Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei....

Jeg er så ufattelig sint og lei meg...

i går klarte min samboer å fortelle min mor en av mine hemmeligheter. Da jeg var 12 år ble jeg voldtatt av en 19 år gammel mann.. Dette har jeg aldri fortalt min mor, og ville på ingen måte at hun skulle vite det. Det visste også min samboer.. 

Hva gjør jeg? Jeg er så fortvilet over at han fortalte henne dette.. 

Det hører med til historien at vi var ganske fulle alle sammen... 

Anonymkode: 9bda0...820

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan avslørte samboeren din det? Bevisst mot din vilje for å være kjip/overkjøre deg, eller glapp det ut fordi han var beruset og tankefjern? Hvordan du bør reagere overfor ham avhenger jo helt av hva som var motivet her. 

Angående din mor, så tenker jeg at gjort er gjort. Jeg tenker for øvrig at alle foreldre burde vite at datteren deres ble voldtatt som liten jente. Om du har klart å stå i det traumet, så klarer også din mor å håndtere kunnskapen om det, selv om det er et sjokk. Er det ikke bedre at dine nærmeste kjenner din historie, slik at dere kommer nærmere hverandre?

Anonymkode: de76e...ee3

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei....

Jeg er så ufattelig sint og lei meg...

i går klarte min samboer å fortelle min mor en av mine hemmeligheter. Da jeg var 12 år ble jeg voldtatt av en 19 år gammel mann.. Dette har jeg aldri fortalt min mor, og ville på ingen måte at hun skulle vite det. Det visste også min samboer.. 

Hva gjør jeg? Jeg er så fortvilet over at han fortalte henne dette.. 

Det hører med til historien at vi var ganske fulle alle sammen... 

Han vil gjøre det rette👏🏻

Anonymkode: de591...5d7

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Han vil gjøre det rette👏🏻

Anonymkode: de591...5d7

Det er ikke hans beslutning å ta.

Skrevet

Her må han be deg om unnskyldning. 

Og så kan du tenke litt på hva du skal gjøre med at mora di nå vet. 

Anonymkode: 0d951...56d

• Liker 3
Skrevet

Skjønner veldig godt at du er frustrert og har det vanskelig nå. Hvis jeg var deg ville jeg sittet helt i ro, og ventet på en unnskyldning først fra mannen og så fra mor. Jeg mener at de begge skylder deg store unnskyldninger. 

Anonymkode: 4e89e...2db

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner veldig godt at du er frustrert og har det vanskelig nå. Hvis jeg var deg ville jeg sittet helt i ro, og ventet på en unnskyldning først fra mannen og så fra mor. Jeg mener at de begge skylder deg store unnskyldninger. 

Anonymkode: 4e89e...2db

Hvorfor skal mor be om unnskyldning? Ts sier jo at hun aktivt skjulte dette fra mor da det skjedde. Mener du generelt unnskyld for at hun ikke klarte å beskytte ungen sin? 

• Liker 3
Skrevet

Hei Ts her.. 

jeg har nå grått i to døgn, er så innmari lei meg, først og fremst er jeg skuffet over mannen min som gjorde dette, og jeg vet at han gjorde det for å såre meg. Han har vel sine grunner til å være sur på meg for det ene og det andre... vi har vært sammen i 14 år, men jeg mener fortsatt at dette er å tråkke langt over streken. 

hva min mor føler om dette, vet jeg ikke. Hvorfor jeg aldri har villet fortelle dette til henne er fordi jeg ikke orket at det skulle bli noen stor sak... jeg overlevde, jeg kom meg unna situasjonen og jeg har fint klart å leve med dette i snart 20 år. Jeg er først og fremst skuffet, sint og lei meg for at samboeren min dolket meg i ryggen på den måten. 
også er jeg lei meg for at moren min kanskje er lei seg.. men det kommer til å gå bra... 

Han kunne heller vært utro eller gjort noe annet hvis han ville være hensynsløs og slem på en måte.. Dette er bare jævlig trist..

• Liker 4
Skrevet

Uansett hvor sur man er begynner man da vitterlig ikke å snakke om slike ting!! Herligefred. Jeg blir helt sjokkert og skjønner godt reaksjonene dine. Dette er et grovt overtramp fra han sin side. 

Anonymkode: 4ee37...d83

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei Ts her.. 

jeg har nå grått i to døgn, er så innmari lei meg, først og fremst er jeg skuffet over mannen min som gjorde dette, og jeg vet at han gjorde det for å såre meg. Han har vel sine grunner til å være sur på meg for det ene og det andre... vi har vært sammen i 14 år, men jeg mener fortsatt at dette er å tråkke langt over streken. 

hva min mor føler om dette, vet jeg ikke. Hvorfor jeg aldri har villet fortelle dette til henne er fordi jeg ikke orket at det skulle bli noen stor sak... jeg overlevde, jeg kom meg unna situasjonen og jeg har fint klart å leve med dette i snart 20 år. Jeg er først og fremst skuffet, sint og lei meg for at samboeren min dolket meg i ryggen på den måten. 
også er jeg lei meg for at moren min kanskje er lei seg.. men det kommer til å gå bra... 

Han kunne heller vært utro eller gjort noe annet hvis han ville være hensynsløs og slem på en måte.. Dette er bare jævlig trist..

Gjorde det for å såre deg? Det er jo helt sykt hvis han ville bruke dette i mot deg? Er du sikker på at det var vondt ment liksom? Har dere snakket om det? 

Anonymkode: e4b19...e62

• Liker 11
Skrevet

Jeg skjønner godt at du reagerer. Noen ting lar man ikke glippe uansett hvor sint eller full man er. Jeg ville følt det som et stort bedrag, og ville hatt store vansker med å tilgi ham. 

Anonymkode: 6a059...a7a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hei Ts her.. 

jeg har nå grått i to døgn, er så innmari lei meg, først og fremst er jeg skuffet over mannen min som gjorde dette, og jeg vet at han gjorde det for å såre meg. Han har vel sine grunner til å være sur på meg... 

Hæ, gjorde han det for å SÅRE deg? Det er jo helt sykt! Jeg trodde han gjorde det fordi han enten plumpa ut med det eller pga. et misforstått forsøk på å hjelpe deg/din mor.... 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Gjorde det for å såre deg? Det er jo helt sykt hvis han ville bruke dette i mot deg? Er du sikker på at det var vondt ment liksom? Har dere snakket om det? 

Anonymkode: e4b19...e62

Ja, han gjorde det ene og alene for å såre meg.. Han ville vel på en eller annen måte få frem at jeg ikke er så «perfekt» som jeg selv skal ha det til, og dette var vel en av de tingene han kunne bruke i mot meg for å få frem det poenget... 

Det kom helt ut av det blå, jeg var virkelig ikke forberedt, og reagerte ikke noe annet på det der å da enn at jeg måtte fortelle hva som hadde skjedd. 
Vi har ikke snakket om det.. Jeg er ikke helt klar for å ta det opp enda. Har bare grått i to døgn nå... Jeg skal ta det opp med han, men jeg er bare ikke klar for det enda... Tror jeg må komme meg over denne lei meg delen først. 

Moren min har heller ikke sagt noe mer i etterkant, men hun har også sett hvor lei meg jeg har vært... Vi var på besøk hos henne i helgen.. dette skjedde på fredag og vi dro i dag... jeg har ikke snakket med noen av dem siden fredag....

• Liker 3
Skrevet

Han utsatte deg for et svik, der. Noe som er så privat, som du har betrodd ham, og så ville du ikke belemre din mor med dette. Det var ikke hans rett å fortelle din mor dette. Skulle det komme fra noen, så var det isåfall deg. Håper han skjønner hva han har gjort. Føler med deg ❤️ 

• Liker 4
Skrevet

Han ville få frem at du ikke "ER SÅ PERFEKT"?! HÆÆÆÆ... 😮 som om det var et feiltrinn fra din side at en voksen forgrep seg på deg?! Er han helt fjern?

Uff:( Dette fortjener du ikke! 14 år sammen, og dette er nivået han synker til + prøver å få det til å se ut som noe DU har gjort feil i livet ditt?

1. dette er ikke din skyld - håper du vet det!

2. uansett hvilke problemer du og mannen din har/har hatt, er det å "hevne" seg, dele informasjon om deg som du har gitt i fortrolighet til din nærmeste, å med vilje prøve å såre deg etc. helt utenfor! man har alltid valget mellom å være et oppegående menneske og enten gå fra den andre, ta avstand eller å si fra at noe ikke er greit - hevnaksjoner, "synke til x nivå" osv er et aktivt, negativt og destruktivt valg man aldri MÅ ta - her har han jo i følge deg gått inn for å skade forholdet ennå mer?

3. du trenger ikke akseptere, og bør ikke, dette! du kan ta din tid, tilgi om du vil, men du trenger ikke å bli med en mann som gjør slikt, du trenger ikke forholde deg til hevnen hans, du trenger ikke å bruke tid og følelser på å gjenoppleve svik og traumer fordi han prøver å skade deg videre. 

Føler med deg ❤️ 

Anonymkode: 821bb...2fa

• Liker 13
Skrevet

Jeg ville gått fra ham, om ikke annet fordi jeg aldri kunne stolt på ham igjen. 

Anonymkode: 6a059...a7a

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ja, han gjorde det ene og alene for å såre meg.. Han ville vel på en eller annen måte få frem at jeg ikke er så «perfekt» som jeg selv skal ha det til, og dette var vel en av de tingene han kunne bruke i mot meg for å få frem det poenget... 

Det gir jo ingen mening å skulle trekke fram overgrepet som et eksempel på at du ikke er perfekt. Altså, ingen er perfekt, men det å anklage et barn for å være sårbart og mottagelig for smerte er som å kalle vann vått. Det er det selvfølgelig. Hva slags merkelig mobbelogikk er det å bruke overgrepet mot deg? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han ville få frem at du ikke "ER SÅ PERFEKT"?! HÆÆÆÆ... 😮 som om det var et feiltrinn fra din side at en voksen forgrep seg på deg?! Er han helt fjern?

Uff:( Dette fortjener du ikke! 14 år sammen, og dette er nivået han synker til + prøver å få det til å se ut som noe DU har gjort feil i livet ditt?

1. dette er ikke din skyld - håper du vet det!

2. uansett hvilke problemer du og mannen din har/har hatt, er det å "hevne" seg, dele informasjon om deg som du har gitt i fortrolighet til din nærmeste, å med vilje prøve å såre deg etc. helt utenfor! man har alltid valget mellom å være et oppegående menneske og enten gå fra den andre, ta avstand eller å si fra at noe ikke er greit - hevnaksjoner, "synke til x nivå" osv er et aktivt, negativt og destruktivt valg man aldri MÅ ta - her har han jo i følge deg gått inn for å skade forholdet ennå mer?

3. du trenger ikke akseptere, og bør ikke, dette! du kan ta din tid, tilgi om du vil, men du trenger ikke å bli med en mann som gjør slikt, du trenger ikke forholde deg til hevnen hans, du trenger ikke å bruke tid og følelser på å gjenoppleve svik og traumer fordi han prøver å skade deg videre. 

Føler med deg ❤️ 

Anonymkode: 821bb...2fa

Tusen takk ❤️
😭😭😭

• Liker 1
Skrevet

Uff, når du sier du skal snakke med ham om det nå, og klokka er godt over midnatt, så håper jeg at rus er ute av bildet denne gangen, og at dere får pratet ordentlig ut om det.

Er jo helt absurd om han virkelig har gjort dette for å såre deg, håper rett og slett at akkurat det er en misforståelse.

Håper praten gikk fint!

Anonymkode: 1aa7e...b9b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det gir jo ingen mening å skulle trekke fram overgrepet som et eksempel på at du ikke er perfekt. Altså, ingen er perfekt, men det å anklage et barn for å være sårbart og mottagelig for smerte er som å kalle vann vått. Det er det selvfølgelig. Hva slags merkelig mobbelogikk er det å bruke overgrepet mot deg? 

Det er nok ikke overgrepet i seg selv han sikter til heller.. 

Men heller Hvordan jeg endte opp på stedet hvor det skjedde og at jeg og mamma liksom tror at vi har så godt forhold og at vi deler mye sammen, osv. jeg har hatt masse hemmelighet er for hun opp igjennom..

Problemet er at han fortalte noe han visste jeg ikke ville hun skulle vite, og det var med hensikt i å såre meg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...