Gå til innhold

Hjelp til å beregne kalorier i nudler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spiste en pakke nudler istad. 65 gram i pakken. Står at 100 gram inneholder 366 kalorier. Inneholder hele nuddelposen "bare" 237,9 kcal da? (366 kcal * 0,65 gram). Skriver "bare" fordi jeg har lest at nudler ofte inneholder 400 kcal ish, så lurer på om jeg tenker feil i utregningen min.

Takk for svar :)

Anonymkode: abca5...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du kan ha tatt kilojoule for kalorier? På min pose (spiste nettopp nudler jeg og) står det at 100 gram tilberedt vare har 307 kJ, altså 73 kcal. En pakke, en porsjon (60g) har 278 kalorier. Se om det ikke er et sånt "skilt" på din pakke også, ofte på framsiden, i tillegg til næringsdeklarasjonen (på baksiden).

Anonymkode: 3b16f...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror du kan ha tatt kilojoule for kalorier? På min pose (spiste nettopp nudler jeg og) står det at 100 gram tilberedt vare har 307 kJ, altså 73 kcal. En pakke, en porsjon (60g) har 278 kalorier. Se om det ikke er et sånt "skilt" på din pakke også, ofte på framsiden, i tillegg til næringsdeklarasjonen (på baksiden).

Takk for svar :)

Det står: Næringsinnhold pr. 100 gram:

Energi: 1531 kJ / 366 kcal

Synes ikke nudler virker så veldig kaloririkt jeg da, selv om alle hevder det. Jeg hadde et kokt egg oppi også, så det vil si at kcal for min lunsj ble ca 239,9 + 80 kcal = 319,9 kcal. For meg som regner kalorier er det meget innafor vil jeg si :)

Anonymkode: abca5...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da er det tørr vekt, og det stemmer nok. For referanse: https://www.matvaretabellen.no/?language=no

(Men husk at det er kalorier i oljeposen, og et åpent spørsmål om det er regnet med...!) 

Folk sier så mye rart, ofte for å skremme, men mest for å virke kunnskapsrike 😄

De som lener seg på fakta, vinner alltid. God lunsj 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg TS. Folk mister vettet når jeg sier jeg spiser nudler innimellom på slankeren. Minuset med nudler er at jeg ikke er mett så lenge og at saltnivået gjerne er høyt, men om jeg spiser det gjerne som lunsj eller mellommåltid om det passer inn med resten av dagen 😊

Anonymkode: d3aa5...50d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo minst 30 typer ulike nudler.... Mulig bare 5 om du har kjøpt de på Rema eller lignende.

Det er eggnudler, risnudler.... Friterte, ikke friterte.... Mengder salt, eller usaltet... 

Anonymkode: 1522c...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...