AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Del Skrevet 31. januar 2021 Hei Er det noen av dere som har fått slankepiller av legen/legemidler som skal bidra til å dempe sultfølelse? Hva skal til for å få disse på resept, og hvordan synes du at den virket/ikke virket? Bivirkninger? Jeg har lagt på meg ganske voldsomt i 2020, mest relatert til coronakrisen, men sliter med å gå ned i vekt. Jeg er 160 høy og veier nesten 90kg! Anonymkode: 491e5...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Del Skrevet 31. januar 2021 Er du plaget av sultfølelse, da? Er det fordi du sulter deg, eller spiser ensidig, når du skal ned i vekt? Det må du ikke gjøre! Det er veldig lett å gå ned i vekt hvis du gjør det riktig, og det er lett hvis du bare skifter fokus littegrann. Anonymkode: 4f15e...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Del Skrevet 31. januar 2021 Du må endre livsstil. Slanking hjelper ingenting. Du må endre kostholdet til noe du klarer resten av livet. Dvs, ikke dietter der du må telle kalorier etc. Anonymkode: 1ca02...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Del Skrevet 31. januar 2021 Ingen leger skriver ut "slankepiller". Du må selv gjøre en innsats. Magiske piller finnes ikke uten enorme bivirkninger. Noen medisiner har som bivirkning at de demper sultfølelsen. Legen kan skrive ut det dersom blodprøver viser at du er i risikosonene for diabetes 2 eller at du har diabetes 2, eller trøbbel med stoffskiftet. Da snakker vi ikke slanking, men alvorlig sykdom som må behandles. Det er også andre ting som spiller inn før legen skriver ut tabletter, ikke belag deg på det. Som flere har skrevet allerede er nok egeninnsats det viktigste. En kostholdsplan som fungerer over lang tid og delmål bør være førsteprioritet. Kanskje du kan alliere deg med noen som også trenger å miste noen kilo? Det er en tråd her for det, der kan man få støtte og motivasjon. Dessverre er det så lett å gå opp i vekt, desto tyngre å gå ned igjen etterpå. Korona er ingen unnskyldning, selv om jeg forstår det er lettere å spise mer når man er mer inne. Kom deg opp og ut. Start i det små: 10 minutter rask gange så du blir svett klarer du 3 ganger om dagen. Da er det ikke mye tid du skal sette av til trening, det er ingen unnskyldning for å ikke gjøre det. Alle får tid til det. 10 minutter gåtur med rask puls 3 ganger om dagen er mer effektivt enn 30 minutter moderat gange. Jeg gjør det hver dag nå, klarer det fint, går rett utenfor døra. Start der, dette klarer du! Jeg heier på deg! Lykke til! Anonymkode: 95e7d...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Del Skrevet 31. januar 2021 I samråd med lege og ernæringsfysiolog kan det fungere om andre tiltak er prøvd. Jeg vet ikke kriteriene for å få tabletter, går sikkert på bmi og etter samtaler med lege? Det som er skummelt med slike "Quick fix" er at kroppen vil jobbe beinhardt for å komme tilbake til der du var, for det er normalen og den går inn i en krisemodus og sparepluss om man plutselig spiser mye mindre enn normalt. Så det er den kjedelige livsstil endringen som må til, parallelt. Da tror jeg det er lurt med hjelp ved siden av. Er jo en grunn for at mange går opp igjen veldig fort etter slike hestekurer. Anonymkode: 4b54e...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandiosa1 Skrevet 31. januar 2021 #6 Del Skrevet 31. januar 2021 Mysimba bidrar til nedsatt matlyst og sultfølelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå