Gå til innhold

Fall på isen uke 23

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Falt på isen på knærne og er gravid i uke 23. fikk kynnere etterpå, men roet seg ganske fort. Burde jeg kontakte jordmor? Bor 3 timer unna sykehus og har kun fødestue uten UL her jeg bor... Så ser ikke helt hva de skal kunne gjøre egentlig... 

Anonymkode: 57002...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er bekymret kan du jo ringe  :) Har kynnerne roet seg?

Anonymkode: 763bb...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ringt jordmor pga dette. Det er slag som magen som kan være skummelt, å falle på knærne når man ikke er lenger på vei er ikke noe farlig siden det ikke gir støt mot magen 😊 Er like langt på vei som deg, og hadde iallefall tatt det helt med ro 😊

Anonymkode: 39d50...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt og landet rett på magen i uke 18. Alt gikk bra her. Fostre tåler veldig mye heldigvis☺️

Anonymkode: df6a2...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at et foster tåler mye ytre belastning som trening, fall og knall, slag osv, men indre belastninger som røyk, snus og alkohol påvirker veldig. Jeg skal ikke si 100 % sikkert, men det er fra trygge kilder så jeg tror du er trygg ❤️ 

Anonymkode: e3ebb...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 
jeg var ikke redd jeg hadde skadet fosteret, mer redd for morkakeløsning evt at fallet skulle fremprovosere for tidlig fødsel. Har vært veldig plaget med kynnere og det ble ikke noe bedre nå. 
Jeg tok kontakt med fødestue og fikk beskjed om å vente litt for å se om kynnerne roet seg. Får heller ta kontakt om de øker på i styrke igjen :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ts her. 
jeg var ikke redd jeg hadde skadet fosteret, mer redd for morkakeløsning evt at fallet skulle fremprovosere for tidlig fødsel. Har vært veldig plaget med kynnere og det ble ikke noe bedre nå. 
Jeg tok kontakt med fødestue og fikk beskjed om å vente litt for å se om kynnerne roet seg. Får heller ta kontakt om de øker på i styrke igjen :) 

Det skal mye til å få morkakeløsning. Hadde det vært tilfelle ville du både blødd nedentil og hatt mye smerter i magen/livmoren. 

Men bra du tok kontakt siden du har en del kynnere. Slapp godt av resten av kvelden og håper at det roer seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent mindre bevegelse siden fallet, ikke sikker det har noen sammenheng... Skal kontakte jm igjen om det ikke tar seg opp i løpet av dagen.. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har kjent mindre bevegelse siden fallet, ikke sikker det har noen sammenheng... Skal kontakte jm igjen om det ikke tar seg opp i løpet av dagen.. 

ts

Alt er sikkert bra med baby, i uke 23 har de fremdeles masse plass i livmoren og kan sparke inn mot ryggen. Da kjenner man ikke stort. Det er ikke før i uke 28 det skal være like mye liv hver dag.

Men selvsagt ta kontakt med jordmor dersom du er urolig😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt også på isen før uke 24 og dermed får man ikke komme inn på sykehus for en sjekk. 

Men jeg fikk time hos fastlegen og fikk høre hjertelyden etc. Det hjalp veldig for nervene. Alt gikk bra😊

Anonymkode: b806b...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Jordmor kan ikke gjøre særlig mye. 

Anonymkode: 90104...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt i dag, uke 28. Meste av fallet ble tatt av knærne. Tror man merker raskt om noe er galt altså! Jeg var mest opptatt av at det er så flaut å falle hi hi. 

Anonymkode: b8c40...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre ring igjen om du føler at ting ikkje er heilt bra, det går heilt fint. Ellers så går det som regel bra, har lest litt om fall og graviditet. Det skal ein del til eller maks uheldig vinkel for at det skal påvirke negativt. Eg også tenkjer at knærne tok det mesta, ta det godt med ro ei stund.

Fødestova uten UL? Hæ? Det høyrest ganske sært ut, ikkje at eg har peiling da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...