Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i slutten av første termin. Når jeg fant ut at jeg var gravid så ble jeg ikke i ekstase.. Min mann ble hysterisk glad, noe som gjør meg og glad. Etterhvert som ukene har gått så har jeg vent meg til tanken om at jeg skal bli mamma. Men av og til så får jeg en skikkelig dårlig følelse om dette er så lurt egentlig. Livredd for at jeg ikke kommer til å bli en god mor, redd for at jeg kommer til å få fødselsdepresjon og redd for at jeg ikke kan gi barnet mitt den kjærligheten og omsorgen det trenger. 
Er dette normal tankegang eller er jeg helt idiot for å tenke sånn og være redd? 

Anonymkode: 45be3...d6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er i slutten av første termin. Når jeg fant ut at jeg var gravid så ble jeg ikke i ekstase.. Min mann ble hysterisk glad, noe som gjør meg og glad. Etterhvert som ukene har gått så har jeg vent meg til tanken om at jeg skal bli mamma. Men av og til så får jeg en skikkelig dårlig følelse om dette er så lurt egentlig. Livredd for at jeg ikke kommer til å bli en god mor, redd for at jeg kommer til å få fødselsdepresjon og redd for at jeg ikke kan gi barnet mitt den kjærligheten og omsorgen det trenger. 
Er dette normal tankegang eller er jeg helt idiot for å tenke sånn og være redd? 

Endret av Gmå
Skrevet

Helt normalt :) Det er en stor omveltning og mye hormoner i omløp. Jeg nærmer meg termin og disse tankene dukker opp støtt. Hva er det jeg har rotet meg oppi? Ungen må jo ut på et eller annet vis 😅 Ikke lytt for mye til disse tankene, prøv å bare observere at de kommer og går. 

Anonymkode: 0f8c5...9d4

Skrevet

Mener selvfølgelig i slutten av første trimester. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Helt normalt :) Det er en stor omveltning og mye hormoner i omløp. Jeg nærmer meg termin og disse tankene dukker opp støtt. Hva er det jeg har rotet meg oppi? Ungen må jo ut på et eller annet vis 😅 Ikke lytt for mye til disse tankene, prøv å bare observere at de kommer og går. 

Anonymkode: 0f8c5...9d4

Takk for svar, skal prøve å bare observere og eventuelt ingnorere tankene så langt det lar seg gjøre 🙈

Skrevet

Det er lurt å prate med jordmor om følelsene dine :)

Anonymkode: ccd0d...2e1

Skrevet

Trådtittelen din er mangelfull. 

Anonymkode: d1452...893

Skrevet

Ganske vanlig. Kan tidvis ikke skjønne at vi har funnet på å få nr 2 nå. Vi kaver jo allerede nok med nr 1. 🙊

Anonymkode: caa9f...386

Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 4983c...8c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er helt normalt, graviditet er litt point of no return. Jeg gikk til samtaler med en fantastisk jordmor og snakket gjennom slike tanker. Da sønnen min til slutt kom var det som om jeg fant en puslebrikke jeg hadde mistet, det var en helt nydelig opplevelse. Bare tenk tankene ferdige og snakk med noen om dem, ikke gjør dem farlige. At du bekymrer deg og tar ansvaret på alvor er ikke noe dårlig tegn, du kommer helt sikkert til å bli en super mor! 

Anonymkode: 13aaa...572

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Chantielle mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...