AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Del Skrevet 31. januar 2021 Jeg skal delta på et nett møte til uka. Jeg har hodetelefoner som funker til å høre, men da jeg snakket så hørte ikke de andre, på forrige møte. Glemte i forbifarten at jeg trengte kanskje ekstra mikrofon også. Hvordan skal jeg gjøre med mikrofon, på enkel måte? Kanskje utstyrt jeg allerede har hjemme. Jeg bruker PCen til møte. Min vanlige hodetelefoner med mikrofon som jeg bruker på min iPhone, funker jo ikke på pc. Jeg ønsker ikke å bruke formue på utstyret, da jeg kun er med på møte 5-6 ggr i året. Det er ikke i jobbsammenheng, men periodevis FAU-møte. Anonymkode: 004ae...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Del Skrevet 31. januar 2021 Du kan enten droppe hodetelefoner og bare bruke pc’ens mikrofon eller er det sikkert mulig å ringe inn vis telefon og ha video på pc. Anonymkode: b4149...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 31. januar 2021 #3 Del Skrevet 31. januar 2021 Jeg har lykkes med vanlige øretelefoner som følger med telefonen. Hvorfor funker ikke dine til det? Funker de på tlf og ikke pc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #4 Del Skrevet 1. februar 2021 Har du sjekket mikrofoninstillinger? Anonymkode: 4f9f8...e95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #5 Del Skrevet 1. februar 2021 Var du sikker på at du hadde unmuta deg selv? De fleste hodetelefoner med mikrofon skal funke på de fleste datamaskiner, uansett merke. Anonymkode: 3cfa7...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #6 Del Skrevet 1. februar 2021 Hmmmmmm skrev (19 timer siden): Jeg har lykkes med vanlige øretelefoner som følger med telefonen. Hvorfor funker ikke dine til det? Funker de på tlf og ikke pc? Fordi de er iPhone øretelefoner med lightning kobling. Kan ikke kobles til PCen. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du sjekket mikrofoninstillinger? Anonymkode: 4f9f8...e95 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var du sikker på at du hadde unmuta deg selv? De fleste hodetelefoner med mikrofon skal funke på de fleste datamaskiner, uansett merke. Anonymkode: 3cfa7...9de Alle var mutet til de selv skulle snakke. Så jeg slo av mutingen. Finnes det en enkel mikrofon som kan kobles til PCen? Utenom iPhone øretelefoner så har jeg Bluetooth headset. De har jo ikke ekstra ledning med mikrofon. Anonymkode: 004ae...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #7 Del Skrevet 1. februar 2021 Du trenger jo ikke noe ekstra, bare bruk micen som er på pcen. Anonymkode: 3b7de...0f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 3. februar 2021 #8 Del Skrevet 3. februar 2021 On 2/1/2021 at 6:24 PM, AnonymBruker said: Du trenger jo ikke noe ekstra, bare bruk micen som er på pcen. Anonymkode: 3b7de...0f9 Hvis TS har stasjonær pc så er det ikke mic i pc'en. Dette var det billigste jeg fant på komplett, og fungerer nok greit til møtebruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skiftenøkkel Skrevet 3. februar 2021 #9 Del Skrevet 3. februar 2021 Du kan vel bruke telefonen? Funker ok med teams i alle fall. Med mindre du har behov for å vise presentasjoner kanskje, da blir det vel knot. Laptoper har gjerne innebygd mic, da kan det være en instillingssak. Skal du investere, har Jabra mye kurrant. Har din PC bluetooth, vil jeg anbefale noe trådløst. Møter over nettet tror jeg virkelig er kommet for å bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #10 Del Skrevet 3. februar 2021 Jeg bruker disse: https://www.biltema.no/kontor-teknikk/lyd/hodetelefoner/in-ear-orepropper/handsfree-in-ear-stereo-2000042564 De fungere helt fint. Fyller ikke mye når jeg ikke bruker de og er ikke dyre Anonymkode: 6d9b7...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #11 Del Skrevet 3. februar 2021 TS her. Nå er jeg analfabet når det kommer til slike tekniske duppeditter. Men innbygd mikrofon på pc, må man ikke ha ekstra mikrofon tilkobling, eller er det bare å snakke høyt til PCen??😬😬 På forrige møte så hørte de andre ikke meg. Det betyr at jeg må i så fall se på mikrofon innstillinger. Dette er FAU møte, så jeg skal ikke gjøre det her noe ekstra enn til det bruket. Er i tillegg referent, så jeg ønsker å ha oversikt over hvem sier hva, på møte. Har derfor ikke lyst til å bruke mobilen. Jeg jobber til vanlig som helsepersonell på en sengepost, og kan av den grunn ikke ha hjemmekontor. 😬😬 Anonymkode: 004ae...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #12 Del Skrevet 3. februar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: TS her. Nå er jeg analfabet når det kommer til slike tekniske duppeditter. Men innbygd mikrofon på pc, må man ikke ha ekstra mikrofon tilkobling, eller er det bare å snakke høyt til PCen??😬😬 På forrige møte så hørte de andre ikke meg. Det betyr at jeg må i så fall se på mikrofon innstillinger. Dette er FAU møte, så jeg skal ikke gjøre det her noe ekstra enn til det bruket. Er i tillegg referent, så jeg ønsker å ha oversikt over hvem sier hva, på møte. Har derfor ikke lyst til å bruke mobilen. Jeg jobber til vanlig som helsepersonell på en sengepost, og kan av den grunn ikke ha hjemmekontor. 😬😬 Anonymkode: 004ae...3dc Har du bærbar eller stasjonær pc? Anonymkode: 0d51d...714 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #13 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du bærbar eller stasjonær pc? Anonymkode: 0d51d...714 Er det noen som har stasjonær nå til dags. Nei. Vanlig Asus laptop Anonymkode: 004ae...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #14 Del Skrevet 3. februar 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Er det noen som har stasjonær nå til dags. Nei. Vanlig Asus laptop Anonymkode: 004ae...3dc Selvfølgelig har folk stasjonær pc. Har du bærbar kan du nok snakke rett inn i pcn ja, som du kaller det. Anonymkode: 0d51d...714 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #15 Del Skrevet 7. februar 2021 jeg har både stasjonær pc og laptop🤭 trodde kvaliteten på digitale forelesinger skulle bli awesome med min nye fancy stasjonære pc. hadde kjøpt både hodetlf og høyttaler. da jeg omsider fikk til hodetlf ble det forferdelig en lyd på ørene mine. ikke var det innebygd kamera i pc heller. så enden på visa var å velge mellom å kun delta uten at noen så eller hørte meg, eller å bruke den gamle laptopen. ble gamla gitt😁 Anonymkode: 361e9...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #16 Del Skrevet 7. februar 2021 On 2/3/2021 at 1:59 PM, AnonymBruker said: Er det noen som har stasjonær nå til dags. Anonymkode: 004ae...3dc Ja, de fleste av oss som jobber med PC på fast basis (altså, sitter foran maskin hele dagen lang i jobbsammenheng) har stasjonær maskin. Laptop kan som oftest ikke måle seg mot stasjonær på flere områder, og særlig ikke når det kommer til hvor mye du får for prisen du gir. Men se på innstillinger som du var inne på, jeg har aldri vært borti en laptop som ikke har innebygd mikrofon. Det pleier ikke være kvalitet som er noe å skryte av, men nå høres det jo ut som du ikke skal bruke det så alt for mye heller. Så kanskje ikke vits å investere i noe? Hvis mikrofonen på pcen skulle være ødelagt, eller ikke være tilstede, så kan du velge mellom å kjøpe headsett med mikrofon, separat webkamera med mikrofon (så sender du også vesentlig bedre bilder), eller du kan kjøpe en frittstående bordmikrofon. Her har jeg skaffet meg bordmikrofon, som da gir veldig klar og tydelig lyd til de som hører, og jeg unngår da at det blir støy grunnet pust eller bevegelse. Også har jeg et trådløst headsett ved siden av (som går på blåtann, så bruker det til både pc og mobil). Anonymkode: b385b...