Søster Skrevet 16. august 2005 #1 Skrevet 16. august 2005 Har tenkt å lage ei ostekake med philadelphia, rømme, krem og gele til et bryllup i helgen. For å spare litt tid rett før den store dagen tenkte jeg å lage den i dag og fryse den ned. Går det an eller blir kaken ødelagt.
Gjest piaf Skrevet 16. august 2005 #3 Skrevet 16. august 2005 Jeg spiste opptint ostekake i helga, en rest jeg frøs ned i midten av mai. Den var like god, med unntak av bunnen (av kornmokjeks) som var blitt litt mykere, men likevel smakte bra. Dette var imidlertid en stekt ostekake med egg, ikke gelétypen, men med rømme og kremost som øvrige ingredienser. Skulle vel tro det vil gå bra med ostekaken din også, det går jo feks helt fint å fryse kaker med fromasjfyll, som den gode gamle slottskaken. Men siden det er til et bryllup hadde det kanskje vært greit å være 100% sikker?
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #4 Skrevet 16. august 2005 Har hørt det går an. Men tror ikke geletopp egner seg til frysing. Hadde ikke tord å gamle på dette når det er snakk om bryllup..
Celiclya Skrevet 16. august 2005 #5 Skrevet 16. august 2005 Ostekaka jeg bruker å lage, har jeg fryst ned flere ganger. Den blir vel ikke like god som når den er fersk - men det er ikke mye forskjell. Jeg ville heller ikke gjort dette siden kaka er til et bryllup - da ville jeg heller rydda litt tid dagen i forveien, en ostekake tar jo ikke lange tida å lage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå