AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #21 Skrevet 2. februar 2021 Så kommer et tilleggsspørsmål. Folk blir tyngre og tyngre, så hva er et vegghengt beregnet for å tåle? Anonymkode: 634c0...685 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #22 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så kommer et tilleggsspørsmål. Folk blir tyngre og tyngre, så hva er et vegghengt beregnet for å tåle? Anonymkode: 634c0...685 Mener et vegghengt toalett skal tåle 250 kg, mulig jeg tar feil, men jeg er helt sikker på at det minimum skal tåle 250 kg. Anonymkode: 04f2e...757
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #23 Skrevet 2. februar 2021 Det som er avgjørende for om du kan ha vegghengt toalett er hvor avløpet er. Kassen må bygges slik at den dekker avløpet, og at innsatsen blir plassert rett i forhold til avløpet. Videre vil det være enklest å bygge kassen utenpå eksisterende vegg, da vil det i utgangspunktet ikke være krav til ekstra tetthetssjikt, i og med at hele konstruksjonen bygges på innsiden av allerede tett sjikt. Men hvordan det vil se ut i forhold til eksisterende bad er vanskelig å si. Om badet ikke er nytt/nyoppusset vil det være vanskelig å treffe med samme materiale på kasse som det du allerede har på vegger. Anonymkode: 04f2e...757 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #24 Skrevet 6. februar 2021 Jeg har hatt befaring av mitt bad nå og ble rådet til å droppe tanken om vegghengt da det ville koste 50 000 (!) pga noe jeg ikke helt fikk med meg. Et eller annet med rørene. Så han anbefalte å heller bare bytte ut doen, det ville koste 7000 inkl fjerne gammelt do, sette inn nytt, kjøre på fyllinga med gammelt do. Så måtte jeg heller spare opp 350 000 + + for å renovere badet mitt når den tid kommer (det er 15 år gammelt). Anonymkode: bb78b...067
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå