Conal Skrevet 30. januar 2021 #1 Skrevet 30. januar 2021 Hvorfor kan vi ikke elske ubetinget? Hvorfor elsker ikke mennesker ubetinget? Fordi vi er begrenset vesener er vi disponert for å elske visse ting mer enn andre. Selvfølgelig vil vi elske et rolig, smart, pent barn mer enn jeg vil elske et støyende, sint, stygt, lammet barn. Fordi disse tingene påvirker oss vesentlig. Som menneske har vi ikke Guds uendelige frihet og kjærlighet. Det er lett for Gud å elske ubetinget fordi Gud er formløs. Men hvordan kan kjærlighet komme fra formløshet? Hvordan kunne det ikke er svaret. Bare noe uten form har kapasiteten til å omfavne alt. Bare formløshet er uselvisk nok til å omfavne alle og alt. Bare formløshet kan ubetinget akseptere alle ting. Kjærligheten er universal, kjærligheten er uendelig, kjærligheten er ubegrenset. Menneskelig kjærlighet er en liten gren av den universelle kjærlighetens tre. Dette treet er uendelig. Du er en gren OG du er hele treet. Å aktualisere en gren er å være menneske. Å aktualisere hele treet er å være Gud. Hver gren er ikke annet enn treet, slik at alt det er, er treet. Å realisere denne helheten er Sannhet og Kjærlighet. Så er virkelig ubetinget kjærlighet mulig for mennesker? Virker usannsynlig. Ubetinget kjærlighet ville bare være mulig med total Gud-realisering, Du må virkelig ikke bry deg mer om å leve eller dø eller lide. Ubetinget kjærlighet ville bare være mulig i øyeblikket av total Gud-realisering. Realiseringen måtte være så total at det ville være null forskjell mellom deg selv og Gud, ikke bare som en kunnskap, og ikke bare midlertidig som en opplevelse, men som en legemliggjøring. Gud i menneskelig form, total direkte bevissthet, Du må fullstendig si fra deg hele livet ditt for å nå dette nivået av realisering.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #2 Skrevet 4. februar 2021 Jeg elsker mitt utviklingshemmede barn ubetinget, - så et merkelig utsagn synes jeg ifht hvordan barn elskes. I et møte med en klarsynt,spurte jeg hva som var meningen med at hun var født totalt avhengig av andre hele livet. Svaret var : for at hun skal oppleve ubetinget kjærlighet! Jeg elsker også mitt friske barn ubetinget. Anonymkode: ee824...5c9 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #3 Skrevet 4. februar 2021 Bare fra mor til barn. Anonymkode: 99719...420
Conal Skrevet 4. februar 2021 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg elsker mitt utviklingshemmede barn ubetinget, - så et merkelig utsagn synes jeg ifht hvordan barn elskes. I et møte med en klarsynt,spurte jeg hva som var meningen med at hun var født totalt avhengig av andre hele livet. Svaret var : for at hun skal oppleve ubetinget kjærlighet! Jeg elsker også mitt friske barn ubetinget. Anonymkode: ee824...5c9 Selv om du er veldig glad i barnet ditt er det fortsatt ikke ubetinget kjærlighet. Hva med de andre 1 milliard barna på denne planeten? Hvorfor elsker du dem ikke også? Selv de beste foreldrene vet fortsatt ikke hva universell ubetinget kjærlighet er. De kjenner kjærlighet bare innenfor den lille konteksten til barnet sitt. Når du opplever Guds uendelige universelle ubetingede kjærlighet, da vil du forstå hvorfor foreldrenes kjærlighet er som en dråpe i et hav.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #5 Skrevet 6. februar 2021 Conal skrev (På 4.2.2021 den 20.11): Selv om du er veldig glad i barnet ditt er det fortsatt ikke ubetinget kjærlighet. Hva med de andre 1 milliard barna på denne planeten? Hvorfor elsker du dem ikke også? Selv de beste foreldrene vet fortsatt ikke hva universell ubetinget kjærlighet er. De kjenner kjærlighet bare innenfor den lille konteksten til barnet sitt. Når du opplever Guds uendelige universelle ubetingede kjærlighet, da vil du forstå hvorfor foreldrenes kjærlighet er som en dråpe i et hav. Du er ikke særlig smart er du ? Anonymkode: 99719...420
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #6 Skrevet 6. februar 2021 Det har jeg kun for mine barn. Anonymkode: 2c3e0...1a5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 Du kan ikke bli Gud, men du kan bli gud. Anonymkode: dcd0f...a44
Gjest Lawyam Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 Nei, det tror jeg ikke på, for barn enklere.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 Har du tatt piller igjen? Anonymkode: 792aa...0d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå