Gå til innhold

Jeg vil ikke betale for ditt dårlige forhold! (Gratis parterapi på familievernkontorene)

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg forstår meg ikke på disse folkene som er sånn at det første de tenker når det gjelder ALT er «hva koster dette meg?» Er en egen rase det der. De samme som er i kommentarfeltene overalt og utrykker misnøye over at det er dette skattepengene deres går til. 

«Forskning??? Noe så idiotisk å bruke skattepengene våre på!!!!*uendelig med utropstegn*

Anonymkode: 24cac...561

Hvorfor i alle dager og land skal man ikke diskutere hva penger faktisk blir brukt til? Det er jo kjempeviktig. 

Forskning er viktig for fellesskapet. Parterapi er ikke viktig for felleskapet og er noe folk bør besørge selv om de ønsker dette etter min mening. Særlig irriterende blir det når folk trekker det samme skitt-forholdet gjennom par-terapi mange ganger der felleskapet betaler for noe som er en privat-sak. 

ts. 

Anonymkode: c5fa4...454

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsebringende tiltak. Si at en familie ender opp med å likevel skilles, så vil det være en lettere prosess om de har lært seg å kommunisere og kanskje laget en plan sammen med en tredjepart. Kan spare barna for traumer.

De fleste som går i terapi gjør det pga barna. Ikke fordi det er gratis, er ikke gøy liksom 😛

Anonymkode: 976e0...eaa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det koster penger for samfunnet med samlivsbrudd også, så det er bedre for alle om de kan løse utfordringene sine på familievernkontor😉

Anonymkode: e05a1...5f3

Det kommer an på hva problemene er, tenker jeg.

Skrevet

Denne tråden er inspirert av de utallige trådene der folk i forhold anbefales parterapi til den store gullmedalje ved forholdsproblemer der det fremgår at mange par går gjentatte ganger i par-terapi på familievernkontorene.

Altså hva med kostandene av dette? Jeg er ikke litt interessert i at felleskapet betaler for at par trenger terapi! for å klare opprettholde sine forhold, annet hvert år. Ei heller tror jeg et øyeblikk på at det er bra for barn å vokse opp i familier der foreldrene stadig trenger 3.parter for å overhodet greie kommunisere med hverandre. 

Jeg finner det rett ut sagt provoserende at par med en helt normal økonomi skal belaste samfunnet med kostander for parterapi, år etter år.

Omg! Via skatt betaler jeg nok for ting som ikke er interessant for meg heller. Syter ikke om det allikevel. 

F.eks, barn betaler ikke for tannlege eller lege, fordi vi voksne mennesker betaler skatt. Skulle jeg sagt da, at jeg gidder ikke å betale for at alle andres unger skal kunne gå til lege/tannlege?!

Eller når voksne mennesker oppnår frikort hos lege (gjerne kroniske syke) , da er det skatten din og min som betaler de legebesøk som kommer etter frikortet er gitt ut. 

For barn er det like viktig at mor og far har det fint sammen som å få gå til lege / tannlege. 

Eller skal de som ikke har barn syte for at skattepengene de betaler går til gratis skolegang for barn? 

Klapp igjen, betal skatten din og slutt og syt for at vi har disse godene til folk som trenger det. 

Anonymkode: f37a1...7b1

• Liker 2
Skrevet

Denne tråden er inspirert av de utallige trådene der folk i forhold anbefales parterapi til den store gullmedalje ved forholdsproblemer der det fremgår at mange par går gjentatte ganger i par-terapi på familievernkontorene.

Altså hva med kostandene av dette? Jeg er ikke litt interessert i at felleskapet betaler for at par trenger terapi! for å klare opprettholde sine forhold, annet hvert år. Ei heller tror jeg et øyeblikk på at det er bra for barn å vokse opp i familier der foreldrene stadig trenger 3.parter for å overhodet greie kommunisere med hverandre. 

Jeg finner det rett ut sagt provoserende at par med en helt normal økonomi skal belaste samfunnet med kostander for parterapi, år etter år.

Om vi først skal begynne å tenke slik er det svært mye jeg ikke er interessert i at fellesskapet skal betale for.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ufør, betaler (for) mye i skatt pr mnd. Men ikke pokker om jeg klager slik som du gjør, for at folk kan få gå til parterapi. Fint at de som trenger det, har et tilbud de kan benytte seg av hvis de har utfordringer! 

Du høres ut som en med for mye penger som er gjerrig og veldig egoistisk! Først meg selv og så meg selv. Meg meg meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ufør, betaler (for) mye i skatt pr mnd. Men ikke pokker om jeg klager slik som du gjør, for at folk kan få gå til parterapi. Fint at de som trenger det, har et tilbud de kan benytte seg av hvis de har utfordringer! 

Du høres ut som en med for mye penger som er gjerrig og veldig egoistisk! Først meg selv og så meg selv. Meg meg meg. 

Og det er ikke meg, meg, meg å gladelig la samfunnet betale for at man skal få sitte å sutre foran en 3.part om forholdsproblemer, bare for at man skal kunne klappe seg på skulderen for å gjøre "det rette" før man går hjem og krangler videre? Right. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det er ikke meg, meg, meg å gladelig la samfunnet betale for at man skal få sitte å sutre foran en 3.part om forholdsproblemer, bare for at man skal kunne klappe seg på skulderen for å gjøre "det rette" før man går hjem og krangler videre? Right. 

ts

Unnskyld meg, du virker som en tulling. Håper alle som går til parterapi på familievernkontoret tenker på deg neste gang de er der 😄 Surpomp! 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, men nå det faktisk ikke snakk om at vi bare betaler parterapi for familier i NØD. 

Vi betaler parterapi for helt vanlige norkse barnefamilier som ikke ville gått i par-terapi annet enn FORDI det er gratis som har mer en god nok råd til å spyle penger i dass for par-terapien sin for egen lomme! Når de kommer igjen og igjen har det åpenbart heller ikke noen effekt for dem!

Når psykiatriske pasienter skal nektes behandling fordi de ikke viser ønsket fremgang, ser jeg ingen grunner til at barnefamilier skal få slengt gratis par-terapi etter seg: gang etter gang. 

ts

Hvor stor andel tror du egentlig det er snakk om, som går i terapi kun fordi de kan få det gratis?

• Liker 4
Skrevet

Koronavaksinen blir dekket av staten. Jeg synes alle kunne betalt for dette selv. Synes det er latterlig at flere hundre millioner av våre skattepenger skal gå til dette.

Anonymkode: 92361...0d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Unnskyld meg, du virker som en tulling. Håper alle som går til parterapi på familievernkontoret tenker på deg neste gang de er der 😄 Surpomp! 

Om så er så krever jeg i det minste ikke terapi av samfunnet for å være kranglefant i motsetning til de idiotene som driver med parterapi-maraton. 

ts

Skrevet

Jeg og mannen skal bestille time nå til uka. Skal tenke på deg og pengene du har bidratt med for at vi skal gjøre et siste forsøk på å redde forholdet vårt, TS ❤

Anonymkode: 27a29...6bd

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor skal ikke et normalt bemidlet par betale for det selv? Det er ikke som at samfunnet pålegger noen å være kjæreste, langt mindre trykke ut barn med personer som gjør dem ulykkelig. Hvorfor skal de ikke måtte ta ansvar for sine livsvalg selv?

Jeg syns kun vanskeligstilte par burde han ha rett til gratis par-terapi og det burde være et tilbud man bare får én gang per partner. 

ts

Veldig enig. Og hvorfor er ikke ordningen med ekstra barnetrygd behovsprøver? Alle vet at foreldrene ljuger om hvem som har barna når og får ekstra barnetrygd. I tillegg får folk ned millioninntekt det. Helt latterlig.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg og mannen skal bestille time nå til uka. Skal tenke på deg og pengene du har bidratt med for at vi skal gjøre et siste forsøk på å redde forholdet vårt, TS ❤

Anonymkode: 27a29...6bd

Vi bestilte denne uken ❤️

Anonymkode: 4464a...b61

• Liker 2
Skrevet

Omg! Via skatt betaler jeg nok for ting som ikke er interessant for meg heller. Syter ikke om det allikevel. 

F.eks, barn betaler ikke for tannlege eller lege, fordi vi voksne mennesker betaler skatt. Skulle jeg sagt da, at jeg gidder ikke å betale for at alle andres unger skal kunne gå til lege/tannlege?!

Eller når voksne mennesker oppnår frikort hos lege (gjerne kroniske syke) , da er det skatten din og min som betaler de legebesøk som kommer etter frikortet er gitt ut. 

For barn er det like viktig at mor og far har det fint sammen som å få gå til lege / tannlege. 

Eller skal de som ikke har barn syte for at skattepengene de betaler går til gratis skolegang for barn? 

Klapp igjen, betal skatten din og slutt og syt for at vi har disse godene til folk som trenger det. 

Dette er utrolig dårlig sammenligning. Familievernkontoret et til fordi voksne mennesker oppfører seg som små barn. 

Skrevet

Det er da langt billigere med litt terapi for samfunnet enn et samlivsbrudd med barn.

Utvidet barnetrygd, overgangsstødnad, stødnad til barnetilsyn. Nav-saksbehandlere som bruker mange timer gjennom barnas liv for å innhente opplysninger for å beregne bidrag og klagene på vedtakene osv. 

Anonymkode: 4f203...205

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Om så er så krever jeg i det minste ikke terapi av samfunnet for å være kranglefant i motsetning til de idiotene som driver med parterapi-maraton. 

ts

Så usaklig du er.

Det er bra for barna

Anonymkode: 9a548...9dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så usaklig du er.

Det er bra for barna

Anonymkode: 9a548...9dd

Bra for barna? Barna er neppe blitt spurt om hva de syns foreldrene skal gjøre. 

ts

Skrevet

Kanskje du selv får bruk for det en dag, TS 😉

Anonymkode: e2e2b...501

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette er ulempen med at staten ikke kan regulere hvem som får gifte seg og hvem som får lage barn.  Så lenge dette er en frihet hjernedøde mennesker har, handler det om skadebegrensning: Hva er billigst : gi ett par parterapi, eller ta konsekvensen av samlivsbruddet?

Gitt at mange av ofrene av denne manglende kontrollen fra staten ikke har  grunnleggende kontroll over hva de blir utsatt for, kan man heller ikke problematisere at de utagerer. Så spørsmålet er hvilket kostnader vi som stat vil ta.

Gitt historiske fakta, tror jeg parterapi og barnevern er de billigste, minst inngripende og mest kosteffektive løsningene på at vi alle sammen er mennesker.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...