Gå til innhold

Krever jeg for mye? Husarbeid, sex, tid generelt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min jobber like mye. Vi har to barn 50% (mine), også er jeg gravid nå i uke 21. 

Mannen min gjør ingenting hjemme med huset. Alle måltider må jeg fikse. Om jeg er totalt utslitt en dag, så blir det ikke middag om jeg ikke lager. Han sier at han ikke kan lage mat. Jeg har aldri sett han gjøre det, så jeg vet ikke. Jeg må altså lage alle måltider hver.eneste.dag. 

Vaske hus? Har aldri sett han ta i en klut eller støvsugeren - noensinne. 

vaske klær? Det eneste han klarer er å legge sine skitne klær i skittentøyskurven. Vaske, tørke, brette - det må jeg ta meg av. 

Bil? Om bilen må fikses, ha spylevæske, må på verksted etc - det må jeg fikse. 

fikse noe i huset? Det må jeg spørre min far om hjelp til. Eventuelt leie inn profesjonelle, om det er ting jeg ikke har peiling på selv. 

Klippe gresset? Det må jeg gjøre. 

Vi har sex hver eneste dag, men han vil gjerne ha sex 2-3 ganger. Jeg kan ha 1-2, men så er jeg faktisk sliten etterpå. gir han en blowjob for å få fred. 

Han er veldig flink med mine barn. Det har vært et par anledninger hvor han har tatt med mine barn ut, om jeg er sliten. (Har skjedd to ganger. Barna mine er 12 og 14 år gamle) 

ellers så må jeg si at han er en veldig snill mann. Flink med komplimenter, oppmerksomhet, flink og oppmerksom elsker. En morsom samtalepartner og en snill mann. Men jeg blir svett av denne tafattheten. Han er ikke lat heller, da han er over gjennomsnittet aktiv (med ting han synes er moro.) 

Han er full av energi. Latteren sitter løst. 

vi er i slutten av 30 årene. 

Anonymkode: 67e98...36f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du prøve å snakke med han litt ordentlig? Pasta og kjøttdeig klarer han vel å fikse.. koke poteter og steke fiskekaker.. Gi han et simpelt matkurs visst ikke ;) Hva spiste han før han møtte deg?

ser at det er en del andre ting og.. ikke alle er handy. Når det gjelder klesvask, jeg har vært konsekvent fra dag en med min samboer på at vi vasker kler like mye! Så det gjør han ukentlig. Du kan jo prøve å lage et nytt system der han og skal bidra.. vasking løser vi her ved at han betaler for vaskehjelp et par ganger i mnd.. likt skal være likt tenker jeg når begge er i god jobb.

Anonymkode: 87656...2e9

• Liker 8
Skrevet

Gratulerer med barn nr 4. 

• Liker 41
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eh - hvorfor er du sammen med denne fyren? Og, ble du gravid med vilje...?

Anonymkode: 1f272...dfa

Jeg er sammen med han fordi jeg elsker han. Han er en utrolig fin samtalepartner, støttende og oppmerksom (på en del ting.) Han er morsom, lojal og ærlig. Jeg ble ikke planlagt gravid, men når jeg først ble, så var ikke abort et alternativ. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er sammen med han fordi jeg elsker han. Han er en utrolig fin samtalepartner, støttende og oppmerksom (på en del ting.) Han er morsom, lojal og ærlig. Jeg ble ikke planlagt gravid, men når jeg først ble, så var ikke abort et alternativ. 

Visst han har alle disse egenskapene, så burde dere vel fint klare å kommunisere dere frem til gode, rettferdige løsninger?

Anonymkode: 87656...2e9

• Liker 37
Skrevet (endret)

Han må jo ha spist før han møtte deg, annet enn take-away? Vasket klær og hus og sånn? Ellet hentet du han hjemme hos moren hans? Jeg skjønner ikke hvorfor du giftet deg og fikk barn med han og først nå innser hvor lat han er?!

Endret av McMary
  • Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, du elsker ham. Men håper du vet at du har tatt til deg et lite barn med stor kropp som overhodet ikke klarer å fungere som et voksent menneske. 

Visste du at han var så ubrukelig som voksenperson da du traff ham? 

Anonymkode: 0cf62...c47

• Liker 17
Skrevet

Hahahha. Unnskyld at jeg ler, men denne situasjonen som knullehushjelp har du stelt i stand selv. Jeg ville aldri blitt sammen med en så udugelig fyr.

Anonymkode: 87527...98e

Jeg er på ingen måte en knulledukke. Han gir helst mer enn han tar i senga (men nå er jeg skrudd sammen slik at jeg tenner på andre sin nytelse, så jeg gir min del, jeg også.) Ellers så er han en veldig snill og oppmerksom mann. Om jeg sier at jeg ikke orker sex en dag (det lengste er to dager uten), så respekterer han det fullt ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

gir han en blowjob for å få fred. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om jeg sier at jeg ikke orker sex en dag (det lengste er to dager uten), så respekterer han det fullt ut. 

Hva stemmer???

Anonymkode: 66096...90c

• Liker 33
Skrevet

Jeg er på ingen måte en knulledukke. Han gir helst mer enn han tar i senga (men nå er jeg skrudd sammen slik at jeg tenner på andre sin nytelse, så jeg gir min del, jeg også.) Ellers så er han en veldig snill og oppmerksom mann. Om jeg sier at jeg ikke orker sex en dag (det lengste er to dager uten), så respekterer han det fullt ut. 

Og det gir ham rett til å gi blanke faen i alle oppgaver i et felles hjem? 

• Liker 24
Skrevet

Hvor finner dere alle de ubrukelige mannfolkene? Som ikke gidder å ta i et tak hjemme å som oppfører seg som om de bor hjemme hos a mor... 

Anonymkode: b28d7...495

• Liker 25
Skrevet
McMary skrev (1 minutt siden):

Han må jo ha spist før han møtte deg, annet enn take-away? Vasket klær og hus og sånn? Ellet hentet du han hjemme hos moren hans? Jeg skjønner ikke hvorfor du giftet deg og fikk barn med han og først nå innser hvor lat han er?!

Ja, du elsker ham. Men håper du vet at du har tatt til deg et lite barn med stor kropp som overhodet ikke klarer å fungere som et voksent menneske. 

Visste du at han var så ubrukelig som voksenperson da du traff ham? 

Det jeg vet så bodde han flere år alene, men så flyttet han hjem til foreldrene sine, fordi de var(er) gamle og faren var dødssyk. Vi hadde avstandsforhold fra før (annet land, men med samme kultur.) så ja, i praksis så plukket jeg han opp hjemme hos moren hans. Da han flyttet inn til meg i Norge når vi flyttet sammen. Faren døde rett før han flyttet hit. Han sier at han levde på takeaway og sandwicher/salat. 

Skrevet

Hva stemmer???

Anonymkode: 66096...90c

Altså, han maser seg ikke til det, men jeg føler på det selv.. 

Skrevet

Synes du hjelper mannen godt, og fortsett med det. Sex er svært viktig for å bevare forholdet!

Anonymkode: 63d70...564

• Liker 2
Skrevet

Så han var på randen til å sulte ihjel før du traff ham da? 40 kg og underernært som fy? Eller har han vært i forhold back to back med kun én dag i mellom hvert brudd og nye forhold for å ikke dø av sult?

Anonymkode: d35e0...1c3

• Liker 8
Skrevet

Krever for mye? Du krever jo ingenting.

Anonymkode: 0b607...a66

• Liker 24
Skrevet

Beklager TS, men dette livet velger du heeelt selv. Jeg klarer ikke finne sympati for deg.

Men lar meg grovt irritere over at typer som han får det akkurat som han vil i livet, mens typer som meg som faktisk bidrar både hjemme og ute, tenker mer på partnerens behov enn mine egne, og som prioriterer livet, oss og henne foran alt, blir ufrivillig sittende uten samliv. Blir nesten provosert og får incel-vibber, for så urettferdig er det. 

Men nok om meg! Gratulerer med graviditeten, og lykke til med å snu samlivsskuten. For enten får du ta tak i han, finne deg i det eller gjøre det slutt. 

Anonymkode: 211cb...cf2

• Liker 26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...