AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Er det noen her som har erfaring med tannbleking hos tannlege? Har lenge hatt lyst til å bleke tennene mine, men har skjønt at hjemmebleking bare er tull og tøys. Det er jo ganske mye dyrere å bleke hos tannlegen, men om man får et varig resultat så synes jeg det er verdt det. Spørsmålet er om alle opplever et godt resultat etterpå? Vil ikke bruke flere tusen kroner på noe uten å se forskjell. Jeg verken snuser eller røyker. Jeg drikker kanskje en kopp kaffe/te om dagen, ingen typer brus, og maks et glass vin i uken. Jeg har nok helt normale tenner. Likevel synes jeg de ser gule ut (sikkert normalt) - særlig i dagslys. Funker tannbleking på tenner som ikke nødvendigvis er så misfarget av ytre påvirkning? Setter pris på alle svar🥰 Anonymkode: 454d9...83c
Almond Skrevet 1. februar 2021 #2 Skrevet 1. februar 2021 Tannbleking fra tannlege funker veldig bra. Koster stort sett rundt 4.000 og du får med deg blekemiddel. Skinnene har du jo så når du skal friske opp litt kjøper du ny gelé til ca 150-180kr per sprøyte. Jeg bruker 1 sprøyte x 2 netter oppe og nede. Merk at noen tannleger (min bla) kun selger dersom du nylig har vært til kontroll. Jeg kjøper samtidig som jeg har den årlige kontrollen. jeg kan anbefale dette, det finnes tross alt ikke alternativer lovlig i Norge. Postordre inneholder ikke blekemiddel og dersom det gjør det- så er dem faktisk ikke lovlige. Og uansett ikke sterke nok 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #3 Skrevet 1. februar 2021 Almond skrev (3 timer siden): Tannbleking fra tannlege funker veldig bra. Koster stort sett rundt 4.000 og du får med deg blekemiddel. Skinnene har du jo så når du skal friske opp litt kjøper du ny gelé til ca 150-180kr per sprøyte. Jeg bruker 1 sprøyte x 2 netter oppe og nede. Merk at noen tannleger (min bla) kun selger dersom du nylig har vært til kontroll. Jeg kjøper samtidig som jeg har den årlige kontrollen. jeg kan anbefale dette, det finnes tross alt ikke alternativer lovlig i Norge. Postordre inneholder ikke blekemiddel og dersom det gjør det- så er dem faktisk ikke lovlige. Og uansett ikke sterke nok Hvor ofte må du bleke? En gang i mnd? En gang i året? Anonymkode: 454d9...83c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #4 Skrevet 1. februar 2021 Resultatet kommer an på emaljen din, for det er den som blekes. Har man slitt den bort er det ikke så mye forskjell å håpe på. Men det høres jo ut som om det ikke er noe problem for deg, som ikke drikker brus 😊 Man må være sikker på at man ikke har hull, dette blir gjerne sjekket av tannpleier ifm støping av skinner. Anonymkode: 9d86b...002
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Resultatet kommer an på emaljen din, for det er den som blekes. Har man slitt den bort er det ikke så mye forskjell å håpe på. Men det høres jo ut som om det ikke er noe problem for deg, som ikke drikker brus 😊 Man må være sikker på at man ikke har hull, dette blir gjerne sjekket av tannpleier ifm støping av skinner. Anonymkode: 9d86b...002 Jeg har "nettopp" vært hos tannlegen, så dette skal heldigvis ikke være en problem:) Jeg er mest spent på om man ser forskjell på vanlige tenner med og uten tannbleking, eller om det kun har noe for seg dersom man har fått veldig gule tenner av f.eks røyk, vin, snus, medikamenter osv. Anonymkode: 454d9...83c
Rosa Dartle Skrevet 3. februar 2021 #6 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 2.2.2021 den 14.37): Jeg har "nettopp" vært hos tannlegen, så dette skal heldigvis ikke være en problem:) Jeg er mest spent på om man ser forskjell på vanlige tenner med og uten tannbleking, eller om det kun har noe for seg dersom man har fått veldig gule tenner av f.eks røyk, vin, snus, medikamenter osv. Anonymkode: 454d9...83c Jeg har «normale» tenner. Fikk laget skinner og bleket hos tannlege for ca ti år siden. Har kun bleket igjen en gang i ettertid da det var behov igjen, brukte da samme skinner og kjøpte blekefillers til ca 150 kr. Anbefaler det veldig sterkt framfor hjemmebleking da det er mye mer skånsomt for tannkjøttet.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #7 Skrevet 3. februar 2021 Jeg betalte ca 3000 for undersøkelse, bilder (du må ha friskmeldte tenner) skinner og gel. Den på 16% som man sover med funker best. Iser litt et par dager etterpå. Hvitere tenner etter 2-3 beh. En tube ny gel koster 100 kr og varer til 5-6 behandlinger. Lite som skal til. Anonymkode: 6db86...7dc
