AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Jeg tjener ca 1 million mer enn samboeren min i året. Har begynt å tenke på om det er lurt av meg å ikke gifte meg? Hvis det (Gud forby) skulle bli brudd mellom oss vil jeg ha mulighet til å kjøpe han ut av huset og leve som vanlig med barna våre på egen hånd, så lenge de pengene jeg tjener er mine, og ikke våre. Er det egentlig noen som helst fordel for meg å gifte meg? Er kvinne. Anonymkode: 51aae...69c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Jeg ser ikke helt hva ekteskap har å gjøre med saken? I et forhold med felles barn må man ha samboeravtale eller ektepakt, og ikke minst testamente. Om man skal sikre sitt eget, og barnas, beste. Anonymkode: bc38b...94a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ser ikke helt hva ekteskap har å gjøre med saken? I et forhold med felles barn må man ha samboeravtale eller ektepakt, og ikke minst testamente. Om man skal sikre sitt eget, og barnas, beste. Anonymkode: bc38b...94a I et ekteskap vil alle verdier jeg tilegner meg (lønn f.eks) automatisk bli våre verdier og deles 50/50 ved et evt brudd, mens i et samboerskap vil de verdiene jeg har tilegnet meg tilhøre meg, og kun meg ved et evt brudd. Eller har jeg misforstått noe? Anonymkode: 51aae...69c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I et ekteskap vil alle verdier jeg tilegner meg (lønn f.eks) automatisk bli våre verdier og deles 50/50 ved et evt brudd, mens i et samboerskap vil de verdiene jeg har tilegnet meg tilhøre meg, og kun meg ved et evt brudd. Eller har jeg misforstått noe? Anonymkode: 51aae...69c Som jeg skriver. I et ekteskap bør man ha ektepakt. I et samboerskap bør man ha samboeravtale. Noe annet er idioti om formue og inntekt er veldig ulik. Han har rettigheter, og mangel på rettigheter, også som samboer, særlig med felles barn. Anonymkode: bc38b...94a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå