Gå til innhold

Har ikke råd til å bo alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren bare krangler. Vi har aldri tid og penger til å finne på noe med hverandre eller barna pga langvarig oppussing av huset. Vi har huslån og billån, det går såvidt rundt. 

Jeg føler mindre og mindre for mannen, som stort sett er sur og kjefter på meg. 

Jeg har en 100% fast 8-16 jobb, ikke spesielt god lønn. Prøvde å legge inn på lånekalkulator, men når jeg legger inn at jeg har 2 barn, så får jeg låne 500.000 kr. Vil tro vi kunne fått solgt dette huset for noe fortjeneste, men ikke mye.

Leiemarkedet her vi bor er forferdelig dyrt. 

Jeg føler jeg "sitter fast" i et ulykkelig liv. Prøver å finne på koselige gratis aktiviteter med ungene av og til. Gruer meg ofte til å gå hjem fra jobb om fredager, hjem til dårlig stemning, en samboer som knapt sier hei til meg på dårlige dager. Jeg føler jeg har mistet livsgleden. 

Anonymkode: 98e51...24f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til livet. 😀😀

Anonymkode: d0a66...e69

Skrevet

Det er en kjedelig situasjon å være i 😕

Har du interesse av å prøve å jobbe med forholdet til mannen? Ta en alvorsprat med han og prøve sammen å jobbe med forholdet?

Hvis du ikke kan jobbe med forholdet kan du da bytte jobb? Eventuelt begynne på noe videreutdanning slik at du blir kvalifisert for en bedre jobb om litt?

Anonymkode: 6d6d8...49d

• Liker 2
Skrevet

Lurt å få barn når man har dårlig økonomi 👍

Anonymkode: 10fab...92b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var den kommentaren virkelig nødvendig? 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor i all verden drar du inn noe slikt når det ikke på noen måte er dette tråden handler om? Hva tenker du at TS skal gjøre, da? Kvitte seg med barna? 

Noen ganger er det fint å holde egne tanker for seg selv.

Anonymkode: 38fca...442

• Liker 3
Skrevet

Det høres ut som at du enten må leie - eller flytte om du velger å flytte ut. Man kan ikke trylle frem mer penger enn man har. Hva tenker du om å flytte? Er samboer barnas far? Hvis ikke vil de nok sette mer pris på å få en lykkelig mor enn å bo "i byen". Ja det krever sitt å flytte, men flytt et sted hvor det er mulig å kjøre offentlig til jobb og gåavstand til skole, butikk mm. 

Hvis du velger å bli synes jeg dere burde vurdere parterapi og å kjøpe en billigere bolig. Lykke til 👍

Anonymkode: ac675...fbc

• Liker 1
Skrevet

Skjønner deg godt, hadde heller ikke brukt brukernavn på en så ful og idiotisk kommentar.

TS snakk med kommunen om du er en kandidat for kommunalt lån

• Liker 3
Skrevet

For en tåpelig kommentar, men du er kanskje ikke en særlig hyggelig person? Kanskje du er Vera Venneløs som må tråkke på andre fordi du har et drittliv selv....

Anonymkode: 96076...500

• Liker 2
Skrevet
NewStart87 skrev (5 minutter siden):

Var den kommentaren virkelig nødvendig? 

Ja, folk må begynne å tenke seg om. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, folk må begynne å tenke seg om. 

Faktisk så var den komentaren ganske bra.

Om dem hadde elendig økonomi før ungene kom inn, hva hjalp er med med og få med ungene?

Selg bilen og kjøp en bruktbil istedentfor. Om dere ikke har råd til og betale lånet så er det dumt og ha en bil som er svindyr.

Anonymkode: 4ee13...d11

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye koster bilen deres? Var det nødvendig og ta opp et billån? 

Hvorfor pusse opp et hus som dere egentlig ikke har råd til?

Gratis aktiviteter?

Gå turer. Finn nye ruter vær gang, eller be ungene lage en rute på google maps og følg den ruten dem lager, Nye ruter vær gang. Enkel, lag ruter der dere passerer f.eks, en barnehage der man kan gå i desser, sandkasser elle noe, hinderløyper.. Bruk fantasien.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg og samboeren bare krangler. Vi har aldri tid og penger til å finne på noe med hverandre eller barna pga langvarig oppussing av huset. Vi har huslån og billån, det går såvidt rundt. 

Jeg føler mindre og mindre for mannen, som stort sett er sur og kjefter på meg. 

Jeg har en 100% fast 8-16 jobb, ikke spesielt god lønn. Prøvde å legge inn på lånekalkulator, men når jeg legger inn at jeg har 2 barn, så får jeg låne 500.000 kr. Vil tro vi kunne fått solgt dette huset for noe fortjeneste, men ikke mye.

Leiemarkedet her vi bor er forferdelig dyrt. 

Jeg føler jeg "sitter fast" i et ulykkelig liv. Prøver å finne på koselige gratis aktiviteter med ungene av og til. Gruer meg ofte til å gå hjem fra jobb om fredager, hjem til dårlig stemning, en samboer som knapt sier hei til meg på dårlige dager. Jeg føler jeg har mistet livsgleden. 

Anonymkode: 98e51...24f

Forstår at du føler du sitter fast, men du sitter ikke fast, dette er en periode. Perioder går over. Du har fått to barn og du har en mann og dere har kjøpt bolig og dere pusser opp. Dette er forferdelig slitsomt og det er krevende og det tærer. Men! Du må ha noe å se frem til og du må legge en plan sammen med samboer hvor dere snakker om situasjonen. Når går sitausjonen over. Det er dumt å leie om dere faktisk klarer å eie. Og det er på mat man som regel kan kutte kostnader om man ikke har vaner som er dårlige i forhold til forbruk. For man tåler uutholdelige ting ganske lenge hvis man vet når det går over. Feks at om ett år er vi ferdige med å pusse opp og da skal vi slappe av. Om to år har vi spart nok til å reise utenlands. Om tre år har vi litt mer buffer. Det er ikke rart man begynner å tvile for det er jo det som skjer i sånne situasjoner, men dette er midlertidig og unntakstilstand. Men du må vite når det ender. Hold ut! ❤️ 

Anonymkode: 8dfff...231

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vi har dårlig økonomi nå. Hadde ikke det sa vi fikk barn for 17 år siden. Men ting( sykdom, permittering, mange år på aap) har skjedd siden da..

Anonymkode: a0518...247

Skrevet

Jeg er litt i samme situasjon. Det vil si jeg har helt grei lønn (570 000 i året) men hadde måtte gi opp hele livsstilen min, flyttet til en annen del av byen og bo ganske kummerlig om jeg skilte meg. Jeg holder ut. 

Anonymkode: c154a...67c

Skrevet

Jeg og min mann kjøpe oppussingsprosjekt for å få råd til enebolig. Endte med at vi kranglet mye, og vi hadde det ikke bra. Så vi solgte, og flyttet inn i rekkehus, som ikke trengte oppussing. Da fikk vi mindre å gjøre, bedre økonomi. Og dermed fikk vi det og bedre. 

Så ønsker du å redde forholdet, så må dere kanskje gjøre noen store endringer for å få det bedre.

Anonymkode: 0160d...1f5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...