Gå til innhold

Lite sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en ung mann i 20 årene. Jeg har vært sammen med min samboer i snart 6 år. De 2 siste årene har hun vist svært lite sexlyst, og jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere det. 

Jeg har nå sluttet å "trygle" og merker at egen sexlyst begynner å forsvinne. De få gangene vi har sex virker det som om hun går med på det, bare utfra skyldfølelse, som blir helt feil..

Jeg har ikke tørt å ta praten om dette, fordi jeg vet at hun hadde oppfylt mine ønsker utfra skyldfølelse, når jeg egentlig bare ønsker å være ønsket. Er litt rådvill...

Anonymkode: 93596...600

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal fortelle henne det. At du savner å føle seg ønsket. 

• Liker 1
Skrevet

Da vi var i 20-årene var sexlysten min på vei ned. Barna kom, mye hodebry på jobb, leilighet som skulle fungere og familieliv som skulle pleies. Sexen ble nedprioritert. Hodet mitt bare rett og slett ikke innstilt på det. Vi elsket for at han kunne få «lette på trykket», men jeg var liksom ikke med.

Det var omtrent da vi oppdaget det med kjærlighetsspråk. For å elske, må jeg oppleve å ha en «full kjærlighetstank». Det er ferskvare. Det gikk mange lys opp for oss da vi lærte å snakke den andres kjærlighetsspråk. Da var det lettere å fylle på tanken. Og da gikk sex fra å være et ork til å være noe jeg faktisk ønsket. Altså, jeg visste jo at han elsket meg og sånn, men når han traff med kjærlighetsspråket mitt, snakket han direkte til hjertet mitt.

Derfor vil jeg anbefale deg å finne hennes kjærlighetsspråk og prøve å lære deg det. Mitt gjett at dere vil få det mye bedre sammen (jeg vet mange har det). Det er selvsagt ingen garanti, men det skader ikke å prøve. 💜

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner virkelig at du tenker at dette er skremmende.

Dere er jo enda unge og har slik jeg forto det så har dere ikke barn heller. Jeg skjønner det om du tenker; om vi har lite sex nå, hva da når vi blir eldre og hva om vi får barn? 

Det er lett og si at dere må snakke om det, men det er jo ikke bare bare, for hva om svaret er at sånn er det bare eller at dere blir enige om endre på noe uten at det skjer noe. Hva da?

Om dere nå etter at den første perioden som kjærester har svært ulikt behov for den nærheten og bekreftelsen  som sex gir, så vil det være og bli et stort problem for dere. Potensielt så kan det føre til samlivsbrudd, og i noen tilfeller så vil det også være til det beste.

Men selv om det er skremmende å ta denne praten så må dere nok ta den på et tidspunkt likevel. Da må du passe på med å velge tidspunkt rett og velge ord og inganger som ikke er anklagende.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var du 14 da dere ble samboere?

Anonymkode: 32156...d66

TS skriver han er i 20-årene. Hvis han er 29 år så ville han vært 23 år da de ble sammen.

Anonymkode: cc7e5...18b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.1.2021 den 2.13):

Jeg har ikke tørt å ta praten om dette, fordi jeg vet at hun hadde oppfylt mine ønsker utfra skyldfølelse, når jeg egentlig bare ønsker å være ønsket. Er litt rådvill...

Virker som dere er umodne når det gjelder å prate sammen... Det kan faktisk være p-pillene som gjør at hun ikke har sexlyst, det beste er uansett å prate... så slipper dere å tvile på hverandre, skyldfølelse skal ingen ha i et forhold.

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.1.2021 den 2.13):

Hei, jeg er en ung mann i 20 årene. Jeg har vært sammen med min samboer i snart 6 år. De 2 siste årene har hun vist svært lite sexlyst, og jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere det. 

Jeg har nå sluttet å "trygle" og merker at egen sexlyst begynner å forsvinne. De få gangene vi har sex virker det som om hun går med på det, bare utfra skyldfølelse, som blir helt feil..

Finn deg en elskerinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...