Gå til innhold

Er så usikker på om jeg skal akseptere bud på leligheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å selger leligheten rett utenfor Oslo. Det har vært veldig stor interesse og to som har gitt bud 100.000 over takst. Det har ikke vært vanlig visning enda. Er så utrolig usikker. Ville dere akseptert budet eller hatt vanlig visning?

Anonymkode: 33182...f33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akseptert 

Anonymkode: d7093...305

Skrevet

Ikke akseptert. Sjansen er stor for at du vil få mer i det åpne markedet.

Anonymkode: 34b12...ab2

• Liker 41
Skrevet

Ikke akseptert. Du sier det er stor interesse. 100 000 over takst er ikke uvanlig. Ville kjørt visning

Anonymkode: cb475...a7a

• Liker 22
Skrevet

Jeg hadde nok hatt is i magen og hatt vanlig visning. Men klart kommer an på din økonomiske situasjon.

Lykke til.

Anonymkode: a4c4e...5d5

• Liker 5
Skrevet

Hatt visning.

Anonymkode: 0e07c...c97

• Liker 3
Skrevet

Ikke aksepter da leiligheter går rundt pluss minus 500 000 over takst for tiden! 

• Liker 7
Skrevet

Du bør høre med megler hva deres erfaring er med salg i området, men er det stor interesser vil jeg tro du kan få mer med å gjennomføre visning og budrunde. 

Anonymkode: c31dc...e23

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Akseptert 

Anonymkode: d7093...305

Dersom du aksepterte bør du umiddelbart ta det tilbake. Snakk med megler. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis dere har annonsert visning så er vel regelen at budet uansett på stå til klokken 12 dagen etter visning. 

Anonymkode: fefe0...24c

• Liker 2
Skrevet

Si 200' over og det er demmes. 

Anonymkode: 57175...b58

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hadde aldri akseptert det.

Skulle du bare få prisantydning etter vanlig budrunde etter visningene har du "bare" gått glipp av 100.000,-. Jeg hadde lett gamblet 100.000,- på å få mer, spesielt i disse tider.

Markedet er sprengt, på nyhetene kan de fortelle om en prisvekst på 12% i Oslo.

Er prisantydning på leiligheten din satt veldig høyt så er det jo sikkert greit, men om prisantydning er helt normal hadde jeg aldri godtatt.

Har selv avslått bud langt over prisantydning ved salg av bolig, fikk 4 ganger mer enn det avslåtte budet senere (men fortsatt før ordinær budrunde).

Du har åpenbart et boligobjekt som er ettertraktet, at du allerede har fått to bud beviser det, ikke selg billig!

Endret av loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis dere har annonsert visning så er vel regelen at budet uansett på stå til klokken 12 dagen etter visning. 

Anonymkode: fefe0...24c

Dette stemmer jo ikke. Kjøper man bolig før visning eller mellom første og andre visning så heter det å kuppe.

Skrevet

Ingenting å tenke på! Kjør visning først! 

Anonymkode: c2c0f...23b

• Liker 4
Skrevet

Is i magen. Hold visning du. 

Anonymkode: e38c2...d74

• Liker 3
Skrevet (endret)

Må si det høres ut som om du har en sløv megler, har fulgt meg de 3 siste ukene i mitt område som har lavere prisstigning i oslo enn andre steder i oslo, så jeg ble overrasket at det plutselig har blitt slike tilstander her. 

En megler bør gi deg råd om hva du burde gjøre som er til beste for deg selv. Høres ut som du fikk kniven på strupen med tanke på å akseptere bud, og sånn skal det ikke være. 

Når kjøpere kommer med bud før visning er det fordi de vet at budrunden blir het. 

Endret av galaxii
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ikke akseptert. Sjansen er stor for at du vil få mer i det åpne markedet.

Anonymkode: 34b12...ab2

Utenfor Oslo? 

Anonymkode: bd48c...273

• Liker 1
Skrevet
galaxii skrev (31 minutter siden):

Ikke aksepter da leiligheter går rundt pluss minus 500 000 over takst for tiden! 

I Oslo ja, ikke utenfor 

• Liker 1
Skrevet
galaxii skrev (5 minutter siden):

Må si det høres ut som om du har en sløv megler, har fulgt meg de 3 siste ukene i mitt område som har lavere prisstigning i oslo enn andre steder i oslo, så jeg ble overrasket at det plutselig har blitt slike tilstander her. 

En megler bør gi deg råd om hva du burde gjøre som er til beste for deg selv. Høres ut som du fikk kniven på strupen med tanke på å akseptere bud, og sånn skal det ikke være. 

Når kjøpere kommer med bud før visning er det fordi de vet at budrunden blir het. 

En megler rådgir ALDRI i slike situasjoner
TS, ikke aksepter! Det budet der kommer garantert også i den ordinære budrunden!

Anonymkode: f9b1c...aa3

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I Oslo ja, ikke utenfor 

Det kommer an på hvor hen. Jeg har sett på boligmarkedet i mange år og man må mer enn 2 timer utenfor Oslo for å falle utenfor oslo priser. Slik at det er for langt å pendle. Hvor er dette? 

Jeg forstår ikke hvorfor du la ut spørsmålet for å akseptere ett minutt etterpå 🥴

Endret av galaxii

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...