Gå til innhold

Venninne ble gravid med sæddonor fordi hun ikke vil dele barnet med noen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som var på Storkklinikken og ble gravid, fordi hun vil ha foreldreansvaret helt alene, uten innblanding fra noen mann, sier hun.

Jeg har selv hatt et helvete med min ex når det gjelder samarbeid om vårt felles barn, men synes at det er en egoistisk holdning å sette et farløst barn til verden kun fordi man skal bestemme alt selv.

Hun blir nok en god mor, men er kontrollfrik og skal ha ting på sin måte, men mange menn liker jo at dama styrer skuta når det kommer til barn og hjem, så hun hadde nok funnet en barnefar som hadde passet.

Noen tanker?

Anonymkode: 3ccb8...395

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk må få gjøre som de selv vil, tenker jeg. Tror også donorbarn kan ha en mye mer stabil oppvekst hos én omsorgsperson, enn med skilte foreldre der det er mye konflikt. Jeg ville mye heller fått et donorbarn enn å få barn med en random fyr jeg ikke vil ha et forhold til, som kan begynne å kreve samvær og konflikter. 

Anonymkode: c327e...601

• Liker 32
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ei venninne som var på Storkklinikken og ble gravid, fordi hun vil ha foreldreansvaret helt alene, uten innblanding fra noen mann, sier hun.

Jeg har selv hatt et helvete med min ex når det gjelder samarbeid om vårt felles barn, men synes at det er en egoistisk holdning å sette et farløst barn til verden kun fordi man skal bestemme alt selv.

Hun blir nok en god mor, men er kontrollfrik og skal ha ting på sin måte, men mange menn liker jo at dama styrer skuta når det kommer til barn og hjem, så hun hadde nok funnet en barnefar som hadde passet.

Noen tanker?

Jeg synes det er mer egoistisk å få barn med en man ikke kjente godt nok før man tok livets største avgjørelse. Det er verre for et barn å vokse opp med konstant svik og konflikt mellom de to som betyr mest, enn å vokse opp med én stabil som er forutsigbar og god.

Anonymkode: e93ef...202

• Liker 38
Gjest Maxwell
Skrevet

Tenker at dette bestemmer hun selv. 

Skrevet

Bedre enn å få barn med en man egentlig ikke kjenner fordi man er desperat etter barn, eller å lure en kar til å bli far- for så å kutte de ut av barnets liv når du ikke gidder dem mer.

Anonymkode: 8b22a...7a1

• Liker 2
Skrevet

Du høres veldig dømmende ut. Som du selv sier så har du et helvete med din egen eks, men forstår ikke at hun har lyst til å unngå å havne i lignende situasjon? 

Kanskje hun ikke ønsker å være i et forhold. Ditt eget forhold fungerte jo faktisk ikke en gang. Likevel har du så sterke meninger om andre, og kaller henne for både egoistisk og kontrollfreak. Hva med å konsentrere deg om din egen livssituasjon? Konflikter mellom foreldrene vet man faktisk at er skadelig for barn å vokse opp med. Ta heller tak i dette!

Anonymkode: 8f449...33b

• Liker 17
Skrevet

Jeg forstår henne godt. Hadde gjort det samme om jeg kunne valgt selv.

Det er mulig hun har sett din situasjon og ikke vil ende opp der selv. Det er bedre å få et barn uten all konflikten rundt barnet da det er skadelig for barnet.

Hennes valg er kanskje egoistisk, men det er også egoistisk å få barn i det hele tatt.

Anonymkode: e6243...45e

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er mer egoistisk å få barn med en man ikke kjente godt nok før man tok livets største avgjørelse. Det er verre for et barn å vokse opp med konstant svik og konflikt mellom de to som betyr mest, enn å vokse opp med én stabil som er forutsigbar og god.

Anonymkode: e93ef...202

Nå er du naiv.

Folk forandrer seg og man ser nye sider av sin partner når ting forandres i forholdet.

Jeg ønsket å skille meg fordi jeg hadde mistet følelser for min ex, dette hadde skjedd over flere år pga ting.

Han ønsket ikke å skille seg, og ville ha full omsorg (for å hevne seg tror jeg)

Vi kom til enighet til slutt, men måtte i retten.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du høres veldig dømmende ut. Som du selv sier så har du et helvete med din egen eks, men forstår ikke at hun har lyst til å unngå å havne i lignende situasjon? 

Kanskje hun ikke ønsker å være i et forhold. Ditt eget forhold fungerte jo faktisk ikke en gang. Likevel har du så sterke meninger om andre, og kaller henne for både egoistisk og kontrollfreak. Hva med å konsentrere deg om din egen livssituasjon? Konflikter mellom foreldrene vet man faktisk at er skadelig for barn å vokse opp med. Ta heller tak i dette!

Har HATT et helvete,  skrev jeg. Nå går det bra.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har HATT et helvete,  skrev jeg. Nå går det bra.

Ts

Åja, så nå som det «går bra», har vært i retten og dere har delt omsorg, så er det greit å dømme andre altså...

• Liker 14
Skrevet

Ts her

Jeg reagerer bare på at hun sier hun vil ha barn for å kunne bestemme alt selv uten innblanding, ikke fordi at det å få lov til å bli mor er et stort ønske.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Noen tanker?

Hvorfor angår dette deg å på hvilken måte er det et problem for akkurat deg til at du måtte opprette en tråd om det her på forumet?

Du skriver med en meget dømmende holding om din venninnen valg. Hva hun velger å gjøre i sitt liv angår strengt talt ikke deg.  Hun er ikke alene om å ta det valget. Så hvorfor skal du ha henne i bås som tilsier at det hun gjør er skammfult å egoistisk?

Anonymkode: b8fd5...167

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå er du naiv.

Folk forandrer seg og man ser nye sider av sin partner når ting forandres i forholdet.

Jeg ønsket å skille meg fordi jeg hadde mistet følelser for min ex, dette hadde skjedd over flere år pga ting.

Han ønsket ikke å skille seg, og ville ha full omsorg (for å hevne seg tror jeg)

Vi kom til enighet til slutt, men måtte i retten.

Ts

Nettopp. Folk forandrer seg, og følelser kan ta slutt. Forhold tar ofte slutt. Det er vel den realiteten venninnen din har tatt innover seg også før hun får barn. Er det bedre om hun finner en mann å få barn med, og havner i samme situasjon som din, med skilsmissebarn? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her

Jeg reagerer bare på at hun sier hun vil ha barn for å kunne bestemme alt selv uten innblanding, ikke fordi at det å få lov til å bli mor er et stort ønske.

Nei det gjør du ikke. Det du reagerer på at er hun får større frihet enn hva du gjør ift barnet. Du har måtte gå gjennom et helvete med din ex. Og det er noe hun har sett å ikke ønsker for seg å sitt barn. Man blir faktisk påvirket av det man ser i sine nære relasjoner og hva sine venner går gjennom. Når hun har sett hva du har måtte stri med, så har hun tatt det valget at hun ikke vil ha noe mann i livet som påfører hennes samme mareritt. Du må faktisk gå ut av din egen sak å se hva hun har sett. Da skjønner du at hennes bildet av valget som hun har tatt er mye større enn så. Men skal du forsette å se gjennom vinduet så vil du ikke nå langt med å de rette midlene for å kunne forstår andres valg å leve på etc.

Anonymkode: b8fd5...167

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Noen tanker?

Jeg synes det er en voksen tanke av din veninne. Du høres veldig umoden ut som har ett helvete med eksen din som du sier. Man er som regel 2 om samarbeid med barn, og du har en del av det.

Jeg heier på veninnen din

Anonymkode: 13219...392

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ts her

Hva sier hun når du forteller henne hva du mener da?

Anonymkode: f5223...b1e

• Liker 1
Skrevet

Når en leser om alle samlivsproblem og problem med samvær her inne så kan jeg godt forstå din venninne. Hun klarer nok fint å oppdra et barn alene, og det er mange som ikke har kontakt med sin far.

Anonymkode: 5240c...74c

• Liker 9
Skrevet

Men det var ikke egoistisk av deg å prioritere deg selv da du gikk fra mannen din? Du valgte jo selv å få barn med denne mannen. Men at dine følelser hadde forsvunnet, var jo viktigere enn familien din. 

• Liker 5
Skrevet

Syntes det er bedre at folk velger den løsningen enn å "ta seg en tur på byen". Eventuelt få barn med en mann som ikke ønsker det. Flere skulle gjort som din venninne. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ts her

Hun har jo uansett et stort ønske om å bli mor. Hvis hun er "kontrollfreak", så regner jeg med at hun har alt i orden. Også at hun har planlagt dette godt. 

"En barnefar som passer" ville vel vært et ekstra barn for henne da, og ingenting er mer slitsomt enn voksne "barn" Så skjønner at det ikke frister henne.

Tror ihvertfall at barnet kan få det like fint, selv om hun er alene om omsorgen. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...