Gå til innhold

navneendring

Gjest Gjest_fruen_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_fruen_*
Skrevet

Skjer dette automatisk etter man er gift og det er registrert eller må man ringe rundt sjøl?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vigsler sender inn bekreftelse på vigsel til folkeregisteret. Så får du en bekreftelse fra folkeregisteret (tok ca 1 uke for meg) i posten (vielsesattest). En del institusjone som banker og lånekassen søker opp mot folkeregisteret med jevne mellomrom for å oppdatere både på adresser og navn.

Nytt bankkort ol må du bestille i banken din.

Det samme gjelder førerkort og pass (regner med at de og har databaser koblet til folkeregisteret, hvis ikke er det vel bare å ta med vigselsattest).

Andre steder som bokklubber,foreninger etc må du melde fra om selv.

Skrevet

Både passkontoret og Statens vegvesen har direkte tilkobling til folkeregisteret, men alle andre steder må du ha med deg kopi, av vigselsattesten.(Noen steder beholder de den).Også skole\jobb må vite om navnendringen

Gjest chouchou-ikke innlogget....
Skrevet
Både passkontoret og Statens vegvesen har direkte tilkobling til folkeregisteret, men alle andre steder må du ha med deg kopi, av vigselsattesten.(Noen steder beholder de den).Også skole\jobb må vite om navnendringen

Unnskyld at jeg bryter inn... Men betyr dette at dersom du önsker nytt pass sa behöver du ikke a ta med noe bevis for navnendringen din??

Skrevet

Trenger ikke bevis på navneendring for å fikse nytt pass eller førerkort nei, de henter rett fra folkeregisteret. Det gjør vel bankene også...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Ikke bankene. De krevde dokumentasjon av meg for å skaffe meg nytt kort.

Skrevet
Ikke bankene. De krevde dokumentasjon av meg for å skaffe meg nytt kort.

Det må være forskjellig. Jeg var i DnBNor, og så lenge de hadde oppdadatert i forhold til folkeregisteret trengtes ikke annen dokumentasjon. Men går du i banken før databasen er oppdatert må du sikkert det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...