Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La en tørketrommel ut for salg på finn.no for kr 2000,- og samtalen til han ene kan dere lese nedenfor. 

Så hva gjør jeg nå? Har flere andre som venter, og vil ha den, til fullpris. Samtidig har jeg ikke lyst å vippse tilbake pengene til en dust som ikke dukker opp. Men vil ikke være helt drittsekk som straffer han med syke barn..  Det føles bare uggent hele greia. Hva gjør jeg?
  • Hei :) 1800kr så henter jeg den i løpet av helgen
  • 28.01 16:37
    Du skrev: 
    Hei! Helt greit, er en deal det ☺
  •  
    skrev: 
    Den er såmå si ny ikke sant?
  • Du skrev: 
    Nei, den er brukt den. Men jeg er enslig og bruker den bare til sengetøy og håndklær så, er jo ikke oppbrukt 😅
  •  
     skrev: 
    :) synes den ser ok ut. Adresse?
  • Du skrev: 
    Tror den er det altså.. Men bare sånn at du ikke forventer noe som er som nytt, så har jeg vel brukt den 6 ganger i måneden ca. Men fungerer helt fint, og hadde egentlig tenkt å fortsette ha den, men er litt nysgjerrig på å prøve en kombi maskin fordi jeg likevel må kjøpe en ny vaskemaskin. 😋 Holder til på xxxxxxxx xxxxxxxxc. Har du noen formening om du tenker å komme Lørdag eller Søndag? ☺
  • Skrev: 
    Eg prøver lørdag
  • Eg kommer nok til å bruke den ca det samme :) det var jo i grunnen veldig lite med 6 ganger måneden.
  • Du skrev: 
    Den er så grei så!
    Ja veldig greit å slippe ha sengetøy hengende over dører osv 😅
  •  
    Skrev: 
    Tlf nr? så vippser eg 50% så vet du eg e seriøs :)
  • Du skrev: 
    Så greit, det setter jeg pris på ☺ kan vippses til 12345678 ☺
  • Du skrev: 
    😁👍🙏
  • 29.01 17:56
    Du skrev: 
    Når i morgen kan det passe deg å hente den ? 😊
  • 29.01 21:07

Skrev: 
    En gang etter middag tenker eg.
  • Du skrev: 
    Hva vil det si? 😅 Jeg er ikke hjemme på kvelden..
  •  
    skrev: 
    Er før 18 ok? :)
  • Du skrev: 
    Helt topp! 😊🙌
  •  
    skrev: 
    Da henter eg den og blir i xxxxxxx og går på byen 👍🏾
  • Du skrev: 
    🥳🥳
  • I går, 13:51
    skrev: 
    Hei. Fikk plutselig mye å gjøre, eg rekker ikke før 18. Men eg kan være hos deg i morgen ca kl 12
  •  
    Kan du ta målene på maskinen? Har en mindre bil i morgen, må nesten vite den går inn døren. :)
  • Du skrev: 
    Den er 83x60x (ca) 65cm. Dvs 83x60x60 men noen steder bl.a. grunnet døra stikker litt ut, knotter osv blir den oppmot 65cm noen steder.
  • I dag, 10:15
    Du skrev: 
    Håper du har med deg noen for å hente denne? Den er fryktelig tung, og det er lite hjelp i meg dessverre 😅
  • I dag, 11:13
  • skrev: 
    Hei. Beklager men et av barna mine har havnet på legevakten. Eg må hjelpe ex kona og passe de andre to av barna mine.

Anonymkode: 4dd21...148

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gir han en frist, henter han ikke så vippser du tilbake

Anonymkode: 95b0f...fa4

• Liker 7
Skrevet

Vipps tilbake og gi faen. Sånne folk er helt jævlig å samarbeide med. Du skylder han ingenting nå. 
Får mark bare av å lese samtalen 😹

Anonymkode: 09c30...6dc

• Liker 7
Skrevet

«Fikk plutselig mye å gjøre»...

Der tapte han. Selg til nestemann. 

• Liker 6
Skrevet

Gi han en frist til f.eks klokken 18. Er den ikke hentet da vippser du tilbake og selger videre. Det er helt innafor.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du gir han en frist, henter han ikke så vippser du tilbake

Anonymkode: 95b0f...fa4

Nei, hun kan gi han én mulighet til til å hente, grunnet spesielle omstendigheter utenfor kjøpers kontroll. Om han ikke dukker opp da heller beholder hun selvfølgelig forskuddet for alt bryderiet og selger til nestemann. Det er jo tross alt hele poenget med et forskudd.

Endret av Traktor
  • Liker 2
Skrevet
Sirah skrev (1 minutt siden):

Gi han en frist til f.eks klokken 18. Er den ikke hentet da vippser du tilbake og selger videre. Det er helt innafor.

TS har allerede gitt to frister.

Som svar på den siste meldingen skriver du da at du er nødt til å bli kvitt tørketrommelen nå, og fordi han har brutt to avtaler, selger du den til noen andre. Og vippser selvfølgelig tilbake det han har vippset til deg.

Så selger du den for 2000 til noen andre.

Anonymkode: 149c2...466

Skrevet

Jeg synes ikke du trenger noen ny frist, dere har ingen avtale i dag. Han brøt den forrige.

Han hadde sikkert andre morsommere ting å gjøre enn å dra og hente en tørketrommel en lørdag ettermiddag. Det hørtes ut som hvit løgn det med unga også. For alt vi vet...

Sånne kjøpere må settes på plass, de forpester Finn.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS har allerede gitt to frister.

Som svar på den siste meldingen skriver du da at du er nødt til å bli kvitt tørketrommelen nå, og fordi han har brutt to avtaler, selger du den til noen andre. Og vippser selvfølgelig tilbake det han har vippset til deg.

Så selger du den for 2000 til noen andre.

Ja jeg så det, var bare fordi TS følte på at han droppet denne pga syke barn. Jeg hadde personlig gjort som du skisserer.

• Liker 1
Skrevet

Alt kan skje, så man skal få mulighet å hente senere. Hvis du har tapt muligheten å selge til fullpris til en annen fordi han ikke dukket opp, så beholder du forskuddet.

Hvis han ikke kommer og du selger likevel til en annen til fullpris, så refunderer du beløpet for du har ikke tapt noe. 

Anonymkode: c09d8...877

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alt kan skje, så man skal få mulighet å hente senere. Hvis du har tapt muligheten å selge til fullpris til en annen fordi han ikke dukket opp, så beholder du forskuddet.

Hvis han ikke kommer og du selger likevel til en annen til fullpris, så refunderer du beløpet for du har ikke tapt noe. 

Jo, hun har tapt masse tid. En haug med meldinger frem og tilbake og to dager hun delvis har måtte satt av til dette fordi kjøper egentlig skulle komme å hente. Salg av ting på finn tar utrolig mye tid. 900 kr i kompensasjon for dette er bare småpenger. Behold forskuddet med beste samvittighet. Hele poenget med slikt depositum er at det ikke er refunderbart og skal gi kjøper et intensiv til å faktisk holde avtalen, samt kompensere selger dersom kjøper ikke gjør det.

Endret av Traktor
  • Liker 2
Skrevet
Traktor skrev (1 minutt siden):

Jo, hun har tapt masse tid. En haug med meldinger frem og tilbake og to dager hun delvis har måtte satt av til dette fordi kjøper egentlig skulle komme å hente. Salg av ting på finn tar utrolig mye tid. 900 kr i kompensasjon for dette er bare småpenger. Behold forskuddet med beste samvittighet. Hele poenget med slikt depositum er at det ikke er refunderbart. 

Før dette kan være gjeldene må kjøper har fått tilstrekkelig med muligheter å hente varen. Det virket ikke som det er tilfelle her.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Før dette kan være gjeldene må kjøper har fått tilstrekkelig med muligheter å hente varen. Det virket ikke som det er tilfelle her.

Er ikke to avbrutte avtaler tilstrekkelig med muligheter? Hvor mange ganger er tilstrekkelig?

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Traktor said:

Jo, hun har tapt masse tid. En haug med meldinger frem og tilbake og to dager hun delvis har måtte satt av til dette fordi kjøper egentlig skulle komme å hente. Salg av ting på finn tar utrolig mye tid. 900 kr i kompensasjon for dette er bare småpenger. Behold forskuddet med beste samvittighet. Hele poenget med slikt depositum er at det ikke er refunderbart og skal gi kjøper et intensiv til å faktisk holde avtalen. 

Om hun virkelig var i nød med å bli kvitte den på dagen så hadde hun ikke laget en avtale at han kom neste dag.

Dette er en bindende avtale, så fort han har sendt deg halvparten så er han bindende til og hente den. Det jeg ville gjort er og ringt en varebil for og få hentet den og levert den til han på hans regning.

Dette er ikke lenger ditt problem, det er hans. 

Det står klinkende klart i kontrakten at så fort avtalen er laget og penger er på kontoen så er det bindende.

jeg tar aldri imot 50%.

Når jeg selger så sier jeg ifra at jeg skal ha forhåndsbetaling med fulle beløp + porto, eller kom til døra med fulle beløpet. Når jeg da har fått dette beløpet, så har han "Kjøpt" varen hos meg, uavhenging om han kommer på døra eller ikke. han kan IKKE kreve pengene tilbake siden dette er bindende. Om han ikke kommer og henter den og nekter, så kan du beholde pengene, selge vaskemaskinen på nytt. enkelt å greit

Endret av Revenmann29
  • Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke du trenger noen ny frist, dere har ingen avtale i dag. Han brøt den forrige.

Han hadde sikkert andre morsommere ting å gjøre enn å dra og hente en tørketrommel en lørdag ettermiddag. Det hørtes ut som hvit løgn det med unga også. For alt vi vet...

Sånne kjøpere må settes på plass, de forpester Finn.

Trur ikke han lyger med tanke på at han har sendt halvpartene av pengene, da hadde han bedt om pengene tilbake.. Lov og tenke litt.

Anonymkode: d5ece...547

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

3 muligheter er mer enn nok. 

Skrevet

Er han dust fordi en unge havner på legevakta?

Vipps tilbake pengene og selg til noen andre. 

Anonymkode: 59c7d...719

• Liker 1
Skrevet

Allerede i første melding inngår dere en juridisk bindende avtale. Du kan ikke bryte den avtalen fordi motparten opplever vanskeligheter utenfor hans kontroll (sykt barn). Det du derimot kan gjøre er å spørre kjøper om han ønsker å heve kjøpet. 

Anonymkode: aceef...18c

• Liker 2
Skrevet

Avtalen i første melding er 1800 kr og hente i løpet av helgen.

Henter han ikke i løpet av helgen, kan du med god samvittighet selge til noen andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Allerede i første melding inngår dere en juridisk bindende avtale. Du kan ikke bryte den avtalen fordi motparten opplever vanskeligheter utenfor hans kontroll (sykt barn). Det du derimot kan gjøre er å spørre kjøper om han ønsker å heve kjøpet. 

Anonymkode: aceef...18c

En juridisk bindene avtale om at kjøper skal hente i løpet av helgen. Som selger først bryter fordi han "plutselig fikk mye å gjøre".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...