AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Del Skrevet 31. januar 2021 Jeg har lyst til å kjøpe aksjer, men jeg er usikker på hvilken handelsplattform som er best. Nordnet? eToro? Hvor mye penger må jeg ha til å begynne med? Anonymkode: 8ba9c...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Del Skrevet 31. januar 2021 Personlig bruker jeg Nordnet. Ikke så gal kurtasje. som minimum må du ha det 1 aksje + kurtasje koster. I praksis bør du handle for minimum 5000-10000 kr er mon mening. Anonymkode: e9786...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Del Skrevet 31. januar 2021 Jeg har ikke fått lønning enda. Er det mulig å begynne med noen hundrelapper? 😄 Når jeg har fått lønn kan jeg jo bruke mer. Anonymkode: 8ba9c...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 31. januar 2021 #4 Del Skrevet 31. januar 2021 Men mener du at du skal handle enkeltaksjer eller fond ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Del Skrevet 31. januar 2021 MiniMjau skrev (6 minutter siden): Men mener du at du skal handle enkeltaksjer eller fond ? Først og fremst enkeltakskjer. Anonymkode: 8ba9c...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 31. januar 2021 #6 Del Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har ikke fått lønning enda. Er det mulig å begynne med noen hundrelapper? 😄 Når jeg har fått lønn kan jeg jo bruke mer. Anonymkode: 8ba9c...c25 Du får veldig få aksjer til noen hundrelapper. Jeg er enig med AB over. Du burde handle for 5.000-10.000 som et minimum når du skal handle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #7 Del Skrevet 31. januar 2021 Sylveon skrev (Akkurat nå): Du får veldig få aksjer til noen hundrelapper. Jeg er enig med AB over. Du burde handle for 5.000-10.000 som et minimum når du skal handle. Da får jeg vente til jeg får lønning. Anonymkode: 8ba9c...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #8 Del Skrevet 31. januar 2021 Koster aksjen du vil kjøpe noen hundrelapper? Nordnet lar deg handle aksjer til minimum 45 kr per handel i minstekurtajse og 1.5% få fremst du handler for mindre enn 50 000 kr per handel. Jeg tenker at du burde holde deg utenfor aksjehandel med mindre du planlegger store volum, men de har velkomstrabatt Anonymkode: f9f5d...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #9 Del Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Koster aksjen du vil kjøpe noen hundrelapper? Nordnet lar deg handle aksjer til minimum 45 kr per handel i minstekurtajse og 1.5% få fremst du handler for mindre enn 50 000 kr per handel. Jeg tenker at du burde holde deg utenfor aksjehandel med mindre du planlegger store volum, men de har velkomstrabatt Anonymkode: f9f5d...e3f Jeg har en venn i USA som kjøpte noen aksjer til 3 dollar per stykk som nå er verdt over 60 dollar. Det var jo småpenger fordi han ikke kjøpte så mange, men jeg føler at det er litt dumt å satse 50.000 når du ikke vet hva du holder på med enda. 🤔 Anonymkode: 8ba9c...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 31. januar 2021 #10 Del Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har en venn i USA som kjøpte noen aksjer til 3 dollar per stykk som nå er verdt over 60 dollar. Det var jo småpenger fordi han ikke kjøpte så mange, men jeg føler at det er litt dumt å satse 50.000 når du ikke vet hva du holder på med enda. 🤔 Anonymkode: 8ba9c...c25 https://borsen.dagbladet.no/nyheter/sendte-177-millioner-kroner-til-feil-konto/73349308 Bare så det er sagt, så går det an å tape penger på børsen også. Linker til en sak der en mann tapte 1.2 millioner på børsen. Det var en som fortalte her inne at han/hun hadde tapt over en halv million på Norwegian. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #11 Del Skrevet 31. januar 2021 Ja, historien kunne like godt vært: «jeg har en venn i USA som kjøpte noen aksjer til 60 dollar per stykk som nå er verdt under 3 dollar.». Anonymkode: e9786...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #12 Del Skrevet 31. januar 2021 vi som ikke følger med eller har god nok forståelse av aksjer bør kjøpe fond. gjerne indeksfond; aksjefond er litt høyere risiko slik jeg har forstått det. de tre aksjene jeg har er kun 5000 kr for gøy. har råd til å tape de. du bør ikke investere i aksjer du ikke har råd til å tape. Anonymkode: 3f307...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #13 Del Skrevet 31. januar 2021 Enkeltaksjer er hodeløst, med mindre du har innsideinfoemasjon eller har sjukt innsikt. Likevel er det jo gambling. Anonymkode: b8fde...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #14 Del Skrevet 31. januar 2021 Virker som alle skal kjøpe aksjer nå. Det er egentlig et ganske dårlig tegn... Anonymkode: cdc31...d96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #15 Del Skrevet 31. januar 2021 1 hour ago, Sylveon said: https://borsen.dagbladet.no/nyheter/sendte-177-millioner-kroner-til-feil-konto/73349308 Bare så det er sagt, så går det an å tape penger på børsen også. Linker til en sak der en mann tapte 1.2 millioner på børsen. Det var en som fortalte her inne at han/hun hadde tapt over en halv million på Norwegian. Veldig viktig på en dette her. Jeg sjanse på aksjer i SAS i høst, da de var forsiktig på vei opp, og Norwegian var en stadig mindre relevant konkurrent. Så kom den andre bølgen, en plutselig revaluering av aksjen, samt en emisjon, og verdien er nå på 20% av det jeg ga for den. Tenker jeg bare beholder dem da. Før eller senere går det an å fly igjen, og det var uansett ikke summer jeg ikke har råd til å tape. Uansett, kjøp litt forskjellig, ikke putt alt du eier i én aksje. Anonymkode: ffb17...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #16 Del Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Virker som alle skal kjøpe aksjer nå. Det er egentlig et ganske dårlig tegn... Anonymkode: cdc31...d96 Enig. Ikke stol på "en venn" som har tips til deg om hvordan du skal tjene deg rik på "denne gullaksjen" Dette er et såkalt zero sum spill. For at noen skal tjene må noen andre tape penger. Tesla er en av grunnene til at de fleste private investorer har tjent godt. Følg med på hvor mye penger Tesla tjener, vil de tjene penger? Eller er det ren spekulasjon? Shortere taper stadig mot shorting av Tesla, og det drives for det meste av ekstrem interesse i å kjøpe Tesla. Anonymkode: f9f5d...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylveon Skrevet 31. januar 2021 #17 Del Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, historien kunne like godt vært: «jeg har en venn i USA som kjøpte noen aksjer til 60 dollar per stykk som nå er verdt under 3 dollar.». Anonymkode: e9786...40f Ja, det kunne det, men folk får spinnville tanker i hodet når de hører en sånn "kjøpte aksjer til 3 dollar stykke som nå er verdt 60 dollar per stykk" også skal de "være" med også. AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Enkeltaksjer er hodeløst, med mindre du har innsideinfoemasjon eller har sjukt innsikt. Likevel er det jo gambling. Anonymkode: b8fde...0eb Jepp. Man vet aldri hva som kan skje. AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Virker som alle skal kjøpe aksjer nå. Det er egentlig et ganske dårlig tegn... Anonymkode: cdc31...d96 Jepp. Mange aksjer er etter min mening overpriset. Den store interessen for f.eks Nel fatter jeg ikke. Vi får nok noen korreksjoner snart og det er nok en del som vil oppleve å gå på en økonomisk smell. AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Veldig viktig på en dette her. Jeg sjanse på aksjer i SAS i høst, da de var forsiktig på vei opp, og Norwegian var en stadig mindre relevant konkurrent. Så kom den andre bølgen, en plutselig revaluering av aksjen, samt en emisjon, og verdien er nå på 20% av det jeg ga for den. Tenker jeg bare beholder dem da. Før eller senere går det an å fly igjen, og det var uansett ikke summer jeg ikke har råd til å tape. Uansett, kjøp litt forskjellig, ikke putt alt du eier i én aksje. Anonymkode: ffb17...0dc Håper det ikke ble det for store tapet på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #18 Del Skrevet 31. januar 2021 Nordea er billigst på kurtasje 😊 kurtasjen kan spise opp mye av investeringen, i begynnelsen så er mange nervøse og usikre, og det kan ofte resultere i mange handler og da er det kjipt å betale mye i kurtasje. Jeg har en konto på nordnet siden det er gratis med ask konto og plattformen dems er bedre. Også bruker jeg Nordea til å handle. Anonymkode: 25d89...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå