Gå til innhold

Hvor lenge er det til barene og klubbene igjen i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hvor lenge er det til vi kan leve normalt?

har staten sagt noe om det? Finner ingen svar online. Det klikker for meg snart

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

håper etter påske om ikke før. med de samme reglene i november.

Skrevet
1 minutt siden, buksa di said:

håper etter påske om ikke før. med de samme reglene i november.

Håper det samme. Var en jeg snakket med som sa desember og da begynte jeg nesten å gråte

Skrevet (endret)
Jajariktigriktig skrev (1 minutt siden):

Håper det samme. Var en jeg snakket med som sa desember og da begynte jeg nesten å gråte

Jeg håper virkelig ikke det. Men restriksjoner må vi nok ha og det er jeg enig i, Men en mellom ting.

Endret av buksa di
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Staten og helsemyndigheter kan ikke vite hvor lang tid det tar og bekjempe viruset. Selvfølgelig åpnes det ikke på lenge da det muterte viruset forventes og overta for det opprinnelige viruset på et tidspunkt. Det er 70 prosent mer smittsomt og vil smitte veldig på slike steder. Barer er sikkert det siste som åpnes. Og det skjer nok når den voksne befolkning er vaksinert. Eller kanskje i sommer når været også hjelper oss. I beste fall til våren. Men ingen vet... 

Endret av J.E
  • Liker 2
Skrevet

Det jeg savner mest er egentlig kulturarrangermanger, jeg savner å øvelsene mine med gruppen min.

• Liker 1
Skrevet

og barer og utesteder er ikke så viktig, mest å kunne være sosial på resturant for min del, se på show, gå på kino ol.

kunne ta seg en øl.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, J.E said:

Staten og helsemyndigheter kan ikke vite hvor lang tid det tar og bekjempe viruset. Selvfølgelig åpnes det ikke på lenge da det muterte viruset forventes og overta for det opprinnelige viruset på et tidspunkt. Det er 70 prosent mer smittsomt og vil smitte veldig på slike steder. Barer er sikkert det siste som åpnes. Og det skjer nok når den voksne befolkning er vaksinert. Eller kanskje i sommer når været også hjelper oss. Men ingen vet... 

skjønner at man ikke kan vite det nøyaktig, men de brude vel klare å estimere sånn ca hvor lang tid det tar. Synes alt burde bli normalt når de i risikogruppen har blitt vaksinert. Er jo nesten bare de som stryker med uansett av dette viruset

• Liker 1
Skrevet
Jajariktigriktig skrev (10 minutter siden):

Tror du med forberede deg på lengre enn desember. Å tenke at man kan leve normalt igjen før påske er etter min mening ekstremt naivt. 

Skrevet
Sylveon skrev (Akkurat nå):

Tror du med forberede deg på lengre enn desember. Å tenke at man kan leve normalt igjen før påske er etter min mening ekstremt naivt. 

Det kan hende det åpnes med restriskjoner da, tipper de fleste skjønner det. At det ikke blir som normalt.

Skrevet
Jajariktigriktig skrev (1 minutt siden):

skjønner at man ikke kan vite det nøyaktig, men de brude vel klare å estimere sånn ca hvor lang tid det tar. Synes alt burde bli normalt når de i risikogruppen har blitt vaksinert. Er jo nesten bare de som stryker med uansett av dette viruset

På grunn av forsinkelse i vaksineleveranser er det vanskelig og estimere. Dessuten er problemet med og åpne etter at folk f. Eks 65 er vaksinert at folk 40- 60 årsalderen opptar plassen på sykehusene. Ikke sykehjemspasientene... ikke et problem når det er få smittede men hvis vi slipper løs smitten vil det bli et stort problem. Vi har veldig begrenset med intensiv plasser i Norge.

Skrevet

Jeg kan ikke leve sånn her til desember. Har ikke mental helse til det og er redd for å bli suicidal. Men så lenge jeg ikke dør av korona er staten fornøyd...

• Liker 1
Skrevet
J.E skrev (Akkurat nå):

På grunn av forsinkelse i vaksineleveranser er det vanskelig og estimere. Dessuten er problemet med og åpne etter at folk f. Eks 65 er vaksinert at folk 40- 60 årsalderen opptar plassen på sykehusene. Ikke sykehjemspasientene... ikke et problem når det er få smittede men hvis vi slipper løs smitten vil det bli et stort problem. Vi har veldig begrenset med intensiv plasser i Norge.

Så løsningen er å stenge ned hele Norge på perament tid, selvom smitten går nedover og grensene er stengt.

• Liker 1
Skrevet
J.E skrev (6 minutter siden):

Det er 70 prosent mer smittsomt og vil smitte veldig på slike steder.

Smittsomheten er nå justert kraftig ned. Foreløpige undersøkelser hos FHI gir økning i R-tallet mellom 0,3 og 0,4 med den britiske varianten. Og siden R-tallet mellom nyttår og Follo-utbruddet har vært 0,6, så vil ikke det muterte viruset øke smitten i Norge. Dette fordi R-tallet kun kan bli 1 i værste fall. Og det er selv om vi fjerner alle de nye tiltakene som kom i forbindelse med Follo-utbruddet.

Det er også flere undersøkelser på gang som gir grunnlag for å mistenke at den nye varienten er mindre smittsom enn fryktet.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/fhi-overlege-mutantviruset-har-lavere-spredningsevne-enn-forst-antatt/s/12-95-3424080550

https://www.dagbladet.no/nyheter/stenger-ned-uten-a-vite-noe/73335612

Skrevet (endret)
buksa di skrev (2 minutter siden):

Så løsningen er å stenge ned hele Norge på perament tid, selvom smitten går nedover og grensene er stengt.

Strategien nå er vel nå og stenge der det behøves til en hver tid. Det er da vel åpent nå unntatt Oslo og Follo. 

Endret av J.E
  • Liker 1
Skrevet
J.E skrev (Akkurat nå):

Strategien nå er vel nå og stenge der det behøves til en hver tid. Det er da vel nå unntatt Oslo og Follo. 

Gudskjelov er regjeringen uenig, tanke på ting litt og litt begynner å åpne seg i Oslo og omegn fra osndag :)

• Liker 1
Skrevet
Krantz95 skrev (1 minutt siden):

Smittsomheten er nå justert kraftig ned. Foreløpige undersøkelser hos FHI gir økning i R-tallet mellom 0,3 og 0,4 med den britiske varianten. Og siden R-tallet mellom nyttår og Follo-utbruddet har vært 0,6, så vil ikke det muterte viruset øke smitten i Norge. Dette fordi R-tallet kun kan bli 1 i værste fall. Og det er selv om vi fjerner alle de nye tiltakene som kom i forbindelse med Follo-utbruddet.

Det er også flere undersøkelser på gang som gir grunnlag for å mistenke at den nye varienten er mindre smittsom enn fryktet.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/fhi-overlege-mutantviruset-har-lavere-spredningsevne-enn-forst-antatt/s/12-95-3424080550

https://www.dagbladet.no/nyheter/stenger-ned-uten-a-vite-noe/73335612

Dette er godt nytt. Og kanskje nok på landsbasis for at vi kan stoppe nasjonal bølge. Men Østlandet og særlig Oslo har ikke samme forutsetning for og greie det like bra. En annen her la ut artikkel om at ahus var fullt sist helg på intensiv med 15 pasienter... 

• Liker 1
Skrevet

Følg med på pressekonferanser så vet du mer om Erna sine 3 tenkte muligheter ; den mest pessimistiske er strenge tiltak til 2022. Men dette har ingen fasit på. Du får bruke fanstasier og finne alternative måter å treffe folk på, ute eller i små grupper på avstand. Det går hvis du må. 

Skrevet
Gagaen skrev (3 minutter siden):

Følg med på pressekonferanser så vet du mer om Erna sine 3 tenkte muligheter ; den mest pessimistiske er strenge tiltak til 2022. Men dette har ingen fasit på. Du får bruke fanstasier og finne alternative måter å treffe folk på, ute eller i små grupper på avstand. Det går hvis du må. 

Det går om du må? Hvordan da når alle er hjemme og ikke vil treffes?

Skrevet
Gagaen skrev (3 minutter siden):

Gøy å være ute med minus 10 grader. Alene, må nå bruke masse penger på å kjøpe vinterklær-

Thank good restriskjoner bli bedre neste onsdag, vi kan på resturant OG folk er mer åpen til treffes.

Bruke fantasien my ass.

• Liker 1
  • Opprett ny...