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #17 Del Skrevet 7. februar 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: jeg har både stasjonær pc og laptop🤭 trodde kvaliteten på digitale forelesinger skulle bli awesome med min nye fancy stasjonære pc. hadde kjøpt både hodetlf og høyttaler. da jeg omsider fikk til hodetlf ble det forferdelig en lyd på ørene mine. ikke var det innebygd kamera i pc heller. så enden på visa var å velge mellom å kun delta uten at noen så eller hørte meg, eller å bruke den gamle laptopen. ble gamla gitt😁 Anonymkode: 361e9...1dc Innebygget kamera i en stasjonær? Nei, det er sjelden vare gitt. Det høres ut som du sliter litt med innstillingene dine, ev. har du vært uheldig og fått noe som er defekt. Hvilket headset bruker du? Veldig billige headset pleier å ha horribel kvalitet. Du får si ifra om du vil ha litt assistanse i å sette opp den nye fancy stasjonære pcen Anonymkode: b385b...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #18 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Innebygget kamera i en stasjonær? Nei, det er sjelden vare gitt. Det høres ut som du sliter litt med innstillingene dine, ev. har du vært uheldig og fått noe som er defekt. Hvilket headset bruker du? Veldig billige headset pleier å ha horribel kvalitet. Du får si ifra om du vil ha litt assistanse i å sette opp den nye fancy stasjonære pcen Anonymkode: b385b...2e8 jeg er helt blank både på oppsett og innstillinger🤭deltar på forelesinger med laptop. it-support på skolen prøvde å overstyre (stasjonær) innstillinger i zoom, men ble ingen ordnings. hvis jeg skal lytte på opptak blir det den stasjonære. veldig god kvalitet på lyd i høyttaleren jeg kjøpte med😀 Anonymkode: 361e9...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #19 Del Skrevet 7. februar 2021 JBL høyttaler Anonymkode: 361e9...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2021 #20 Del Skrevet 7. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, de fleste av oss som jobber med PC på fast basis (altså, sitter foran maskin hele dagen lang i jobbsammenheng) har stasjonær maskin. Laptop kan som oftest ikke måle seg mot stasjonær på flere områder, og særlig ikke når det kommer til hvor mye du får for prisen du gir. Men se på innstillinger som du var inne på, jeg har aldri vært borti en laptop som ikke har innebygd mikrofon. Det pleier ikke være kvalitet som er noe å skryte av, men nå høres det jo ut som du ikke skal bruke det så alt for mye heller. Så kanskje ikke vits å investere i noe? Hvis mikrofonen på pcen skulle være ødelagt, eller ikke være tilstede, så kan du velge mellom å kjøpe headsett med mikrofon, separat webkamera med mikrofon (så sender du også vesentlig bedre bilder), eller du kan kjøpe en frittstående bordmikrofon. Her har jeg skaffet meg bordmikrofon, som da gir veldig klar og tydelig lyd til de som hører, og jeg unngår da at det blir støy grunnet pust eller bevegelse. Også har jeg et trådløst headsett ved siden av (som går på blåtann, så bruker det til både pc og mobil). Anonymkode: b385b...2e8 Jeg kjenner ingen som sitter på stasjonær. Alle har laptop. TS du kan f.eks kjøpe et headset med mic til ungene på gamingseksjonen på Elkjøp. Det trenger ungene snart likevel. Du kan kjøpe deg (eller få) et slikt lite trådet som følger med Samsung android telefoner, de er billige og bra. Eller du kan kjøpe et bluetooth headset med mic som du vil bruke ellers også, når du jogger (in ear) eller når du ser film på nettbrett (around ear med noise cancelling). Oppsummert; 1) kjøp noe skikkelig til ungen, som du låner de få gangene du trenger 2) kjøp noe billig med kabel som du bare bruker til dine få nettmøter (med kabel slipper du gjerne innstillings-tøys) 3) kjøp noe skikkelig til deg selv som du vil bruke relativt ofte Anonymkode: 01d7c...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå