Gjest Gjest_fruen_* Skrevet 16. august 2005 #1 Skrevet 16. august 2005 Skjer dette automatisk etter man er gift og det er registrert eller må man ringe rundt sjøl?
tommeline Skrevet 16. august 2005 #2 Skrevet 16. august 2005 Vigsler sender inn bekreftelse på vigsel til folkeregisteret. Så får du en bekreftelse fra folkeregisteret (tok ca 1 uke for meg) i posten (vielsesattest). En del institusjone som banker og lånekassen søker opp mot folkeregisteret med jevne mellomrom for å oppdatere både på adresser og navn. Nytt bankkort ol må du bestille i banken din. Det samme gjelder førerkort og pass (regner med at de og har databaser koblet til folkeregisteret, hvis ikke er det vel bare å ta med vigselsattest). Andre steder som bokklubber,foreninger etc må du melde fra om selv.
kremtopp Skrevet 16. august 2005 #3 Skrevet 16. august 2005 Både passkontoret og Statens vegvesen har direkte tilkobling til folkeregisteret, men alle andre steder må du ha med deg kopi, av vigselsattesten.(Noen steder beholder de den).Også skole\jobb må vite om navnendringen
Gjest chouchou-ikke innlogget.... Skrevet 16. august 2005 #4 Skrevet 16. august 2005 Både passkontoret og Statens vegvesen har direkte tilkobling til folkeregisteret, men alle andre steder må du ha med deg kopi, av vigselsattesten.(Noen steder beholder de den).Også skole\jobb må vite om navnendringen ← Unnskyld at jeg bryter inn... Men betyr dette at dersom du önsker nytt pass sa behöver du ikke a ta med noe bevis for navnendringen din??
Grooo Skrevet 16. august 2005 #5 Skrevet 16. august 2005 Trenger ikke bevis på navneendring for å fikse nytt pass eller førerkort nei, de henter rett fra folkeregisteret. Det gjør vel bankene også...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 16. august 2005 #6 Skrevet 16. august 2005 Ikke bankene. De krevde dokumentasjon av meg for å skaffe meg nytt kort.
tommeline Skrevet 17. august 2005 #7 Skrevet 17. august 2005 Ikke bankene. De krevde dokumentasjon av meg for å skaffe meg nytt kort. ← Det må være forskjellig. Jeg var i DnBNor, og så lenge de hadde oppdadatert i forhold til folkeregisteret trengtes ikke annen dokumentasjon. Men går du i banken før databasen er oppdatert må du sikkert det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå