Gå til innhold

Hva gjør du når baby er våken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, hva gjør du når baby er våken og glad? Gir du baby oppmerksomhet hele dagen? Lar du baby leke alene i gym? Jeg føler jeg aldri strekker til. Jeg får dårlig samvittighet om jeg sitter på tlf eller strikker når baby er våken. Jeg føler jeg må være med han hele tiden, leke med han hele tiden, ellers plager det meg med samvittighet.. noen med råd, eller som er i samme situasjon? 

Anonymkode: 73d2f...05a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som overskriften sier, hva gjør du når baby er våken og glad? Gir du baby oppmerksomhet hele dagen? Lar du baby leke alene i gym? Jeg føler jeg aldri strekker til. Jeg får dårlig samvittighet om jeg sitter på tlf eller strikker når baby er våken. Jeg føler jeg må være med han hele tiden, leke med han hele tiden, ellers plager det meg med samvittighet.. noen med råd, eller som er i samme situasjon? 

Får også dårlig samvittighet av å se på tv med eller uten baby på fanget.. er jeg helt på bærtur eller hva? 

Skrevet

Du bruker jo masse tid med babyen?:) Han kan vel også bli overstimulert, om du benytter hvert ledige sekund til å leke/snakke/synge etc med ham, så du kan helt fint ta deg litt tid til å strikke, gjøre småting, la ham pludre for seg selv eller følge med på deg. Om han er glad, rolig og koser seg i eget selskap så er det jo glimrende^^

Er nok mamma-samvittigheten din som roper bare:)

Anonymkode: a41f4...9b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du bruker jo masse tid med babyen?:) Han kan vel også bli overstimulert, om du benytter hvert ledige sekund til å leke/snakke/synge etc med ham, så du kan helt fint ta deg litt tid til å strikke, gjøre småting, la ham pludre for seg selv eller følge med på deg. Om han er glad, rolig og koser seg i eget selskap så er det jo glimrende^^

Er nok mamma-samvittigheten din som roper bare:)

Anonymkode: a41f4...9b4

Godt å høre.. Jeg prøver å være sammen med babyen,  å løfter babyen opp om h•n sutrer, men jeg føler aldri jeg strekker til, å får fryktelig dårlig samvittighet hele tiden om jeg gjør andre ting. Blir lei meg å føler meg som en dårlig mor.. synes det er skikkeli kjipt, for jeg vil jo at baby skal bli stimulert å føle både for stimuli og oppmerksomhet liksom 

Skrevet

Jeg gir oppmerksomhet hele dagen. Men tror ikke det er nødvendig. Dvs, hvis hun leker i babygymmen og er fult fokusert sitter jeg bare ved siden av. Har aldri på tv, men vet det er vanlig altså. 

Anonymkode: bf5bf...9e7

Skrevet

Bruker ikke skjerm når baby er våken. Men leser og strikker med god samvittighet. Du må få tro på deg selv, du er en god mor! ❤️

Anonymkode: da8eb...94d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...