AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #1 Skrevet 30. januar 2021 Nå er det ikke lenge igjen til termin og jeg venter på tegn på at ting er i gang.. Hvordan startet din fødsel? Er det så enkelt å skille kynnere fra rier som folk sier og hvordan kjennes egentlig en rie ut? Blir magen hard som ved kynnere ved rier også? Og MÅ slimproppen gå før fødselen er i gang?(Det har isåfall ikke skjedd her.) Anonymkode: 8a54d...fc6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #2 Skrevet 30. januar 2021 Hallo 😊 i første svangerskap hadde jeg INGEN TEGN. Jeg trodde seriøst jeg skulle gå to uker over termin. Termin var en søndag. Fredag hadde vi besøk og koste oss, jeg lagde middag og ryddet, dro på besøk senere på kvelden. Merka ingenting, bare som vanlig. Dagene før også, alt var som vanlig. Dagen etter kom slimproppen på morgenen, og jeg hadde lest at den kan gå maaange dager før fødsel, så brydde meg ikke nevneverdig, før jeg kjente noe som ikke var kynnere. Da skjønte jeg at noe var i gang, og hun ble født natt til mandag 😊 Anonymkode: d5e5a...349
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #3 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hallo 😊 i første svangerskap hadde jeg INGEN TEGN. Jeg trodde seriøst jeg skulle gå to uker over termin. Termin var en søndag. Fredag hadde vi besøk og koste oss, jeg lagde middag og ryddet, dro på besøk senere på kvelden. Merka ingenting, bare som vanlig. Dagene før også, alt var som vanlig. Dagen etter kom slimproppen på morgenen, og jeg hadde lest at den kan gå maaange dager før fødsel, så brydde meg ikke nevneverdig, før jeg kjente noe som ikke var kynnere. Da skjønte jeg at noe var i gang, og hun ble født natt til mandag 😊 Anonymkode: d5e5a...349 Tusen takk for svar🤩 Anonymkode: 8a54d...fc6
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 Jeg hadde ikke noe særlig tegn. Var oppe for å tisse på natta og da gikk slimproppen. Følte meg litt uggen i magen bare. Så plutselig et par timer senere hadde jeg tydeligvis rier. Gikk fra "ugh, føler meg uggen" til full stereotypisk kvinne i fødsel med alle de lyder det innebærer på ca 10 min 🙈 Ungen var ute ca en time etterpå. Anonymkode: 1b0a3...1f2 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #5 Skrevet 31. januar 2021 Merket ingenting før jeg våknet om morgenen. Var litt kvalm og måtte på do. Så kom det litt blod når jeg tørket meg. Riene kom med 5 mins mellomrom ikke lenge etterpå og fødselen var over 8 timer etterpå. Nå venter jeg også på tegn på at fødselen er i gang igjen. Har mye mer kynnere enn sist, men slik har det vært gjennom hele svangerskapet. Anonymkode: e7c94...6f0
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #6 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nå er det ikke lenge igjen til termin og jeg venter på tegn på at ting er i gang.. Hvordan startet din fødsel? Er det så enkelt å skille kynnere fra rier som folk sier og hvordan kjennes egentlig en rie ut? Blir magen hard som ved kynnere ved rier også? Og MÅ slimproppen gå før fødselen er i gang?(Det har isåfall ikke skjedd her.) Anonymkode: 8a54d...fc6 Hos meg kjentes det ut som mensen murringer som kom og gikk. Opplevde aldri kynnere, så kan ikke se noe om forskjellen der.. Slimproppen min gikk ved sjekk på føden. Anonymkode: 51a95...568
GulSitron Skrevet 31. januar 2021 #7 Skrevet 31. januar 2021 (endret) Jeg hadde uregelmessige kynnere på kvelden. Ble litt vondere, men ikke sånn at jeg ikke fikk sove. Våknet av et slags knepp i magen kl 0329 og da jeg kom meg inn på badet begynte fostervannet å sildre nedover beina mine. Så ble kynnerne veldig vonde og gikk vel over til rier. Dro til sykehuset og var der kl 0515 (etter å ha snakket med de på telefonen) og ble lagt inn kl 0530. To timer senere var jeg i aktiv fødsel. Kl 12 begynte jeg og presse og kl 1308 var babyen ute. (Lang press-fase fordi han var stjernekikker) Hos meg var riene som menssmerter og smerten satt fra navelen og ned. Mye mer konsentrert smerte enn menssmerte i seg selv. Hos meg funket epiduralen bare på venstre siden, så rie-smertene ble SYKT mye mer konsentrert på høye side. (Det føltes sånn ut fordi den ene siden var "lam", mens den andre ikke var det) Slimproppen gikk mens jeg var i aktiv fødsel. Slimproppen er ikke egentlig et tegn på noe som helst. (Den kan gå nå, men det trenger ikke skje noe før om flere uker) Endret 31. januar 2021 av GulSitron
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #8 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nå er det ikke lenge igjen til termin og jeg venter på tegn på at ting er i gang.. Hvordan startet din fødsel? Er det så enkelt å skille kynnere fra rier som folk sier og hvordan kjennes egentlig en rie ut? Blir magen hard som ved kynnere ved rier også? Og MÅ slimproppen gå før fødselen er i gang?(Det har isåfall ikke skjedd her.) Anonymkode: 8a54d...fc6 Min fødsel startet med at jeg våknet på morgenen, gikk å tisset, og i det jeg traff skåla kjente jeg et enormt press i korsryggen. Derfra ble riene bare sterke og hyppigere utover hele dagen, før jeg ble lagt inn på fødestue ved midnatt. Baby var ute ca kl 11 dagen etter. Slimproppen og vannet mitt gikk ikke før 6cm. Du kjenner forskjellen og du vet akkurat hva det er når det kommer, det skal jeg love deg. Lykke til på innspurten! Anonymkode: ccfc9...12b
Erosrose Skrevet 31. januar 2021 #9 Skrevet 31. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nå er det ikke lenge igjen til termin og jeg venter på tegn på at ting er i gang.. Hvordan startet din fødsel? Er det så enkelt å skille kynnere fra rier som folk sier og hvordan kjennes egentlig en rie ut? Blir magen hard som ved kynnere ved rier også? Og MÅ slimproppen gå før fødselen er i gang?(Det har isåfall ikke skjedd her.) Anonymkode: 8a54d...fc6 Jeg fikk bare plutselig rier. (og ja, tro meg du kjenner forskjell på rier å kynnere) 😅😊 Er ikke alle som merker noe til slimproppen, gjorde ikke jeg. Etter første rie var barnet ute etter 2.5 timer.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #10 Skrevet 31. januar 2021 Her var det en dag som alle andre, vannet hadde ikke gått å slimproppen hadde jeg heller ikke sett. Startet med kynnere som jeg pleier men så ble disse kraftigere og kraftigere etterhvert 😊 var også kortere mellomrom mens de økte i styrke. Var ikke så mye mer en det egentlig. Kynnere er nesten som rier men myyyye svakere Anonymkode: a9f2e...833
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #11 Skrevet 31. januar 2021 Før første fødsel fikk jeg litt blod på papiret da jeg var på do om morgenen og så begynte riene noen timer senere. Innen det hadde jeg ingen tegn, kanskje litt mindre kynnere enn ellers, om noe. Da kjente jeg tydelig forskjell fra kynnere, selv om jeg hadde en del smerter og murringer i forbindelse med dem også de siste ukene. De første riene kjentes som kraftige menssmerter, som bygget seg opp før de slapp taket igjen. Magen ble hard som ved kynnere. Slimproppen gikk etter at riene hadde startet. Men andre gang hadde jeg vonde kynnere eller noe, som kjentes som de første riene fra sist flere ganger de to siste månedene før fødsel, uten at fødselen startet. Forskjellen var at det gikk over igjen i stedet å bli kraftigere og komme tettere, samt at det hjalp å gå og legge seg (det kom alltid på ettermiddags- eller kveldstid). Den fødselen startet med at vannet gikk. Så kom det kraftige rier nesten uten pauser mellom, som det ikke var noen tvil rundt, en liten stund senere. Jeg hadde ingen nye tegn på forhånd. Så etter to svangerskap og fødsler kan jeg egentlig ikke si at jeg har full kontroll på forskjellen på kynnere, rier og modningsrier/maserier 😅 Lykke til med fødselen! Anonymkode: 19838...b41
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #12 Skrevet 1. februar 2021 Ingen tegn i forkant. Våknet rundt kl 5, jeg sto opp og vannet gikk. Tok litt tid før riene kom igang, hadde 4 cm åpning og ble sendt på fødestue etter 17 timer. Anonymkode: edbc7...dcb
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2021 #13 Skrevet 1. februar 2021 Fikk plutselig sterke rier. Slimproppen kom ved første rie. Fødte 4 timer senere☺️ Vannet gikk i pressriene. Anonymkode: 5ac47...f58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå