Gå til innhold

Ung gravid og redd for å fortelle jeg er gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 18 år og skal fortelle familien at jeg er gravid. Hvordan fortelle noe sånt på en okei måte?

Anonymkode: 19768...702

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sammen med en gjennomtenkt plan for hvordan du skal klare livet likevel. Et sted å bo, utdanning, jobb, etc.

Anonymkode: 64f21...f3f

• Liker 5
Skrevet

Håper at du får hjelp til å beholde barnet ditt.

Anonymkode: ca33d...11a

Skrevet

Du bør aller først tenke gjennom om du forventer noe av resten av familien eller om dette er noe du er forberedt på å klare selv. Er de normalt ressurssterke mennesker så kommer de til å ønske å bidra, men det er en helt annen situasjon at det kommer som en bonus enn om det er noe du baserer deg på.

Anonymkode: 7af2e...c1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 18 år og skal fortelle familien at jeg er gravid. Hvordan fortelle noe sånt på en okei måte?

Ung.no

Anonymkode: 8b34d...819

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bare til å være ærlig. Si at du dessverre er blitt gravid, og trenger støtte nå når du skal gjennomføre abort. Det går nok helt fint 😊

Anonymkode: 1a7aa...a7d

• Liker 1
Skrevet

Lykke til 

Anonymkode: f94e6...a3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er bare til å være ærlig. Si at du dessverre er blitt gravid, og trenger støtte nå når du skal gjennomføre abort. Det går nok helt fint 😊

Hva om hun har tenkt å beholde? Er det mulig..

Anonymkode: 737dd...fa0

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ufint

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det står overhodet ingenting om at hun har tenkt å ta abort?? 

• Liker 4
Skrevet
Petra skrev (Akkurat nå):

Ufint

Tror jeg misforstod ts. 

• Liker 1
Skrevet

Har du tenkt på hva du ønsker å gjøre? Beholde eller ta abort? 

Er du sammen barnefaren? 

Anonymkode: f2fd0...a4a

Skrevet

Snakk med familien din :)  det er ikke så rart at du gruer deg, du tenker sikkert på det at du er veldig ung og at familien din blir veldig sjokkert. Men for alt du vet så reagerer de fint på det! Og om de ikke reagerer fint på det, ja vel, det er din kropp og ditt liv. Du er voksen og du har alle muligheter til å klare dette fint, så det er det ingen som trenger å legge seg oppi. Noen ganger trenger foreldre og familier litt tid til å venne seg til tanken da... det er jo fordi du var barnet deres for ikke så alt for lenge siden, og det kan være vanskelig for foreldre å akseptere at du er voksen, likeså at du selv skal ha barn. Det tar som nevnt en tid, men mest sannsynlig vil det jo gå fint med tiden. De er jo familien din, og de er glade i deg! 

Se på det som noe positivt - familien øker med babyen du venter, og det er jo egentlig veldig koselig for alle! :)

Om det er sånn at du ikke ønsker å beholde barnet, (du skriver ingenting om hva du tenker å gjøre), så anbefaler jeg deg også å fortelle. Da kan du få massevis av god støtte og hjelp fra familien din i en tung tid.

Skrevet

Anbefaler abort på det sterkeste. 

Anonymkode: 640f0...cb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...