AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #1 Skrevet 30. januar 2021 Dette blir langt... Vi har vært sammen lenge og har 2 barn sammen. Jeg ble nok forelsket i ham fordi han var kjekk og sjarmerende. Og tenkte ikke på at det ikke var nok i lengden. Jeg har nok alltid følt at vi ikke kommuniserer bra sammen, det har alltid vært misforståelser der jeg har vært den som «har fått skylden». Jeg vet at jeg kan være sær, så har hele forholdet prøvd å endre meg. De siste 4 årene har vi knapt hatt sex, snakker kun om barn, hus og jobb. Ingenting annet. Han er en god far, bidrar til hus og hjem og er generelt en bra fyr. Men i kommunikasjonen så svikter alt. Han mener at jeg aldri deler noe og at det dårlige forholdet er min feil. Og han har nok rett i at jeg har mine feil og mangler. Men han ser ikke sin egen rolle her. At hans manglende interesse for å lytte til meg kanskje har har gjort meg lukket. Han snakker også til meg på en måte som ikke er særlig hyggelig; er du dum i hodet - har blitt brukt ved flere anledninger. I situasjonene i forkant har jeg kanskje fremkalt en irritasjon, men i stedet for å ta det opp på en ordentlig måte så blir han ufin. For 2 år siden så syntes han at vi skulle gå fra hverandre, dette kom brått på for min del og jeg overtalte ham til en ny runde med parterapi. Men vi kommer liksom ikke noen vei, vi har kjørt oss fast. Vet ikke helt hva jeg er ute etter egentlig. Muligens et mirakel som gjør at vi får forholdet til å fungere, om det er mulig. Det sitter veldig langt inne å gå fra ham siden vi har barn. Jeg vet ikke, er sliten, lei og trist. Anonymkode: 6dfd0...977
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #2 Skrevet 31. januar 2021 Det virker jo ikke som dere liker hverandre så godt, akkurat. Han synes du er dum og du synes han er slem. Anonymkode: bb790...b43 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2021 #3 Skrevet 31. januar 2021 Parterapi, parterapi, parterapi..Det burde seriøst nedlegges forbud om at noen skal få par-terapi, gratis, mer en én gang, per partner da det er åpenbart at folk bare misbruker par-terapi til å tviholde på hverandre selv om begge er dønn ulykkelig der felleskapet belastes for folks dårlige valg av partner. Når dere ikke har et sexliv eller er gode venner lenger, der du føler deg trist, sliten og lei og han har ønsket brudd i flere år man kanskje gjøre noe mer drastisk enn å renne ned dørene på familievernkontorene. Hva med å flytte til et hus der dere kan bo i hver deres etasje om det er så fryktelig viktig for barna at dere bor i samme hus? Anonymkode: b5276...074 3
Ansvar Skrevet 31. januar 2021 #4 Skrevet 31. januar 2021 Et forhold krever at man ØNSKER å gjøre godt for den andre. Hvis man begynner å bare tenke på seg selv, da er forholdet over.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #5 Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 30.1.2021 den 23.11): [...] Jeg har nok alltid følt at vi ikke kommuniserer bra sammen, det har alltid vært misforståelser der jeg har vært den som «har fått skylden». Jeg vet at jeg kan være sær, så har hele forholdet prøvd å endre meg. [...] Han mener at jeg aldri deler noe og at det dårlige forholdet er min feil. Jeg fikk vondt av å lese dette, kanskje fordi jeg er en mann i en lignende situasjon. Det er ikke slik et forhold skal være. Greit at man kan ha svake sider som man kan ta tak i, men å måtte prøve å endre seg i årevis for å tekkes partneren er ikke greit. I et godt forhold aksepterer man hverandre, med gode og dårlige sider. Anonymkode: 54a67...6f3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #6 Skrevet 2. februar 2021 Hvorfor kaste bort livet på en som synes det er greit å kalle deg dum i hodet? Anonymkode: 7a6bf...327
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå