Gå til innhold

Lystløgner når jeg drikker meg full... normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker svært sjeldent (3 år siden sist), men har hatt mine år som ung og dum på flaska. Ofte så kommer minner om ting som har skjedd i fylla og jeg blir flau av å tenke på det. Det er en ting jeg skammer meg veldig over, og det er at når jeg blir full, så lyver jeg! Jeg har løyet om å ha kjørt i beruset tilstand og det har jeg så absolutt aldri gjort. Jeg hadde ikke engang førerkortet da jeg sa det! Har også løyet om noe så idiotisk som hva jeg hadde det til middag dagen før. Det kommer uten at jeg tenker på det og det er så idiotisk og teit. 

Det er ikke snakk om å ønske noe utav løgnen. Jeg har ingen mening eller mål. Det er ikke slik at jeg ønsker oppmerksomhet, sette meg selv i et bedre lys, virke interessant eller noe annet. Det er det som er så rart og som gjør det så meningsløst og teit. Det er dumme og unødvendige løgner uten en baktanke eller mål.

Til normalt så er jeg ærlig, alltid vært. Så klart, en overdrivelse eller hvitløgn har skjedd. Det er normalt å lyve litt, men en stor løgner, det tror jeg ikke at jeg er. Men jeg blir seriøst en lystløgner av alkohol og jeg hater det. Det er en av grunnene til at jeg sluttet å drikke. 
Andre som opplever noe lignende, hva feiler det meg?

Anonymkode: 56b20...edd

• Liker 3
Skrevet

Ja det er ikke så unormalt og mange lyver om værre ting. 

Anonymkode: 0d055...714

• Liker 1
Skrevet

Samme her! Lyver og overdriver.. 🙄 Han er kjekk blir til "jeg er kjempe forelsket i han" og mye annet tull.. Er bare sykt idiotisk. En grunn til at jeg slutten å drikke 🤭

Anonymkode: dcb5b...194

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
Skrevet

Ja ganske normalt, jeg finner på mye rart når jeg drikker. Fant på en gang at jeg hadde vært på roadtrip i polen (husker virkelig ikke hvorfor, altså så teit og meningsløst), så dagen etter spurte noen om tips til steder å dra, så da måtte jeg sitte å google og prøve å gi gode tips 😂 Blir flau, glad jeg så og si aldri drikker

Anonymkode: 87090...3b1

• Liker 3
Skrevet

Har opplevd det før at folk blir slik. En kompis av meg løy om alt mulig. Ødelagde forhold fordi han løy til den ene om at den andre hadde elsker eller andre ting.  

Kanskje du har det litt «flatt» inni deg og trenger en slags spenning? Og så forsvinner hemningene nok til å tillate deg å gjøre dette når du drikker?  

Dømmer deg ikke, tviler ikke på at du egentlig er ærlig.

Men kanskje du skulle snakket med en psykolog? Hørt hva han tror, om dette er symptom på at du kan være deprimert eller andre ting? 

Anonymkode: da491...5de

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samme her! Lyver og overdriver.. 🙄 Han er kjekk blir til "jeg er kjempe forelsket i han" og mye annet tull.. Er bare sykt idiotisk. En grunn til at jeg slutten å drikke 🤭

Anonymkode: dcb5b...194

Den har jeg også løyet om! TIL HAN!! Vi satt å pratet om at han og hun var hemmelig forelsket i han/hun i klassen. Også plumpet jeg ut "jeg er forelsket i deg og har vært det lenge". Jeg har aldri likt han slik. Aldri. Kun som venn. Ikke ønsket jeg noe fra han, det var ingen mening eller mål med løgnen. Var en så unødvendig og teit løgn. Så ufattelig dum og teit ting å lyve om. Det er ikke sånn at jeg sitter å tenker at jeg lyver eller at "nå renner det bare utav meg". Jeg bare prater, også er det løgn uten at jeg tenker verken det ene eller det andre. Det føles like naturlig som å prate. 

-ts

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
Skrevet

Har opplevd det før at folk blir slik. En kompis av meg løy om alt mulig. Ødelagde forhold fordi han løy til den ene om at den andre hadde elsker eller andre ting.  

Kanskje du har det litt «flatt» inni deg og trenger en slags spenning? Og så forsvinner hemningene nok til å tillate deg å gjøre dette når du drikker?  

Men kanskje du skulle snakket med en psykolog? Hørt hva han tror, om dette er symptom på at du kan være deprimert eller andre ting? 

Jeg har vært til psykolog pga adhd (urelatert), psykologen sa det var helt normalt og ikke noe med det du skisserer - har mer med å tilfredstille andre og prøve å bidra med noe spennende i samtaler, rett og slett blir noen ekstra peoplepleasere i fylla

Anonymkode: 87090...3b1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja det er ikke så unormalt og mange lyver om værre ting. 

Anonymkode: 0d055...714

Det verste jeg har løyet om var enten det at jeg løy om å ha brukt kokain på en fest helgen før. Var ikke noe skryt eller "Å jeg er så kul som bruker kokain", det var en dum ting uten mål og mening. Jeg har kun rørt røyk, snus og alkohol i mitt liv. Og da venninnen min poengterte løgnen så sa jeg bare "jaja, whatever" og det var det. Barnslig og teit reaksjon. Null skam eller flauhet for å ha blitt tatt i en løgn. Det kom dagen etter. 😂
Det andre som er verst er nok da jeg løy om at venninnen min var gravid, til min søster. Uten grunn. Uten mål og mening. Så flaut og teit! De to er nok de verste som jeg husker. 

Jeg hadde forstått det om jeg ønsket noe utav det. Mange lyver jo for å heve seg selv, virke mer interessant, få sympati eller noe lignende. I fylla så har jeg ingen mål eller mening. Det er som å snakke helt normalt, bortsett fra at det kommer ut en dum løgn her og der. 

-ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo det som er så rart. Jeg ønsker ikke noe og jeg får ikke noe for å lyve. Det er bare idiotisk og meningsløst. Hadde jeg ønsket noe med det, så hadde jeg forstått det. 

-ts

Skrevet

Det verste jeg har løyet om var enten det at jeg løy om å ha brukt kokain på en fest helgen før. Var ikke noe skryt eller "Å jeg er så kul som bruker kokain", det var en dum ting uten mål og mening. Jeg har kun rørt røyk, snus og alkohol i mitt liv. Og da venninnen min poengterte løgnen så sa jeg bare "jaja, whatever" og det var det. Barnslig og teit reaksjon. Null skam eller flauhet for å ha blitt tatt i en løgn. Det kom dagen etter. 😂
Det andre som er verst er nok da jeg løy om at venninnen min var gravid, til min søster. Uten grunn. Uten mål og mening. Så flaut og teit! De to er nok de verste som jeg husker. 

Jeg hadde forstått det om jeg ønsket noe utav det. Mange lyver jo for å heve seg selv, virke mer interessant, få sympati eller noe lignende. I fylla så har jeg ingen mål eller mening. Det er som å snakke helt normalt, bortsett fra at det kommer ut en dum løgn her og der. 

-ts

Hehe. Den er fin. Jeg valgte å spørre tilfeldige forbipasserende om de kunne selge meg kokain... På et lite tettsted... Der alle kjenner alle... Og jeg er lærer 😂 Har da aldri prøvd slikt i mitt liv!!! 

Anonymkode: 9e25e...036

• Liker 1
Skrevet

Jeg lyver også når jeg blir full og jeg kommer med løgner som er helt utroverdige. Jeg stjeler andres historier og utgir dem for å være mine egne. Husker en gang fortalte jeg at jeg var spesielsoldat, selv om jeg ikke engang har vært i førstegangstjenesten. 

Det er for øvrig en av grunnene til at jeg har sluttet å drikke meg full. Føler jeg er for voksen til å oppføre meg som en tulling. 

Anonymkode: 48dfe...8e1

Skrevet

Før var det ganske vanlig å "dra en skrøne", dvs. fortelle en historie full av overdrivelser, fri diktning og gjerne en del skryt - men poenget var å overdrive og lyve så ekstremt at alle skjønte det bare var tull.

Hensikten? Underholdning! Få andre til å le av de ville historiene. Men i dag tar mange alt så veldig bokstavelig og skjønner ikke denne greia.

Anonymkode: 9c7e1...06d

Skrevet

Jeg blir altfor ærlig - mye verre det der 😐.

Anonymkode: 4f569...299

Annonse
Skrevet

Jeg løy også masse da jeg drakk og festa. Det jeg husker best var da jeg på byen lata som jeg var ornitolog, og klarte faen meg si det til en fuglefotograf!! Han ble jo kjempegira og spurte meg masse fuglespørsmål jeg ikke ante svaret på. Venninna mi var «veterinær», men begge ble jo avslørt kjempefort. Vi holdt på å le oss ihjel etterpå, men nå er det bare et skikkelig teit minne. 

Anonymkode: fae70...94a

Skrevet

Jeg gjør også det... 

Anonymkode: 63093...02e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.1.2021 den 21.59):

Hehe. Den er fin. Jeg valgte å spørre tilfeldige forbipasserende om de kunne selge meg kokain... På et lite tettsted... Der alle kjenner alle... Og jeg er lærer 😂 Har da aldri prøvd slikt i mitt liv!!! 

Anonymkode: 9e25e...036

Den der var morsom :skratte: 
Rart at man blir så tullete av alkohol! Fyllenerver oppstår av god grunn tydeligvis. Glad jeg ikke er alene om å bli så tussete og rar i fylla. Det er som om at alle hemninger og sunn fornuft bare forsvinner av seg selv. Jeg hater å lyve og jeg fatter ikke hvorfor jeg lyver som en lystløgner så fort jeg får litt promille. Men er glad for at jeg ikke er alene, det letter litt på samvittigheten. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...