Gå til innhold

Hvor flinke er dere småbarnsforeldre til å sette grenser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig skal man begynne å sette grenser og hvordan gjør man det? Hvordan skal man ordlegge seg når man setter grenser for barn mellom 1-4 år? 

Anonymkode: 0e216...cb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man setter jo grenser som foreldre hele tiden. 

Eksempel

Nei, du får ikke se mer barnetv, det er kveld og vi skal spise og pusse tennene. 

Du må ha på vintersko idag, du kommer til å sli på isen om du går i støvlene. 

Du må ikke løpe ut i veien, det kan komme bil, gå heller her på siden sammen med meg. 

Ingrid hadde den leken nå, du kan leke med den når Ingrid er ferdig. 

Ikke tulle med maten, om du er ferdig er det helt greit og du kan gå fra bordet 

Anonymkode: ed20a...e60

Skrevet

Hver dag.. 

"Kan jeg få godteri?" - "nei, det kan du ikke, for det er ikke lørdag i dag. Vi spiser bare godteri på lørdager"

"Kan vi gå ut å ake NÅÅÅÅÅ?" "Nå skal vi spise middag, men vi kan ake etterpå"

"Nei, takk, vil ikke ha på votter" (i -15) - "Du må ha på votter, for ellers så blir fingrene dine så kalde at de blir vonde og da kan vi faktisk ikke leke ute. Vil du leke ute? Da må du ha på votter". 

"JEG VIL KLE AV SEEEEEELV" - "Ja, du kan kle av votter og lue selv, også hjelper jeg deg med skoene, ok?" 

Anonymkode: 68dfa...807

Skrevet

Jeg setter grenser hele tiden. Har toåring. Hvis jeg sier at noe skal skje, så skjer det. Gir beskjed på forhånd, så det blir sjelden store følelser (men han prøver seg på forhandlinger noen ganger). Har vært veldig nøye på det hele veien, egentlig.

Anonymkode: e8733...4b7

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hver dag.. 

"Kan jeg få godteri?" - "nei, det kan du ikke, for det er ikke lørdag i dag. Vi spiser bare godteri på lørdager"

"Kan vi gå ut å ake NÅÅÅÅÅ?" "Nå skal vi spise middag, men vi kan ake etterpå"

"Nei, takk, vil ikke ha på votter" (i -15) - "Du må ha på votter, for ellers så blir fingrene dine så kalde at de blir vonde og da kan vi faktisk ikke leke ute. Vil du leke ute? Da må du ha på votter". 

"JEG VIL KLE AV SEEEEEELV" - "Ja, du kan kle av votter og lue selv, også hjelper jeg deg med skoene, ok?" 

Anonymkode: 68dfa...807

Haha, episk aldersspenn på det rådet om vottene 😂🙈😂

Jeg kommer også til å være sånn! 

Anonymkode: 1a250...9d4

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, episk aldersspenn på det rådet om vottene 😂🙈😂

Jeg kommer også til å være sånn! 

Anonymkode: 1a250...9d4

Tror det var ment som "Når det er 15 minusgrader" 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...