Smashing Skrevet 16. august 2005 #1 Skrevet 16. august 2005 Jeg fikk mensen en dag tidligere enn jeg pleier og det på en av de dagene jeg alltid trener spinning. Det er for meg en ganske hard treningsøkt. Men, i det siste har det bare gått bedre og bedre. Ganske gøy! Men, så fant jeg ut at jeg kan ikke trene når jeg har mensen. Jeg slet noe helt enormt nå siste gang. Er det noen andre som har noen erfaring med dette? Eller er det bare jeg som er sånn? Jeg hadde liksom ikke krefter og jeg drev og frøs. Det er jo rart når jeg egentlig svetta sånn.. Jeg er kanskje litt spesiell? Pleier du å trene med like mye innsats når du har mensen?
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #2 Skrevet 16. august 2005 Merker ikke noe forskjell på det. Men får veldig dårligere prestasjon hvis jeg har drukket lite vann en dag.
Nella Skrevet 16. august 2005 #3 Skrevet 16. august 2005 Trener selv om jeg har mensen ja. Men ser ann dagsformen litt. Starter ikke full rart på spinning feks, men justerer etter hva kroppen sier. Styrketrening er ikke neo problem. Drikk mye vann og lytt til kroppen så skal det ikke være noe problem, men kanskje du skal unngå de hardeste timene de første dagene?
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #4 Skrevet 16. august 2005 Såframt jeg ikke har store kramper og ikke klarer å bevege meg, så trener jeg selvsagt når jeg har mensen. Man er jo ikke syk heller! Faktisk føler jeg meg mye bedre når jeg trener, og trening kan døyve småkramper. Nå har jeg begynt å trene regelmessig (jogging 3-4 gagner pr uke), og etter jeg startet med dette har jeg nesten ikke hatt mensenkramper. Så å trene gjennom hele syklusen er bare sunt og hjelper iallefall meg til å dempe krampene
aline Skrevet 16. august 2005 #5 Skrevet 16. august 2005 trener ikke "hard" trening slik spinning er jeg da, men jeg trener uavhengig av mensen eller ikke ja, endrer ikke på verken innsatsen eller utførelsen. kan FØLE meg ekkel da, og det innvirker nok litt, da jeg driver med dans.
Gjest Gjest_snuppa_* Skrevet 16. august 2005 #6 Skrevet 16. august 2005 Jeg trener alltid like mye og hardt selv om jeg har mensen. Merker ingen forskjell på det, annet enn at jeg føler meg feit og stygg når jeg har mensen...
Gjest gjesten Skrevet 17. august 2005 #7 Skrevet 17. august 2005 Vanligvis trener jeg uansett om jeg har mensen eller ikke, men om det er første dagen av mensen kan jeg bli veldig sliten etterpå og også få sterkere kramper. Trening øker blodsirkulasjonen så egentlig er det hele ganske logisk. Hender at jeg dropper å trene aerobic eller spinning de dagene for å gå en lenger tur i stedet. For jeg vet at det beste som hjelper mot mine mensplager er moderat bevegelse. Ihvertfall den første dagen. Ellers hjelper jevnlig trening på plagene generelt sett da de minsker i omfang.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #8 Skrevet 17. august 2005 Føler at plagene blir lettere jeg når jeg trener. Men nå er ikke jeg den som har noen sterke plager vanligvis.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #9 Skrevet 17. august 2005 Jeg tener aldri, men hunsker fra gymtimene på skolen - det var helt grusomt. Så jeg trener ikke når jeg har mensen
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #10 Skrevet 17. august 2005 Vanligvis trener jeg uansett om jeg har mensen eller ikke, men om det er første dagen av mensen kan jeg bli veldig sliten etterpå og også få sterkere kramper. Trening øker blodsirkulasjonen så egentlig er det hele ganske logisk. ← Dette kan godt hende. Men trening har også den effekten at etter man har spent musklene, så slapper de bedre av etterpå. Det er iallefall den effekten trening har på meg når jeg har mensen. Jeg får altså mindre kramper når jeg har trent.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå