AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #21 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): . Livet er ikke over når man passerer 30 da... Anonymkode: 8131a...5b3 Nei, men noen ting er allerede «utenfor» når man er 30+ Anonymkode: 24df8...902
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #22 Skrevet 31. januar 2021 Blir 30 i år, vi har eid bolig siden jeg var 22 år gammel. Gjennom disse årene, og sannsynligvis i årene fremover, har vi et stabilt hjem som er vårt og barnas. Ingen kan «kaste oss ut», ingen kan gi oss beskjed om å flytte på kort varsel, vi har trygghet og forutsigbarhet, kan male, pusse opp og ordne som vi vil slik at huset passer oss. Bor i by med stive boligpriser, og vi ville nok betalt dobbelt så mye for å leie huset som det vi nå betaler i lån. I takt med at verdi stiger og lånet betales ned, sitter vi igjen med sikkerhet i huset. Jeg er sjeleglad for å eie, og det veier opp for at jeg «betalte meg ihjel» på huslån som 22-åring med deltidsjobb og studier, mens vennene mine bodde på hybel og betalte 4000. Jeg hadde det stabilt, delte ikke kjøkken/do med noen og måtte ikke forholde meg til noen utleier. Den dag i dag er noen av vennene mine i startgropa som huseiere, noen er enda på leiemarkedet, mens jeg er ferdig med den fasen og har det økonomisk trygt. Anonymkode: 26e7e...0f6 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #23 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): . Det er jo ingen hemmelighet at det er når man først er på boligmarkedet at man tjener penger (verdiøkning Dette er en relativ betraktning. Ja, det har vært verdiøkning siste tiår. Det er ingen garanti videre. Ei heller er det noen verdi hvis du skal forbli boligeier i denne eller fremtidige boliger, siden du selger og kjøper i samme marked. Anonymkode: 4f6d2...e47
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #24 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er tusen ganger bedre å eie enn å leie. Å leie er som å kaste penger ut vinduet. Å eie er smart! Boligen stiger i verdi lg du investerer til deg selv. Den dagen du er gjeldfri kan du leve av pengene dine og ikke betale for å bo. vi kjøpte huset vårt da jeg var 23 år. Er nå 40 og snart nedbetalt. Vi betaler bare 7000 i mnd på lånet, og om 6 år er vi ferdig. Da betaler vi kun strøm, og kommunale avgifter. huset er på 170 kvm og nyoppusset. Vi betalte 900.000 den gangen, nå er huset verdt 3,5 mill. vi kan selge å leie om vi vil å ha masse penger til reise.. men det skal vi ikke. Våre barn skal få en lettere framtid når den tid kommer Anonymkode: e89bf...6e4 Å leie gir frihet! Jeg har kjøpt, men fått en nabo fra helvete med på kjøpet. Tror du at jeg er glad? Anonymkode: 24df8...902 3
Brunello Skrevet 31. januar 2021 #25 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er tusen ganger bedre å eie enn å leie. Å leie er som å kaste penger ut vinduet. Å eie er smart! Boligen stiger i verdi lg du investerer til deg selv. Den dagen du er gjeldfri kan du leve av pengene dine og ikke betale for å bo. vi kjøpte huset vårt da jeg var 23 år. Er nå 40 og snart nedbetalt. Vi betaler bare 7000 i mnd på lånet, og om 6 år er vi ferdig. Da betaler vi kun strøm, og kommunale avgifter. huset er på 170 kvm og nyoppusset. Vi betalte 900.000 den gangen, nå er huset verdt 3,5 mill. vi kan selge å leie om vi vil å ha masse penger til reise.. men det skal vi ikke. Våre barn skal få en lettere framtid når den tid kommer Anonymkode: e89bf...6e4 En veldig forenklet fremstilling. Du har en del flere kostnader når du eier. Leier du, kan du flytte når badet må pusses opp for kr 300 000,-. I tillegg koster det mer å bo enn faktiske lånekostnader. Du har sparepengene dine i huset slik du tenker, og da må du regne rentetap på alternativ plassering. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #26 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): 410.000 før skatt? Kan du ikke få en bedre betalt jobb? Med 800k kan du jo fint kjøpe deg bolig mange steder. Vil man bo i Oslo holder det ikke bare å spare, man må ha god lønn i tillegg. Anonymkode: 914c2...f0f Og skal man på død og liv bo i Oslo så kan man starte med å kjøpe en ett-roms m/alkove (av og til en liten to-roms også) i utkanten av Oslo for under 2,5 mill. Det er ikke så mange som kan kjøpe drømmeboligen med perfekt beliggenhet med en gang. Kjøper du nå i stedet for å leie får du både med deg verdistigning og du får begynt å betale ned på den 😊 Anonymkode: 227eb...9ca 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #27 Skrevet 31. januar 2021 Hvordan i alle dager kan man ha 800 k i EK og ikke få seg et lån ?! Anonymkode: cfcc4...8a3 3
PM75 Skrevet 31. januar 2021 #28 Skrevet 31. januar 2021 (endret) Du har spart imponerende mye! Men husker du å leve og nyte dagene? Årene forsvinner raskt avsted 😊 Endret 31. januar 2021 av PM75 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå