Gå til innhold

Utsette bryllup - utsette barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i sommer, og ønsker å starte med å prøve å få barn etter det. Nå kan det se ut som bryllupet kanskje må utsettes (Covid-19). og jeg er skikkelig i tenkeboksen på om vi da skal utsette både bryllup og barn enda et år, eller hva vi skal gjøre. 

Når det gjelder bryllupet så ønsker vi ikke å ha vielsen i år og festen neste år, eller å avinvitere mange gjester, eller en annen nødløsning. Det blir feil for vår del. Samtidig har vi veldig lyst til å gifte oss før vi får barn, og vi er veldig klare for å få barn. Vi gleder oss rett og slett skikkelig til denne fasen av livet.

Jeg blir 31 og kjærsten min blir 35 i år. Det er jo ikke krise om vi blir enda et år eldre før vi begynner å prøve, samtidig så kan det jo hende jeg ikke blir så lett gravid. Flere i kjæresten min sin famile har slitt med dette, og har prøverørsbarn og adoptivbarn. 

Noen som har vært eller er i en lignende situasjon? Tanker? 

Anonymkode: 1882a...89e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en fest. Betyr det virkelig mer enn å fortsette livet slik dere ønsker? Synes de prioriteringene blir rare. 

Var jeg dere ville jeg ha kjørt et enkelt bryllup, og startet familien som dere ønsker. Dere kan arrangere fest neste sommer hvis det er så viktig for dere.

Hilsen gift kvinne som brukte 4 år på å få ett etterlengtet barn. Bryllupet mitt var fint, men det betyr ingenting i det store bildet. 

Anonymkode: bf03e...10f

• Liker 5
Skrevet

Ville gått for ekteskapet og barn. Ta heller en heidundrende fest når mannen eller du blir 40.

Anonymkode: 5d2ce...c0b

• Liker 1
Skrevet

Giftet oss midt i mellom barn 1 og 2 🙂 angrer ikke på det!

Anonymkode: 2a830...811

• Liker 1
Skrevet

Det absolutt siste jeg kommer til å prioritere av sosiale arrangementer etter 1-2 år med pandemi, er sånne store, selvhøytidelige brylluper som var alt, alt for viktige til en «korona-nødløsning» kunne gå an. Det er barn som kommer til å ha bursdag i lockdown to år på rad, ungdommer som ikke fikk gjennomført konfirmasjon, osv. 

Anonymkode: 3a4d4...e20

• Liker 3
Skrevet

Ts her. 

Ja det betyr veldig mye for oss, selv om det "bare" er en fest og en feiring. Det er ikke sikkert det vil føles sånn ut i ettertid, men nå gjør det det. Å bare ha vielsen og fest senere eller 40års feiring senere er som sagt ikke et alternativ vi ønsker å gå for. 

Men ja, det kan jo selvfølgelig være et alternativ å gifte oss mellom barn 1 og 2 feks, istedenfor å utsette å få barn 1. Og man vet jo aldri, det kan jo ta lang tid å få barn 1 så man rekker å gifte seg først.. Bare vil ikke gå gravid akkurat i bryllupet, men alt kan man jo ikke styre. 

Skrevet

Augustbryllup kan kanskje gå. Da vil veldig mange være vaksinert. 

Anonymkode: a49f4...358

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok valgt barn først, og bryllup mellom barn 1 og 2 hvis dere ønsker flere. Kjenner flere som sliter med å få barn og går flere år og prøver... hvis dere ønsker dere barn så synes jeg dere skal gå for det 😄

Anonymkode: f0124...7f1

• Liker 2
Skrevet

Eventuelt gifte dere formelt, få barn og ta bryllupsfesten senere. Allright å ha papirene i orden med barn og hjem dersom det skulle oppstå noe. Denne pandemien kan jo dra ut et par,tre år.

Anonymkode: 9afd0...147

• Liker 2
Skrevet

Dere begynner jo å bli godt voksne vil jeg si. Ett år har betydning når dere er i 30-årene. Dere skal vel kanskje ha søsken også? Jeg hadde helt klart valgt å få barn først, men så valgte jeg å få alle mine i 20-årene. For meg var det riktig prioritering 

Anonymkode: bd6da...297

• Liker 3
Skrevet

Forstår godt at dere ønsker å ha festen samtidig som bryllupet. Jeg og samboer hadde planlagt å gifte oss i år, men det blir utsatt til neste år fordi vi ønsker å ha festen i forbindelse med bryllupet. Det betyr mye for oss å feire dagen sammen med stor familie og venner. Vi ønsker også å gifte oss før vi får barn, og siden vi hadde planer om å starte prøvingen i sommer etter bryllupet, blir det også utsatt et års tid. Det er litt sårt, men for oss er bryllupet såpass viktig akkurat nå at vi har bestemt oss for at det er slik det må bli.

Vi er et par år yngre enn dere, men kjenner også på dette med tid. Det er litt å vente med å få barn, men for oss føles det rett.

Anonymkode: e6cdd...ddd

• Liker 1
Skrevet

Kan det være et alternativ å gifte seg "enkelt" nå, og gifte seg på nytt på ett senere tidspunkt? Vet om noen som gjorde det på den måten. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, nordlending said:

Kan det være et alternativ å gifte seg "enkelt" nå, og gifte seg på nytt på ett senere tidspunkt? Vet om noen som gjorde det på den måten. 

Ts her. Nei det er akkurat det vi ikke ønsker. Vi vil ha et skikkelig bryllup og kun en gang :)

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstår godt at dere ønsker å ha festen samtidig som bryllupet. Jeg og samboer hadde planlagt å gifte oss i år, men det blir utsatt til neste år fordi vi ønsker å ha festen i forbindelse med bryllupet. Det betyr mye for oss å feire dagen sammen med stor familie og venner. Vi ønsker også å gifte oss før vi får barn, og siden vi hadde planer om å starte prøvingen i sommer etter bryllupet, blir det også utsatt et års tid. Det er litt sårt, men for oss er bryllupet såpass viktig akkurat nå at vi har bestemt oss for at det er slik det må bli.

Vi er et par år yngre enn dere, men kjenner også på dette med tid. Det er litt å vente med å få barn, men for oss føles det rett.

Det er nesten litt godt å høre at det er flere som er i samme båt. 

-ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nesten litt godt å høre at det er flere som er i samme båt. 

-ts

Samme her. Misforstå meg rett, men det var litt godt å lese innlegget ditt. Godt å ikke være alene om noe slikt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vel på en måte i samme situasjon, vi skulle ha giftet oss igår, bare vielse på rådhuset uten noen fest. Men det ble avlyst pga innstramninger denne uken. 
Vi har hele tiden sagt at vi skal vente med å få barn til etter bryllupet, men hvem vet hvor lenge det blir å vente. Nå er jeg litt eldre enn deg, jeg er 32, og jeg føler at jeg ikke kan vente lenger. Akkurat hvordan man selv føler rundt de tingene er jo individuelt, om dere vil vente et år, så går nok det helt fint 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...