AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #1 Skrevet 31. januar 2021 Vi har hytte 1,5 time fra nærmeste sykehus og 2,5 time fra sykehuset hvor jeg planlegger å føde. Forrige fødsel fødte jeg 4 dager over termin, det gikk sakte fremover og det var tydelig hva som var på gang med rier som tok seg sakte opp i et helt døgn før aktiv fødsel. Fikk imidlertid beskjed om at det gikk så seint pga baby hadde kilt seg fast og de mente jeg burde forvente en raskere fødsel med nr 2. Spørsmålet er, i denne situasjonen hvor nære termin hadde du tørt å være på hytten? Jeg spør i forbindelse med planlegging av ferie. Anonymkode: d7623...080
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Vi skal på hytta snart, det er ca 3t hjemmefra. Da er jeg 35 uker på vei. Det var siste frist for oss iallefall Men jeg fødte relativt raskt sist, rett før termin. Anonymkode: ccf5d...5f7
Ginny Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 Hvis du klarer kjøreturen så er det ganske trygt å dra fram til og med uke 35-36 tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 Jeg skal føde i juli og har veldig lyst å være mest mulig på hytta før fødselen, men tror nok siste tur blir i slutten av uke 37. Jeg hadde styrtfødsel sist og fødte i uke 39 😕 Har hytte 3 timer unna sykehuset jeg skal føde på, men bare 20 min unna nærmeste fødeavdeling, så skulle baby komme før termin er jeg ikke lang unna en fødeavdeling ihvertfall. Anonymkode: 4abe0...7e9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 Tror siste frist hade vært uke 37 for meg. Første kom litt før, lang og kjip fødsel. Nr 2 kom en uke etter termindato, som en virvelvind, var ute på et par timer. Anonymkode: 0be9a...536
Kicki_90 Skrevet 31. januar 2021 #6 Skrevet 31. januar 2021 Med den typen reisevei, uke 35/36. Fødte selv i uke 38, med total tid på 7 timer fra vannavgang til ungen var ute. Jeg hadde ikke orket 1,5 time i bil med riene jeg hadde, det holdt med 10 min.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #7 Skrevet 31. januar 2021 Jeg har termin ved påsketider og har tenkt meg på fjellet/ på hytta i påsken. Har samme avstand som deg, TS. Sist gikk jeg 9 dager på overtid og det var kjedelige dager. Da vil jeg heller ha selskap og kose meg med god mat jeg får servert 🙂 Anonymkode: ed511...aed
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #8 Skrevet 31. januar 2021 Jeg tenker folk bor jo der vi har hytte også. Og det går jo på et vis. Men er skeptisk. Har tenkt at vi må reise hjem 3 uker før termin, men jeg er ikke sikker på om jeg kjenner det likt når det nærmer seg. Interessant å lese hva dere andre tenker. AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror siste frist hade vært uke 37 for meg. Første kom litt før, lang og kjip fødsel. Nr 2 kom en uke etter termindato, som en virvelvind, var ute på et par timer. Anonymkode: 0be9a...536 Å høre om fødsel nr 2 her gjør meg derimot litt skeptisk til å være så langt unna sykehus når vi enkelt kan velge å holde oss hjemme. Man kan jo ikke styre farten på fødsel, ei heller forutse 😅 det er i hovedsak for barn nr 1 sin sommerferie at jeg kunne tenkt meg å reist på hytten, hadde det bare vært meg og mannen så hadde vi lett bare blitt hjemme. Vi må planlegge når førstemann skal ta ut feire fra barnehagen derav tankene allerede nå. ts Anonymkode: d7623...080
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #9 Skrevet 31. januar 2021 Nå ble jeg stresset, jeg bor 3 timer fra føden. Anonymkode: f9a38...6c3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #10 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå ble jeg stresset, jeg bor 3 timer fra føden. Anonymkode: f9a38...6c3 Hehe, det er jo noe annet å bo der fast og forholde seg til det. Jeg har en venninne som bodde langt fra fødested, kom frem i tide, men det var kun liten fødestue og hun fikk komplikasjoner som gjorde at hun trengte større sykehus og måtte bli flydd dit. Det går jo helt fint. Men å velge å reise bort med en unge på slep rett før termin gjør jo at man må tenke seg om hvor det er fornuftig å trekke grensen. Jeg vil jo helst sitte 20 min i bil med rier foran å sitte 3 timer, men bor man 3 timer unna så gjør man det - og det går jo fint det også 😊 ts Anonymkode: d7623...080
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå