AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Har termin om 3 mnd, og jeg har rett på å få foreldrepenger. Men så vidt jeg vet så er det basert på min lønn, så jeg kommer bare til å få det vanlige i mnd. Hvordan skal jeg og min mann da ha råd til å kjøpe masse barneutstyr? Trodde man liksom skulle få litt ekstra så man kunne kjøpe alt man trenger... Men vi må jo bruke resten av sparepengene våre på det. Vi tjener ikke akkurat mye, er det sånn for alle?? Tenker på de som har ennå mindre enn oss..... Anonymkode: dc5a9...377
Danseskjørt Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Mye kan kjøpes pent brukt på Finn.no også må man kjøpe litt og litt. Blir dyrt å kjøpe alt på en gang. 17
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 Jaja selfølgelig, vi kommer ikke til å kjøpe mye nytt, det har vi aldri hatt råd til uansett!! Anonymkode: dc5a9...377
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 Så staten skal utbetale masse ekstra til alle som får barn? Det er dere som har valgt å få barn og burde jo visst om dette på forhånd.. Barn koster penger, var det en stor overraskelse? Anonymkode: 278cd...756 37
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 Det er basert på lønnen til den som tar ut permisjon, så tar mannen din permisjon er det hans lønn som gjelder. Du får barnetrygd - mye kan kjøpes brukt for 1300kr mnd. Anonymkode: f1801...661 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #7 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har termin om 3 mnd, og jeg har rett på å få foreldrepenger. Men så vidt jeg vet så er det basert på min lønn, så jeg kommer bare til å få det vanlige i mnd. Hvordan skal jeg og min mann da ha råd til å kjøpe masse barneutstyr? Trodde man liksom skulle få litt ekstra så man kunne kjøpe alt man trenger... Men vi må jo bruke resten av sparepengene våre på det. Vi tjener ikke akkurat mye, er det sånn for alle?? Tenker på de som har ennå mindre enn oss..... Anonymkode: dc5a9...377 Ja, det er sånn for omtrent alle. Det er noen unntak for de som ikke har opparbeidet seg foreldrepenger. De får en engangssum i stedet. Denne skal da være i stedet for foreldrepengene og utgjør totalt mindre enn foreldrepenger. Anonymkode: 69c7d...f24 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #8 Skrevet 31. januar 2021 Jeg er alene og har ikke hatt mulighet til å jobbe heltid/måttet betale en hel masse kostnader de siste årene som har gjort meg ganske "fattig" for en periode i livet mitt. (Det vil ta seg opp når jeg er ute av permisjon og kan jobbe fullt, men det er ganske trangt her for øyeblikket) Nå er jeg 7 mnd på vei og har skaffet alt jeg trenger til babyen - fra seng, bilstol og vogn til klær og møbler til barnerommet, på finn.no. Denne "enorme kostnaden" folk snakker om og som du finner estimater på nett til, ligger på over 20 000 for alt utstyret. Jeg har brukt under 5000 på alt, og da er noen ting helt nytt slik som vognpose, badebalje ++ Du kan få masse gratis, folk vil gjerne gi gaver, brukte babyting er knapt brukt (barnet vokser kjempefort, mange av klærne jeg kjøpte på finn.no har merkelappen på fortsatt!). Ingen grunn til verken panikk eller å kjøpe alt/masse dyre ting. Babyer trenger ikke så voldsomt, men du må være litt ressurssterk og følge litt med så finner dere alt dere trenger til veldig lite penger. Anonymkode: 6e718...1be 9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #9 Skrevet 31. januar 2021 Det er sånt man tenker på i god tid før barn settes til verden. Nei man får ikke noe som helst gratis. Alt må jobbes hardt for her i livet, også for å klare å forsørge barn. Anonymkode: 08154...08e 7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #10 Skrevet 31. januar 2021 Ja det er sånn for alle, vi venter tvillinger å du kan tenke deg alt vi må kjøpe 😂 men vi startet å handle allerede når jeg var 3 mnd på vei slik at utgiftene blir fordelt. Anonymkode: 8ded3...74a 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #11 Skrevet 31. januar 2021 Ts, bruk Finn aktivt. Og veien blir til mens man går. Anonymkode: abb87...f41 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #12 Skrevet 31. januar 2021 Du kan jo starte en tiggespleis eller en tiggeannonse på finn.no sånn som tapere som ikke tenker gjennom konsekvenser av handlinger gjør. Anonymkode: aadea...327 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #13 Skrevet 31. januar 2021 Eller du kan bli uføretrygda og få 90 000 skatterfrie kroner pr barn, i tillegg til trygd hver mnd. Anonymkode: aadea...327
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #14 Skrevet 31. januar 2021 Vi begynte ganske tidlig i svangerskapet med å kjøpte ting. Vi kjøpte litt hver mnd så det ikke ble et stort beløp helt på slutten. Vi arvet også mye, kjøpte noe brukt 😊 Anonymkode: 14193...d45 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #15 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja det er sånn for alle, vi venter tvillinger å du kan tenke deg alt vi må kjøpe 😂 men vi startet å handle allerede når jeg var 3 mnd på vei slik at utgiftene blir fordelt. Anonymkode: 8ded3...74a Og!!! Til jul og bursdag så ønsket vi oss baby ting! Det hjalp også Anonymkode: 8ded3...74a 6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #16 Skrevet 31. januar 2021 Begynn å tråle Finn nå Skriv en liste med ting dere MÅ ha, bør ha og vil ha. Husk at nybakte foreldre er noen av de mest betalingsvillige som finnes og det er mye rart som selges som man egentlig ikke trenger. Anonymkode: 838b8...9ac 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #18 Skrevet 31. januar 2021 Du trenger: barnevogn bilstol seng når baby vokser ut av vognbagen tåteflasker (kanskje) litt klær (nei du trenger ikke 20 av hvert) bleier, salve dyne til vogn og evt seng Dette koster ikke all verden. Vogn er dyrt, så sjekk Finn. Bilstol trenger dere etterhvert om dere har bil, du skriver ikke noe om det. Anonymkode: dd119...cfb 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #19 Skrevet 31. januar 2021 Brukte de 90 000,- fra engangsstønad til utstyr. Får uføretrygden som vanlig, og far hadde 40 uker permisjon med full lønn. Ønsket ikke å kjøpe noe brukt til ungen vår. Hadde aldri fått barn om vi ikke hadde råd til å gi ungen nye ting og dyre reiser. Anonymkode: d067e...57e 1
IkkeStudentLenger Skrevet 31. januar 2021 #20 Skrevet 31. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Brukte de 90 000,- fra engangsstønad til utstyr. Får uføretrygden som vanlig, og far hadde 40 uker permisjon med full lønn. Ønsket ikke å kjøpe noe brukt til ungen vår. Hadde aldri fått barn om vi ikke hadde råd til å gi ungen nye ting og dyre reiser. Anonymkode: d067e...57e Troll 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå