Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kom barnet første ord? Og hva var det? Mamma? 

Anonymkode: 6aa2c...8ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

11 måneder og noen uker, ordet var "stjerne" uttalt "derne".

Anonymkode: cf087...6c5

Skrevet

Førstemann var 8 1/2 mnd. Det første ordet var bil. Han elsker biler. Han sov med biler i senga. 

Anonymkode: 79a2c...f14

Skrevet

Yngeste: 11 måneder, "traktor". Ikke fordi han var så glad i traktorer, men fordi det var alt storesøskenet snakket om.

Eldste: 8 måneder, "pappa". 

Anonymkode: a3972...d3d

Skrevet

Rundt 9 måneder, ordet var «nei» 🤣

• Liker 3
Skrevet

Husker ikke tid, men tror det var "nei" 

Anonymkode: 98a0a...86f

Skrevet

Nr 1: 7 mnd, Mamma

Nr 2: 8,5 mnd, Mamma

Nr 3: 8 mnd, Mamma

Skrevet

Husker ikke hvor gammel han var, men hans første ord var dessverre ikke mamma, men takk. Nå er han 14 og er fortsatt en veldig høflig type. 😆👍

• Liker 8
Skrevet

Var vel mamma ganske tidlig, husker ikke når.. Så var det håndkle, rundt 10 mnd alder.. 

Anonymkode: f6f19...4ec

Skrevet
Arkana skrev (3 timer siden):

Nr 1: 7 mnd, Mamma

Nr 2: 8,5 mnd, Mamma

Nr 3: 8 mnd, Mamma

Litt trist egentlig. 

Anonymkode: 1be92...06c

• Liker 2
Skrevet

10,5 mnd: Korona

Anonymkode: c16f7...8fc

• Liker 9
Skrevet

Min var bare 1 mnd da han sa mamma, med litt feil uttale, selvsagt. Det var allikevel tydelig at han sa det for å få kontakt med meg og har sagt det mange ganger om dagen siden. Nå er han 4 mnd og har ikke sagt flere ord, men har flere lyder.

Anonymkode: 0a902...747

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min var bare 1 mnd da han sa mamma, med litt feil uttale, selvsagt. Det var allikevel tydelig at han sa det for å få kontakt med meg og har sagt det mange ganger om dagen siden. Nå er han 4 mnd og har ikke sagt flere ord, men har flere lyder.

😅

Anonymkode: 1be92...06c

• Liker 16
Skrevet

Første: melk (mæk)

Andre: nei

Anonymkode: 6d952...5f9

Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å si med sikkerhet hva som er første ord, det har vært en glidende overgang mellom babling og ord hos våre barn. 

Førstemann: Det første ordet vi var sikre på var "hadet". Da var hun 10 mnd., og begynte å si det ved avskjeder. Nøyaktig når mamma gikk fra å være lyder hun klarte og likte å si, til et ord for alle voksne hun var trygg på til bare meg, vet jeg ikke. Men det er mulig det egentlig kom før hadet. Pappa var datta lenge. 

Andremann: Hun har begynt å si både mamma og pappa helt tydelig nå som hun er 12,5 mnd., og jeg mener hun mener oss. Faren mener hun kan si lampe, det har aldri jeg hørt. Jeg mener hun sier banan (baban), men faren mener det er pappa hun sier da. Begge mener hun sier "nam", og det betyr tydeligvis "jeg puttet i munnen" for når hun begynner å si "nam nam" nede på gulvet, er må vi gjerne ile til og plukke ut en pappbit eller noe fra munnen hennes.

Anonymkode: 11fb6...cd2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ord kan du nok ikke kalle det 😂😂 kanskje mimikk av lyd han hører.. Men ja, med feil uttale til og med, som du skriver, kvalifiserer ikke dette til første ord :)

Anonymkode: 98a0a...86f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Altså.. nei. Det var ikke et ord, du babler jo bare og lager lyder...

Anonymkode: 7c9a7...f52

• Liker 6
Skrevet

6-7 mnd. Mamma 😛

Anonymkode: 5bf38...487

Skrevet

Ca 9,5 måneder: pappa og pus 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Til og med dyr har lyder som høres ut som ord. Det er ikke ord med lyder.selv om det høres ut som katten min sier «nei» så snakker den ikke.

Anonymkode: 9a3f3...801

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...