Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her med verdens fineste fyr, men nesten hele tiden vi faktisk har vært samboere, har corona herjet. Så mitt spørsmål er: hvordan har dere det hjemme? Hvordan ser en typisk uke og dag ut? Kommer man bare hjem fra jobb, ser på tv og legger seg HVER ENESTE DAG? Og i helgen, ser dere bare vintersport og spiser? Snakker dere sammen om viktige ting, ting som interesserer dere og engasjerer, eller handler alt om å sitte ved siden av hverandre i sofaen med små kommentarer til TV mens man ser på hver sin telefon?

Hilsen usikker 

Anonymkode: 97750...8a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vil jo variere veldig fra par til par. For vår del så er det jobb på han fra 8-16 og studier for meg rundt den samme tiden. Jeg driver i tillegg med idrett på ganske høyt nivå, så enkelte dager er jeg ikke hjemme før 20.  Hvis jeg har treningsfri på hverdager eller trener tidlig pleier vi stort sett å holde på med vårt, men vi har et mål på å bli flinkere til å spise middag sammen. På fredager blir det ofte en bedre middag med en flaske vin etterfulgt av spill eller film. I helgene leser jeg et par timer og trener, men det prøver jeg å få unnagjort før 14. Vi prøver alltid å få til en ting sammen i løpet av helga som foregår utenfor huset. Det kan være en lengre tur, kino, middag ute, minigolf, piknik osv.

Vi er 23 og 27 år, har bodd sammen i litt over fire år nå.

Anonymkode: 49151...34a

• Liker 1
Skrevet

For et merkelig spørsmål. Det kommer jo an på personene.  I vårt tilfelle har vi også barn. Svært mye tid går med til det.

Anonymkode: 29cce...9aa

• Liker 1
Skrevet

Vi har blitt enige om at vi skal gjøre minst en ting sammen utenfor hjemmet i løpet av arbeidsuka, f eks kino, konsert, utstilling. Har jo naturlig nok ikke blitt noe særlig av dette etter at corona kom, men vi har gått mye tur. 

Anonymkode: 72176...c8f

• Liker 2
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! 🙂 jeg forstår at det selvfølgelig er forskjeller fra relasjon til relasjon. Jeg er bare usikker på om man kan forvente mer. Føler til tider at det var bedre å ikke bo sammen, for da føltes det i hvert fall som om man tilbrakte tiden istedenfor å bare fordrive den. Også vet jeg ikke om man bare må forvente at det blir sånn eller om  det er andres relasjon jeg kan la meg inspirere av for å gi oss begge en mer givende hverdag. Han er stort sett for sliten til alt jeg foreslår og har andre behov enn meg rent sosialt. Derfor vil jeg gjerne høre om noen vet om triksene for å bryte hverdagsmonotomien 

Skrevet

Hvis han er sliten, og fornøyd med situasjonen, er det vanskelig for deg å endre det alene.
Vi jobber lange dager, men prøver å være mye utendørs, tur, ski, slalom etc, leser aviser og småprater litt om interessante temaer, drikker kaffe og prater om ting som har opptatt oss med jobb eller familie, bruker tiden sammen med andre ting enn tv. Men er man utslitt havner vi også foran tv’en. Hadde aldri orket å ha det sånn som du beskriver, men har heldigvis funnet et partner som er lik meg. 

Anonymkode: 13d26...5f5

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Vi hadde faktisk en prat om det i går kveld og ble enige om å jobbe mer på det. Så fint å få lane noen av deres ideer fremover, så kanskje vi kan få litt gnist i hverdagen 🙂

• Liker 1
Skrevet
Hun barnløse skrev (2 timer siden):

Takk for svar! Vi hadde faktisk en prat om det i går kveld og ble enige om å jobbe mer på det. Så fint å få lane noen av deres ideer fremover, så kanskje vi kan få litt gnist i hverdagen 🙂

Lykke til! Ofte får man litt mer energi også ved å gjøre noe hyggelig, fremfor å bare bli sittende og sløve ☺️ 

Anonymkode: 13d26...5f5

Skrevet

Et lite tips kan være:

Legg bort mobilene for eks. på fredag kveld. Lag mat og dessert sammen og ha noe godt til drikke (trenger ikke være alkohol!).

Etter maten spiller dere "gylne øyeblikk spill", ikke bare still spørsmålene men gå litt dypere og hva nysgjerrig på hverandre!

Blir veldig fin tid sammen!

Og husk å rydde etter maten sammen.

Og resten av uken kan dere gjøre hva dere vil æ ;)

Kreativ#korona

Anonymkode: 5b797...baa

Skrevet (endret)

Dette varierer nok, ja. Det høres ut som du har oppdaga hvor kjedelig et samboerskap faktisk kan være. Jeg tror spesielt nå som korona herjer, så er det ekstra viktig å sette av tid til hverandre der man ikke bare sitter i samme rom. Man bør gå en tur, trene sammen, stikke på kafé (om det er åpent) ev. ta med en take away-kaffe og sette seg i en park. Jeg og samboeren har en tradisjon om å spise ost og kjeks på lørdager og ikke se på noe tv - bare prate og være sammen. Dét er noe jeg gleder meg til hver uke. I tillegg kan man tenne lys, lytte til favorittmusikken nå (eller favorittmusikken man hadde før), bli bedre kjent og gjør noe fint ut av det.

Endret av Anonymbrukeren9
  • Liker 1
Skrevet

Det hørtes ut som helt fantastiske søndager❤ tusen takk!

Skrevet

Hvor gamle er dere? Er du usikker på hvordan en hverdag pleier å være for samboere eller også usikker på forholdet slik det er nå? 

Anonymkode: af3f7...11d

Skrevet

Det du beskriver driver vi hverken med under korona eller før det. Etter jobb spiser vi sammen, tar en treningsøkt hver for oss. Vi lager mat sammen, reiser på turer. Før  hadde vi ulike fritidsaktiviteter så flere kvelder vi ikke så hverandre. Vi treffer andre ute, har noen felles serier vi følger med på osv. Å bare sitte hjemme høres kjedelig ut. 

Anonymkode: 61a6e...0f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...