AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #1 Skrevet 30. januar 2021 Min venninne mener at et forhold ikke er seriøst, hvis man ikke bor sammen. Da er det et åpent forhold, mener hun! (Dessuten må man være "i forhold" med hverandre på Facebook, hvis ikke er det heller ikke seriøst, mener hun også) Jeg har vært med min kjæreste i 8 år og vi er særboere, men tilbringer ofte flere dager i strekk hos hverandre. Vi hadde planer om å flytte sammen i starten av forholdet, men pga barn på hver vår kant, og det at han hadde massive problemer med sin ex/ barnets mor, utsatte vi det og så har vi bare blitt boende i hver vår kåk i hver vår bydel. Han er fornøyd, jeg er litt mer misfornøyd, men samtidig er det deilig å ha sitt eget å trekke seg tilbake til. Har funnet ut at hvis jeg vil være med han, må jeg finne meg i å leve sånn, hvis ikke må jeg gå fra han, så det er opp til meg . Anonymkode: ea278...02e 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #2 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min venninne mener at et forhold ikke er seriøst, hvis man ikke bor sammen. Da er det et åpent forhold, mener hun! (Dessuten må man være "i forhold" med hverandre på Facebook, hvis ikke er det heller ikke seriøst, mener hun også) Jeg har vært med min kjæreste i 8 år og vi er særboere, men tilbringer ofte flere dager i strekk hos hverandre. Vi hadde planer om å flytte sammen i starten av forholdet, men pga barn på hver vår kant, og det at han hadde massive problemer med sin ex/ barnets mor, utsatte vi det og så har vi bare blitt boende i hver vår kåk i hver vår bydel. Han er fornøyd, jeg er litt mer misfornøyd, men samtidig er det deilig å ha sitt eget å trekke seg tilbake til. Har funnet ut at hvis jeg vil være med han, må jeg finne meg i å leve sånn, hvis ikke må jeg gå fra han, så det er opp til meg . Anonymkode: ea278...02e Jeg valgte nettopp å gå fra min kjæreste gjennom to år pga det. Men vi bor 1,5 time unna hverandre, så får ikke til å ses ofte på en måte. Han hadde dog lovet meg samboerskap da. Så ikke helt samme greie. Men for meg var det så viktig at jeg visste jeg ikke kom til å bli lykkelig om forholdet fortsatt, så jeg valgte meg selv og mine behov. Lykke til 🙂 Anonymkode: 3aca6...f18 1
Gjest Alterego666 Skrevet 30. januar 2021 #3 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min venninne mener at et forhold ikke er seriøst, hvis man ikke bor sammen. Jeg mener din venninne har i overkant fastlåste oppfatninger. Jeg er i et inderlig kjærlighetsforhold med stor fysisk avstand og som har alle indikasjoner på å bli livslangt selv om vi ikke kommer til å bo sammen på mange år. Det er stor sannsynlighet for at vi er gift før vi bor sammen. Fortell venninnen din at bollene er billige på 7-Eleven.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #4 Skrevet 30. januar 2021 Vi er og særboere, og bryr oss ikke om hva andre tenker om vårt forhold. Det er fortsatt en del år til vi kommer til å flytte sammen, da vi er særboere av hensyn til barn. Anonymkode: babd1...dfb 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #5 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg valgte nettopp å gå fra min kjæreste gjennom to år pga det. Men vi bor 1,5 time unna hverandre, så får ikke til å ses ofte på en måte. Han hadde dog lovet meg samboerskap da. Så ikke helt samme greie. Men for meg var det så viktig at jeg visste jeg ikke kom til å bli lykkelig om forholdet fortsatt, så jeg valgte meg selv og mine behov. Lykke til 🙂 Anonymkode: 3aca6...f18 Jeg leste nettopp tråden din og det gjorde meg litt trist, for jeg kjente meg litt igjen. Jeg og min kjæreste bor 4 km fra hverandre i samme by, så det er ikke så langt. Ts Anonymkode: ea278...02e 2
Gjest Jente- Skrevet 30. januar 2021 #6 Skrevet 30. januar 2021 Forholdet er like seriøst om dere har inngått avtale om å være eksklusive, selv om man bor fra hverandre og ikke har satt det på Facebook .. Det er ingen unnskyldning for å være utro hvis man har inngått avtale om å ikke møte noen andre.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #7 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg leste nettopp tråden din og det gjorde meg litt trist, for jeg kjente meg litt igjen. Jeg og min kjæreste bor 4 km fra hverandre i samme by, så det er ikke så langt. Ts Anonymkode: ea278...02e Ja, det er trist at man ikke vil det samme. Vanskelig også å vite hva som blir rett og gjøre. Hadde avstanden mellom oss vært som deres, så hadde jeg blitt hos han. Problemet hos oss var også at jeg ikke likte så godt den personen han ble når vi ikke var sammen. Synes han var veldig anderledes, og han var ikke flink til å være kjæreste på avstand. Tok dette opp mange ganger, uten at det hjalp nevneverdig. Men hadde vi bodd sammen, er jeg helt sikker på vi hadde fått det fint. Følger tråden din 🙂 Anonymkode: 3aca6...f18 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #8 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er trist at man ikke vil det samme. Vanskelig også å vite hva som blir rett og gjøre. Hadde avstanden mellom oss vært som deres, så hadde jeg blitt hos han. Problemet hos oss var også at jeg ikke likte så godt den personen han ble når vi ikke var sammen. Synes han var veldig anderledes, og han var ikke flink til å være kjæreste på avstand. Tok dette opp mange ganger, uten at det hjalp nevneverdig. Men hadde vi bodd sammen, er jeg helt sikker på vi hadde fått det fint. Følger tråden din 🙂 Anonymkode: 3aca6...f18 Har du fått noe mer livstegn fra han ? Ts Anonymkode: ea278...02e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #9 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du fått noe mer livstegn fra han ? Ts Anonymkode: ea278...02e Nei har ikke det. Tror ikke jeg får det heller på en god stund. Tar en dag om gangen jeg, og håper jeg skal komme meg over dette. Anonymkode: 3aca6...f18
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #10 Skrevet 30. januar 2021 Vi har vært sammen i mange år, og vært samboere, særboere, kall hva du vil- til og fra. Også bodd i hvert vårt land i perioder. Nå pga korona bor vi i samme land og sammen i samme hus. Vi eier dette, ellers har vi vi hvert vårt leilighet i forskjellige land. Uansett situasjon vi har vært i, så har vi vært like mye sammen og OSS er en enhet. Uansett hva andre mener om det. Anonymkode: f9fb8...46f 6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #11 Skrevet 30. januar 2021 Sånne venninner er ofte de som alltid har vært single. Tenker kanskje du skal kjenne mest på hva du selv ønsker i dette forholdet. Anonymkode: 23e0d...6d4 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #12 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei har ikke det. Tror ikke jeg får det heller på en god stund. Tar en dag om gangen jeg, og håper jeg skal komme meg over dette. Anonymkode: 3aca6...f18 Sender deg en klem💚 Ts Anonymkode: ea278...02e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #13 Skrevet 31. januar 2021 Jo selvfølgelig er det det. Et åpent forhold er et forhold der man tar andre inn i sexen og har ingenting med samboerskap å gjøre 🤦♀️ Anonymkode: 9940b...fea 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #14 Skrevet 31. januar 2021 Hvorfor bry seg om hva en person mener og ikke? Starter vi det løpet finner du også mange som mener det ikke er et forhold om man ikke er gift... Eller om man er av samme kjønn. Jeg har vært med mannen i 15 år, gift i 10. Jeg er singel på face, han er "in a relationship". Vi har også pendlet i perioder, av og på. Er sikre nok på hverandre til å ikke la noe annet enn oss definere "oss" Anonymkode: 838da...6c9 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #15 Skrevet 31. januar 2021 Det er klart at hvis man bor hver for seg har man mindre forpliktelser sammen. Man eier ikke eiendom, oppdrar ikke felles barn, tar ikke økonomiske avgjørelser sammen. Du kan selvfølgelig føle en følelsesmessig sterk binding til en kjæreste, men er enig i at det ikke er like forpliktende. Et brudd med felles husholdning og felles barn er tross alt en helt annen greie. Lettere å bryte med en kjæreste da, er jo bare å si at man ikke vil treffes mere! Anonymkode: 035e2...b80 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #16 Skrevet 31. januar 2021 Jeg og kjæresten er særboere og nettopp derfor går dette så bra. Ikke aktuelt for noen av oss å flytte sammen. Lidenskapen lever også lenger når den ikke blir kvelt av sure sokker og dagliglivets slitasje. Vi har begge lange forhold bak oss og vet begge om forskjellige problemer som vil og kan oppstå hvis vi nå hadde flyttet sammen. Anonymkode: c3a62...c00 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #17 Skrevet 31. januar 2021 Selvfølgelig er særboerskap like forpliktende og seriøst som samboerskap. Hvis man vil være seriøs. Vi er sammen i helgene og enkelte dager i uka, går ut og inn hos hverandre og forskjellen er at vi har to hjem i stedet for ett. Anonymkode: ceab5...80b 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #18 Skrevet 31. januar 2021 Kjæresten min og jeg er også særboere da begge har barn og vi bor et stykke fra hverandre. Forholdet er absolutt seriøst😃 Selv om det kunne vært fint å bo sammen med en kjæreste kommer hensynet til barna først. Kanskje vi flytter sammen en gang når barna ikke bor hjemme, det er iallefall noe vi har snakket om som ett alternativ. Samfunnet har endret seg, og venninna di henger kanskje igjen i litt gamle oppfatninger av hvordan forhold bør, må og skal være😉 P.S vi har heller ikke forholdsstatus på facebook😅 Anonymkode: aa070...a8d 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #19 Skrevet 31. januar 2021 Om man ikke vil være kjærester på Facebook mener jeg det er noe som skurrer. Da virker det som om man ønsker å holde mulighetene åpne, eventuelt er usikker på forholdet. De fleste jeg kjenner som ikke har hatt forholdet på Facebook, har vist seg at har hatt store problemer i forholdet etter hvert. Mannen dukker plutselig opp på datingapper, eller fyren ønsker ikke å gå videre til noe mer seriøst som for eksempel å gifte seg etter mange år som samboer. Sistnevnte fyren fant seg en ny da det ble slutt, og hadde giftet seg med denne personen innen et år. Så det handlet bare om at han ikke ønsket noe seriøst med henne. Når det kommer til samboerskap må man jo så klart gjøre hva man selv ønsker. Men man får ikke den samme nærheten og kontakten av å være særboere. Man er ikke et team som deler felles bolig, måltider, seng osv, og som støtter hverandre i godt og vondt i hverdagen. Når det er sagt så bør man ikke hoppe inn i samboerskap med en gang. Det kan være lurt å bruke tid på å bli kjent. Anonymkode: b17b2...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #20 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor bry seg om hva en person mener og ikke? Starter vi det løpet finner du også mange som mener det ikke er et forhold om man ikke er gift... Eller om man er av samme kjønn. Jeg har vært med mannen i 15 år, gift i 10. Jeg er singel på face, han er "in a relationship". Vi har også pendlet i perioder, av og på. Er sikre nok på hverandre til å ikke la noe annet enn oss definere "oss" Anonymkode: 838da...6c9 Det er sårende at min venninne nedgraderer forholdet vårt, bare fordi vi ikke bor sammen. Ts Anonymkode: ea278...02e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå