe87...0e6

Skrevet

Mange ganger i uka. En viss type musikk og filmer får frem tårer hver eneste gang. 

Anonymkode: 8e7f9...d1c

Skrevet

Ca hver dag. 

Skrevet

hver dag

Anonymkode: 7fb41...7da

Gjest Bet-t-ina
Skrevet

Jeg blir ofte rørt, men ikke lei meg. Husker ikke sist jeg gråt fordi jeg var lei meg. Men ting barna sier/gjør, filmer, musikk, mannen min gjør meg rørt av og til, de nydelige dyrene mine...  Når hundene får raptus, eller hestene galopperer rundt av glede, gjør meg skikkelig glad og jeg kan bli rørt av det også.

Jeg har ikke så mye å grine for.

Jeg kjenner jeg blir trist når jeg tenker på at eldste hunden min antagelige ikke har så lenge igjen. Det kommer til å knekke meg. Jeg har hatt henne i 22 år. 

Skrevet

Hver gang jeg ser noe rørende eller trist på tv/film. 

På ordentlig kanskje en gang i året normalt, men av ulike årsaker har det vært noe oftere de siste årene. 

Heldigvis virker det som at jeg takler det bedre etterhvert nå. Jeg regner ikke med å gråte så mye fremover. 

Anonymkode: 52055...c81

Skrevet

I det siste hver dag! 

Anonymkode: 720e4...ed9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...