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #8 Skrevet 3. februar 2021 Rosa Dartle skrev (5 minutter siden): Jeg har «normale» tenner. Fikk laget skinner og bleket hos tannlege for ca ti år siden. Har kun bleket igjen en gang i ettertid da det var behov igjen, brukte da samme skinner og kjøpte blekefillers til ca 150 kr. Anbefaler det veldig sterkt framfor hjemmebleking da det er mye mer skånsomt for tannkjøttet. Hjemmebleking kjøpt i Norge a la Smilelab er på 0,8% hydrogenperoksid eller noe i den gata og funker ikke overhodet. Du kan heller trekke pengene ned i dass. Fatter ikke at de er lovlige i salg. Anonymkode: 6db86...7dc
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 Jeg kjøpte blekesett hos tannlege for 8-9 år siden, og tennene mine ble hvitere men også porøse. Anonymkode: 36cd6...33d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #10 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 2.2.2021 den 14.37): Jeg har "nettopp" vært hos tannlegen, så dette skal heldigvis ikke være en problem:) Jeg er mest spent på om man ser forskjell på vanlige tenner med og uten tannbleking, eller om det kun har noe for seg dersom man har fått veldig gule tenner av f.eks røyk, vin, snus, medikamenter osv. Anonymkode: 454d9...83c Kommer an på dentinet som er det som er inni tannen. Har du hvitt dentin så kommer du nok til å se litt forskjell. Det er bare folk med helt hvitt dentin som får hvite tenner. Har du gult/grått dentin så kan du risikere at det ikke blir noen forskjell, eller at de blir gulere når emaljen slites fordi mere av dentinet synes. Anonymkode: c5343...c3e
Rosa Dartle Skrevet 4. februar 2021 #11 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hjemmebleking kjøpt i Norge a la Smilelab er på 0,8% hydrogenperoksid eller noe i den gata og funker ikke overhodet. Du kan heller trekke pengene ned i dass. Fatter ikke at de er lovlige i salg. Anonymkode: 6db86...7dc Vet ikke hvorfor du siterer meg, jeg har ikke skrevet noe om hjemmebleking eller Smilelab. Sier jo at jeg ikke anbefaler hjemmebleking.
Taffel Skrevet 4. februar 2021 #12 Skrevet 4. februar 2021 Jeg har noen plastfyllinger på tennene, etter en brukket fortann, og andre skader, tannlegen ville ikke bleke, fordi fyllingene ikke tar bleking og da ville framstå som gule. Hun var egentlig i mot bleking i det hele tatt.
Rosa Dartle Skrevet 5. februar 2021 #13 Skrevet 5. februar 2021 Taffel skrev (10 timer siden): Jeg har noen plastfyllinger på tennene, etter en brukket fortann, og andre skader, tannlegen ville ikke bleke, fordi fyllingene ikke tar bleking og da ville framstå som gule. Hun var egentlig i mot bleking i det hele tatt. Jeg har en sånn på fortanna etter en skade. De sa det samme til meg, men jeg kan ikke se at den er gulere enn de andre. Så jeg er litt usikker på om det alltid er sånn. Tenkte å bytte den ut hvis det ble krise, men det ble ikke nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2021 #14 Skrevet 5. februar 2021 Takk for alle svar❤️ Da skal jeg booke meg en time hos tannlegen i slutten av måneden og så får vi se hvordan det går! Anonymkode: 454d9...83c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #15 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.2.2021 den 17.20): Takk for alle svar❤️ Da skal jeg booke meg en time hos tannlegen i slutten av måneden og så får vi se hvordan det går! Anonymkode: 454d9...83c Snart et år siden dette, hva ble resultatet? Anonymkode: ca777...bb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå