Gå til innhold

Jeg tar alt med ungene, han bruker maks 30 min dagen, sur for at jeg ikke orker fest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alt av ansvar for begge barna og alt som gjelder de. I løpet av en dag har jeg maks 30 min alenetid. Kun alenetid om jeg må ordne noe barna ikke kan være med på, ellers henger de på meg konstant. Jeg får aldri sove en hel natt, mannen i huset hjelper ikke til med noe. Om jeg skal sove ut så må jeg selv ordne pass. 

Så da ordnet jeg meg det da. Tok kontakt, pakket og leverte alene for ikke en gang det ble han med på. Jeg forklarer han at jeg skal ha barnefri for å sove, slappe av, ha det stille, ha fri!

Så kommer jeg hjem og får beskjed om at vi får huset fullt av folk (2 par vi omgås). Så blir jeg rimelig sjokkert, han orket ikke være med å levere, men han orker "fest"?  Jeg tenker jaja, der gikk de  kvelden, da ble det ikke fri likevel, men så ble jeg så sint. 

Hadde han bidratt litt mer hver dag så hadde jeg tenkt at barnefri for å ha besøk av venner, hadde vært gull. Men her må jeg faktisk selv sette bort barna for å ikke gå helt i kjelleren. Han blir sur for at han må avlyse disse folka. Da sier jeg med kraftig stemme at ja, kanskje du nå lærer å hjelpe til litt mer da, så jeg ikke må sende de bort for å få ro. Jeg har faktisk ikke sovet mer enn maks 5t i strekk, 5 ganger på 6 måneder og siste gangen var i romjula! Ellers er jeg våken omtrent døgnet rundt, aldri sammenhengende søvn eller noe!

Mens han sover hele netter. Han sitter på sofaen å spiser og ser på TV, mens jeg må løpe inn til gråtende barn! Ikke en hel episode av en serie eller en hel film, kan jeg få i fred fordi at noe alltid må ordnes og du (han) sitter alltid på ræva. 

Så blir humøret mitt og kvelden ødelagt fordi han er sur for at han ikke kan ha besøk! 

Hvordan forklare dette på enklest mulig måte til han? Helst utenat vi krangler mer? Har fått sitte i fred nå, han svarer meg surt og kort. 

Anonymkode: 812d5...e25

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan reagerer han når du ber han om å ta sin del? Er han sånn som blir sur for at du ikke skal orke kampen? 

Anonymkode: f5f92...f9a

• Liker 12
Skrevet

Jeg hadde nok sakt det ganske enkelt, med store bokstaver, hadde trolig eksplodert for lenge siden.

Mannen min er litt av samme sorten, gir han raskt beskjed, med store bokstaver når begeret er fullt. Helt uaktuellt å ta alt alene.

Anonymkode: 254be...816

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor gidder du??? Du sier at enten så gjør du din del med barna eller så skilles vi for da får jeg fri 50%. 

• Liker 43
Skrevet

Tror ikke jeg skal skrive hva jeg mener om dette  for jeg kjenner jeg blir forbanna på fyren på dine vegne.

Neste helg står han opp med de lørdag og har fullt ansvar mens du sover ut (natten og er hans ansvar). Dette må han nesten meste som et oppegående voksent menneske.

fortsett med klar tale, selv om det ikke virker å nå helt frem..

Anonymkode: 45d7d...26d

• Liker 16
Skrevet

Foreslår at du drar på en «husmorferie» i noen dager så han innser hvor mye jobb det er. Tror mange menn (sikkert noen kvinner også) rett og slett ikke forstår hvor mye det innebærer å følge opp barna når de har «fått lov» til å slippe unna hele veien.

Funket hvertfall for meg. Reiste bort i nesten to uker da yngste var 3 år, og da jeg kom hjem var han helt utslitt stakkar,  og innrømte at han ikke hadde forstått og satt pris på hvor mye jeg gjorde i hjemmet og med barna. Var ikke slik at han magisk ble mer tilstedeværende, men diskusjoner rundt arbeidsfordeling ble plutselig mer rasjonelle fordi han innså hva som faktisk måtte gjøres og hva det krever av den som må gjøre det. Nå var min riktignok ikke så «ille» som din, så du må jo selvsagt vurdere det opp mot hvilken påvirkning det vil ha på barna, hvor gamle de er og om du stoler på at han vil stille opp og gjøre det som trengs når han må.

Anonymkode: b787f...497

• Liker 33
Skrevet

Dra bort et døgn og la han være alene med barna så kan han få se🤫

Skrevet

Forklare? Her hadde jeg satt ned foten - dere er foreldre begge to, han har fått slippe unna - slutt å ta alt ansvar, fordel! Si at i morgen er det din tur til å levere, din tur å handle og hente og til å lage middag - og gjennomfør! 

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har alt av ansvar for begge barna og alt som gjelder de. I løpet av en dag har jeg maks 30 min alenetid. Kun alenetid om jeg må ordne noe barna ikke kan være med på, ellers henger de på meg konstant. Jeg får aldri sove en hel natt, mannen i huset hjelper ikke til med noe. Om jeg skal sove ut så må jeg selv ordne pass. 

Så da ordnet jeg meg det da. Tok kontakt, pakket og leverte alene for ikke en gang det ble han med på. Jeg forklarer han at jeg skal ha barnefri for å sove, slappe av, ha det stille, ha fri!

Så kommer jeg hjem og får beskjed om at vi får huset fullt av folk (2 par vi omgås). Så blir jeg rimelig sjokkert, han orket ikke være med å levere, men han orker "fest"?  Jeg tenker jaja, der gikk de  kvelden, da ble det ikke fri likevel, men så ble jeg så sint. 

Hadde han bidratt litt mer hver dag så hadde jeg tenkt at barnefri for å ha besøk av venner, hadde vært gull. Men her må jeg faktisk selv sette bort barna for å ikke gå helt i kjelleren. Han blir sur for at han må avlyse disse folka. Da sier jeg med kraftig stemme at ja, kanskje du nå lærer å hjelpe til litt mer da, så jeg ikke må sende de bort for å få ro. Jeg har faktisk ikke sovet mer enn maks 5t i strekk, 5 ganger på 6 måneder og siste gangen var i romjula! Ellers er jeg våken omtrent døgnet rundt, aldri sammenhengende søvn eller noe!

Mens han sover hele netter. Han sitter på sofaen å spiser og ser på TV, mens jeg må løpe inn til gråtende barn! Ikke en hel episode av en serie eller en hel film, kan jeg få i fred fordi at noe alltid må ordnes og du (han) sitter alltid på ræva. 

Så blir humøret mitt og kvelden ødelagt fordi han er sur for at han ikke kan ha besøk! 

Hvordan forklare dette på enklest mulig måte til han? Helst utenat vi krangler mer? Har fått sitte i fred nå, han svarer meg surt og kort. 

At du gidder å være med han. Da er det bedre å være alene.

Anonymkode: 1f3b8...b72

• Liker 14
Skrevet

Hvorfor fortsetter du å finne deg i denne oppførselen fra mannen din?

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvordan reagerer han når du ber han om å ta sin del? Er han sånn som blir sur for at du ikke skal orke kampen? 

Han sier bare nei han nekter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg hadde nok sakt det ganske enkelt, med store bokstaver, hadde trolig eksplodert for lenge siden.

Mannen min er litt av samme sorten, gir han raskt beskjed, med store bokstaver når begeret er fullt. Helt uaktuellt å ta alt alene.

Anonymkode: 254be...816

Jeg eksploderte nå og kjørte avgårde. Helt skjelven jeg. Han ga null forståelse og all skyld på meg. 

Peppis skrev (19 minutter siden):

Dra bort et døgn og la han være alene med barna så kan han få se🤫

Han kan finne på å rope til barna når han er sliten så jeg tør ikke. Da må de være et annet sted. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

At du gidder å være med han. Da er det bedre å være alene.

Anonymkode: 1f3b8...b72

Jeg tenker det samme. Sitter frysen i en bil i et kryss og lurer på hva jeg skal gjøre nå. 

• Liker 2
Skrevet

Tok også opp en annen ting med han.

Hvis jeg trenger å prate om noe jeg syns er vanskelig så ender det med at han trekker seg unna meg. Også bruker han det jeg sliter med mot meg i neste krangel. Det er ikke bestandig jeg orker å være sosial pga livet vi lever. Han vet nettopp det, jeg orker ikke fordi jeg aldri får sove ut. Så bruker han mot meg at jeg er folkesky. Jeg jobber i tillegg med mennesker og vi har besøk minst en gang i uken, så det stemmer jo ikke.. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg eksploderte nå og kjørte avgårde. Helt skjelven jeg. Han ga null forståelse og all skyld på meg. 

Han kan finne på å rope til barna når han er sliten så jeg tør ikke. Da må de være et annet sted. 

Jeg tenker det samme. Sitter frysen i en bil i et kryss og lurer på hva jeg skal gjøre nå. 

Har du noe familie/venner du kan dra til? Ikke dra hjem til han der. Eiger dere sammen, hvordan er boforholdet? Slik han svarer hadde jeg ikke giddet. Du har jo barna alene uansett så hvorfor få med en tenåringsgutt på lasset når du kan få det mye bedre uten!

Anonymkode: 45d7d...26d

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde kasta hele mannen ut når han har den holdningen! 
Da kan du faktisk, om du er heldig, får barnefri hver andre helg 😬

Anonymkode: 6cda4...b78

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men jøsses for et sjarmtroll. Å han der tenner du på fremdeles? Bedre å være alenemor i slike tilfeller, da får du i det minste en mindre å dulle for. 

• Liker 18
Skrevet

Han har vel sikkert ikke hatt pappaperm med noen av barna heller?

Si at nå er det nok, enten får han bidra eller så kan han pakke sakene sine og finne seg et annet sted å bo. 

Anonymkode: d1938...a15

• Liker 4
Skrevet

Du har 3 barn, ikke 2.

Du må sette hardt mot hardt hvis han skal begynne å oppføre seg som en partner og far.

Alternativet er å gå fra han!

• Liker 6
Skrevet

Det er så forbanna mange tråder som dette her, jeg blir helt matt. Jeg syns synd på alle dere som har formert dere med så udugelige mannfolk. 

Han har null og niks respekt for deg. Dra fra han.

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Foreslår at du drar på en «husmorferie» i noen dager så han innser hvor mye jobb det er. Tror mange menn (sikkert noen kvinner også) rett og slett ikke forstår hvor mye det innebærer å følge opp barna når de har «fått lov» til å slippe unna hele veien.

Funket hvertfall for meg. Reiste bort i nesten to uker da yngste var 3 år, og da jeg kom hjem var han helt utslitt stakkar,  og innrømte at han ikke hadde forstått og satt pris på hvor mye jeg gjorde i hjemmet og med barna. Var ikke slik at han magisk ble mer tilstedeværende, men diskusjoner rundt arbeidsfordeling ble plutselig mer rasjonelle fordi han innså hva som faktisk måtte gjøres og hva det krever av den som må gjøre det. Nå var min riktignok ikke så «ille» som din, så du må jo selvsagt vurdere det opp mot hvilken påvirkning det vil ha på barna, hvor gamle de er og om du stoler på at han vil stille opp og gjøre det som trengs når han må.

Anonymkode: b787f...497

God ide. 

Ikke å anbefale, men for meg hjalp det ingenting før jeg ble så syk at jeg ble sengeliggende over lengre tid. 

Anonymkode: c381a...7c8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...