Gå til innhold

Jeg vil ikke betale for ditt dårlige forhold! (Gratis parterapi på familievernkontorene)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tråden er inspirert av de utallige trådene der folk i forhold anbefales parterapi til den store gullmedalje ved forholdsproblemer der det fremgår at mange par går gjentatte ganger i par-terapi på familievernkontorene.

Altså hva med kostandene av dette? Jeg er ikke litt interessert i at felleskapet betaler for at par trenger terapi! for å klare opprettholde sine forhold, annet hvert år. Ei heller tror jeg et øyeblikk på at det er bra for barn å vokse opp i familier der foreldrene stadig trenger 3.parter for å overhodet greie kommunisere med hverandre. 

Jeg finner det rett ut sagt provoserende at par med en helt normal økonomi skal belaste samfunnet med kostander for parterapi, år etter år.

Anonymkode: c5fa4...454

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koster penger for samfunnet med samlivsbrudd også, så det er bedre for alle om de kan løse utfordringene sine på familievernkontor😉

Anonymkode: e05a1...5f3

• Liker 41
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Denne tråden er inspirert av de utallige trådene der folk i forhold anbefales parterapi til den store gullmedalje ved forholdsproblemer der det fremgår at mange par går gjentatte ganger i par-terapi på familievernkontorene.

Altså hva med kostandene av dette? Jeg er ikke litt interessert i at felleskapet betaler for at par trenger terapi! for å klare opprettholde sine forhold, annet hvert år. Ei heller tror jeg et øyeblikk på at det er bra for barn å vokse opp i familier der foreldrene stadig trenger 3.parter for å overhodet greie kommunisere med hverandre. 

Jeg finner det rett ut sagt provoserende at par med en helt normal økonomi skal belaste samfunnet med kostander for parterapi, år etter år.

Jeg tenker jeg betaler for at noen barn får beholde mamma og pappa i samme hus, og at andre barn får det best mulig i delt hjem. Husk at familievernkontoret også hjelper med mekling mellom foreldre som ikke bor sammen. 

• Liker 32
Skrevet

Koster om de  slutter med dette tilbudet også. Med tanke på økt barnetrygd,  overgangsstønaden, osv. 

For ikke å snakke om tragedien det er om at folk som bare hadde trengt litt hjelp,  da vil ende med skilsmisse. 

Anonymkode: 3c6d0...cee

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det koster penger for samfunnet med samlivsbrudd også, så det er bedre for alle om de kan løse utfordringene sine på familievernkontor😉

Anonymkode: e05a1...5f3

Hvorfor skal ikke et normalt bemidlet par betale for det selv? Det er ikke som at samfunnet pålegger noen å være kjæreste, langt mindre trykke ut barn med personer som gjør dem ulykkelig. Hvorfor skal de ikke måtte ta ansvar for sine livsvalg selv?

Jeg syns kun vanskeligstilte par burde han ha rett til gratis par-terapi og det burde være et tilbud man bare får én gang per partner. 

ts

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du og jeg er med på å betale for en masse i samfunnet. Det meste håper jeg ingen av oss får behov for. Kreftbehandling. Fengsel. Familievernkontoret. 

Men plutselig en dag om ikke så lenge så trenger vi det. Kanskje ikke du, men en som står deg nær. 

• Liker 28
Skrevet
stan skrev (22 minutter siden):

Du og jeg er med på å betale for en masse i samfunnet. Det meste håper jeg ingen av oss får behov for. Kreftbehandling. Fengsel. Familievernkontoret. 

Men plutselig en dag om ikke så lenge så trenger vi det. Kanskje ikke du, men en som står deg nær. 

Dette.

hvis vi skal begynne å diskutere selvforskyldt, skal lungekreftpasienter betale selv? Trafikkskadde som fyllekjørte?

Anonymkode: 7d732...079

• Liker 13
Skrevet
stan skrev (42 minutter siden):

Ja, men nå det faktisk ikke snakk om at vi bare betaler parterapi for familier i NØD. 

Vi betaler parterapi for helt vanlige norkse barnefamilier som ikke ville gått i par-terapi annet enn FORDI det er gratis som har mer en god nok råd til å spyle penger i dass for par-terapien sin for egen lomme! Når de kommer igjen og igjen har det åpenbart heller ikke noen effekt for dem!

Når psykiatriske pasienter skal nektes behandling fordi de ikke viser ønsket fremgang, ser jeg ingen grunner til at barnefamilier skal få slengt gratis par-terapi etter seg: gang etter gang. 

ts

• Liker 4
Skrevet

FVK blir stort sett brukt til obligatorisk mekling av skilsmisseforeldre med barn under 16 år. Så blir det videre brukt til hjelp for fordeling av foreldreansvar, barneomsorg osv. 

Er det ikke bra at det stilles krav til foreldre under en skilsmisse når det er barn inkludert? At en 3. part har som ansvar å ivareta barnets trygghet, interesse og krav til omsorg? 

Anonymkode: 03884...818

• Liker 8
Skrevet

Jeg har ikke kreft og jeg blir sykt provosert at helsevesenet tilbyr gratis kreftbehandling 

Anonymkode: f60b7...a3c

• Liker 7
Skrevet

Buhu. 

Anonymkode: f8046...7c9

• Liker 2
Skrevet

JEG MÅ BETALE FÅR AT ALVORLIG SYKE KORONAPASIENTER FÅR INTENSIVBEHANDLING Å DET JØR MEG SÅ FORBANNA!!!!!111111oneONE 🤡🤡🤡🤡🤡

Anonymkode: f8046...7c9

• Liker 3
Skrevet

Hvis du visste alt av hva dine skattepenger gikk til hadde du i alle tilfeller antagelig svimt av. Det er alt fra fvk, til fengsel, til nedkapping av regnskogen, til middager ute på restaurant for endel, til vinflasker og kanskje muligens også et par striper kokain. 

Du ville blitt overrasket! 

Anonymkode: 9f8f3...d1f

• Liker 7
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, men nå det faktisk ikke snakk om at vi bare betaler parterapi for familier i NØD. 

Vi betaler parterapi for helt vanlige norkse barnefamilier som ikke ville gått i par-terapi annet enn FORDI det er gratis som har mer en god nok råd til å spyle penger i dass for par-terapien sin for egen lomme! Når de kommer igjen og igjen har det åpenbart heller ikke noen effekt for dem!

Når psykiatriske pasienter skal nektes behandling fordi de ikke viser ønsket fremgang, ser jeg ingen grunner til at barnefamilier skal få slengt gratis par-terapi etter seg: gang etter gang. 

ts

Det er veldig lang ventetid på gratis parterapi her i området så her er det bare de som trenger og som har små barn som får hjelp.

Anonymkode: 4464a...b61

• Liker 4
Skrevet

FVK driver mest med andre ting.

Ikke så opptatt av barns oppvekstvilkår du, da. Barnets beste

Anonymkode: 9a548...9dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

betaler parterapi for helt vanlige norkse barnefamilier som ikke ville gått i par-terapi annet enn FORDI det er gratis som har mer en god nok råd til å spyle penger i dass for par-terapien sin for egen lomme! Når de kommer igjen og igjen har det åpenbart heller ikke noen effekt for dem!

De kommer vel igjen og igjen fordi de tror det kan føre til noe? Rike folk er som oftest ikke dumme. 

Det er litt skummelt å skulle sette en grense for inntekt på slikt. Hva er rette beløpet? Hvorfor skulle det bare gjelde denne tjenesten? 

Likhet er en av de norske ideene. Men det er kanskje ikke så nøye om du kan spare noen skattekroner? 

• Liker 2
Skrevet

Terskelen for å kontakte fvk er lavere enn om man skal lete etter en parterapeut med gode anbefalinger. Hva hvis den ene av partene nekter å betale regningen?

Anonymkode: 8ab0b...79a

• Liker 3
Skrevet

Du må huske på at folks psykiske og fysiske helse henger tett sammen med hvor bra forholdet deres er. Kvinner i dårlige forhold får for eksempel oftere slag, hjerteinfarkt, autoimmune sykdommer osv. 

Familievernkontoret kan virke forebyggende på mange ulike områder og det er faktisk mye billigere for samfunnet å forsøke å være preventiv heller enn å reparere skader (som ikke alltid er mulig, er mye dyrere og tar mye lengre tid). 

Anonymkode: 8ae48...802

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Terskelen for å kontakte fvk er lavere enn om man skal lete etter en parterapeut med gode anbefalinger. Hva hvis den ene av partene nekter å betale regningen?

Anonymkode: 8ab0b...79a

Vel, da bør man kanskje ta hintet om at den ene parten føler seg FERDIG MED FORHOLDET!

ts

Skrevet

Jeg forstår meg ikke på disse folkene som er sånn at det første de tenker når det gjelder ALT er «hva koster dette meg?» Er en egen rase det der. De samme som er i kommentarfeltene overalt og utrykker misnøye over at det er dette skattepengene deres går til. 

«Forskning??? Noe så idiotisk å bruke skattepengene våre på!!!!*uendelig med utropstegn*

Anonymkode: 24cac...561

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...