Gjest Alterego666 Skrevet 30. januar 2021 #1 Skrevet 30. januar 2021 Litt kontekst: Partner og jeg diskuterer hvorvidt vi skal ha et åpent forhold i én form eller annen. Dette er en diskusjon som har vært av og på over tid. Ingen presser, og det er ingen egentlige motsetninger. Greia er at vi begge ser på monogami som default option i et forpliktende forhold, samtidig som ingen av oss helt klart klarer å komme med et sterkt forsvar for monogami. Derfor spørsmålet: Hvorfor velger DU monogami. Alle seriøse svar ønskes velkommen da jeg er oppriktig søkende.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #2 Skrevet 30. januar 2021 Godt spørsmål. Jeg tror det er tryggheten. At det er oss to, vi mot verden. Vi er et team. Hvorfor det ikke kan være flere i det teamet? Tja.. Det kan jo egentlig det. Men samtidig blir det fortere drama og konflikter når det er flere en to. Når det kun er to er det mye enklere å forholde seg til. Hva om en av oss forelsker oss mer i en av de andre (gitt at vi har hver vår partner i tillegg til hverandre). Tror det handler mye om det, det å føle seg trygg og elsket og betydningsfull. Men ja. Godt spørsmål! Skal tenke mer over det. Anonymkode: ebbdf...c9f 17
visp Skrevet 30. januar 2021 #3 Skrevet 30. januar 2021 Jeg kan ha sex uten å ha romantiske følelser. Men har jeg følelser så er sex helt flettet inn i dette og jeg klarer ikke å skille de to tingene. Det hadde gjort altfor vondt om han da skulle ha sex med andre. Menn som ikke betyr så mye for meg har jeg ikke noe problem med å dele. 9
Nymerïa Skrevet 30. januar 2021 #4 Skrevet 30. januar 2021 Jeg har bare hatt sex med menn jeg har kjent godt og vært involvert med i utgangspunktet. (Jeg kan med handa på hjertet si at sex med ukjente ikke frister.) Å involvere meg følelsesmessig med en annen mann hadde tatt for mye fokus fra familien min, det er ikke plass til en annen mann i livet mitt, jeg har lite tid til venner og diverse prosjekt jeg ønsker å drive med og jeg bruker heller tid på det enn en elsker. En annen sak er at jeg kan ikke tenke meg at mannen min ønsker det, jeg kommer heller ikke til å ta det opp ettersom det ikke er aktuelt. Jeg håper du oppdaterer oss på dette, jeg har ingen problemer med å tro på at det kan fungere for andre selv om det ikke er min greie. 2
SoWhat? Skrevet 30. januar 2021 #5 Skrevet 30. januar 2021 (endret) Noen tenner bare på de man har følelser for, og der er jeg. Jeg kan se superfine menn, men kunne aldri hatt sex med dem. Tenner ikke på dem i det hele tatt. Er bare visuelt, så da er det min grunn. Veldig enkelt og greit heldigvis 🙂 Endret 30. januar 2021 av SoWhat? 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #6 Skrevet 30. januar 2021 Det har noe med trygghet . Helse og følelser. Det hadde nok for meg blitt alt for komplisert å dele . Selv om man er super trygg på et menneske er det det lille men som ligger i bak hodet. Hva om han liker henne bedre etter vært . Tenk om han synes jeg er kjedelig eller et dårlig ligg. Helse sier vel seg selv. Og vet ikke om jeg gidder å jakte på flere når jeg har en. Anonymkode: e176c...4ea 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #7 Skrevet 30. januar 2021 Hadde ikke klart å tenne på mannen min dersom han ikke ville ha meg for seg selv. Anonymkode: 5caf4...5df 8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #8 Skrevet 30. januar 2021 Når jeg går over i å kjenne på forelskelse til noen er det som at radaren min for andre skrus av. Jeg er ikke interessert i andre, og jeg kjenner sterkt inni meg at jeg vil dele en kjæreste romantisk eller seksuelt. Det er ikke slik at jeg føler jeg må ta et valg om å bare være med denne personen, for det går på automatikk inni meg. Til nå har jeg ikke følt annet ihvertfall, men synest jo det er fasinerende å høre om de med flere relasjoner som fungerer annerledes enn meg. Uten annet enn vennskapsfølelser der så er det noe annet, for da har jeg ikke investert noe i en annen person. Det skal mye til for meg å få kjærlighetsfølelser for noen. Anonymkode: 99d61...c2a 9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #9 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde ikke klart å tenne på mannen min dersom han ikke ville ha meg for seg selv. Anonymkode: 5caf4...5df Pluss at da hadde jeg i hvert fall fått følelser for den andre mannen. Anonymkode: 5caf4...5df 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #10 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når jeg går over i å kjenne på forelskelse til noen er det som at radaren min for andre skrus av. Jeg er ikke interessert i andre, og jeg kjenner sterkt inni meg at jeg vil dele en kjæreste romantisk eller seksuelt. Det er ikke slik at jeg føler jeg må ta et valg om å bare være med denne personen, for det går på automatikk inni meg. Til nå har jeg ikke følt annet ihvertfall, men synest jo det er fasinerende å høre om de med flere relasjoner som fungerer annerledes enn meg. Uten annet enn vennskapsfølelser der så er det noe annet, for da har jeg ikke investert noe i en annen person. Det skal mye til for meg å få kjærlighetsfølelser for noen. Anonymkode: 99d61...c2a Kjenner sterkt inni meg at jeg ikke vil dele en kjæreste romantisk eller seksuelt** Anonymkode: 99d61...c2a 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #11 Skrevet 30. januar 2021 Fordi jeg har den fineste mannen😉 Anonymkode: f16b5...f43
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #12 Skrevet 30. januar 2021 Jeg har levd polyamorøst før. Data to menn i flere år. Det var veldig flott og givende, men jeg vet ikke om jeg gjør det igjen. Det krever veldig mye. Min kjæreste, som aldri har hatt seriøs kjæreste før, er tiltrukket av ideen av at jeg og han skal ha sex med en annen, sammen. Det var ikke forholdet vårt litt klart for en gang første gang han spurte. Nå er vi litt nærmere et sted der det kunne vært mulig. Jeg vet fortsatt ikke om jeg vil. Han er mer impulsiv enn meg, men jeg vil ikke gjøre sånt impulsivt. Å ha en trekant er en veldig sexy tanke. Samtidig vet jeg ikke om det hadde vært bra for oss, hvem den tredje skulle vært, og om det skulle noe vi gjentok, med romantiske følelser ol. Jeg orker ikke noe drama av at han blir sjalu eller det oppstår følelser vi ikke kan håndtere. Jeg føler heller ikke at vi er helt der i forholdet hvor jeg vil være før vi tar store steg. Men dette er noe vi stadig kommer tilbake til. Jeg er ikke sjalu, så det er ikke derfor jeg holder tilbake. Han er den sjalu av oss to, og mindre erfaren. Jeg sa til ham at han er temmelig sjalu av seg til å ville ha trekant, da sa han "godt poeng", haha Anonymkode: 8654a...40f 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #13 Skrevet 30. januar 2021 Det hadde knust meg om han hadde sex med andre, jeg vil ha han for meg selv. Samtidig hadde jeg ikke hatt samvittighet til å ha sex med andre selv, ikke engang om han hadde tent på det og ga meg klarsignal. Anonymkode: 09071...30c 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #14 Skrevet 30. januar 2021 Jeg blir sjalu om jeg må dele min elskede! 😢 Anonymkode: d696e...ca2 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #15 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det hadde knust meg om han hadde sex med andre, jeg vil ha han for meg selv. Samtidig hadde jeg ikke hatt samvittighet til å ha sex med andre selv, ikke engang om han hadde tent på det og ga meg klarsignal. Anonymkode: 09071...30c Samme her, men for meg hadde vært direkte turn off, og veldig sårende, om han ville at jeg skulle ha sex med andre menn. Anonymkode: d696e...ca2 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #16 Skrevet 30. januar 2021 Vi velger foreløpige monogami fordi det er oss, og fokus på oss. Jeg ønsker barn og er vel egentlig mer keen på å utforske det enn sex med andre. Jeg sliter også med at jeg synes jeg får for lite tid med ham pr uke, så vi har jo ihvertfall ikke tid til å finne og dyrke en relasjon til flere 😄 Anonymkode: 8654a...40f 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #17 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Samme her, men for meg hadde vært direkte turn off, og veldig sårende, om han ville at jeg skulle ha sex med andre menn. Anonymkode: d696e...ca2 Helt enig med deg. Anonymkode: 5caf4...5df 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #18 Skrevet 30. januar 2021 Kom på enda en grunn: utvalget av de som blir med på sånt. Har til gode å se et eneste poly/trekant/swinger-menneske som ser noe i nærheten av attraktiv ut. Jeg sitter ofte igjen med en følelse av at det å være veldig seksuell er en slags kompensasjon for andre mangler. Anonymkode: 5caf4...5df
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #19 Skrevet 30. januar 2021 Fordi når jeg har følelser for han så blir jeg veldig sjalu og ønsker ikke at han skal være med andre. Jeg ønsker å være kvinnen i hans liv og den eneste som tilfredsstiller han, og gjør mitt ytterste for at han ikke skal ønske seg til andre kvinner. Dette har jeg med årene innsett at er urealistisk ettersom menn blir tilfredsstilt av de fleste kvinner. Å ha en partner livet ut er ikke noe jeg lenger tror på. Anonymkode: 0e7f7...dc6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #20 Skrevet 30. januar 2021 Fordi jeg ønsker ikke å være intim med noen andre. Anonymkode: 5edd1...107 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå